Simulator-revolutionen i Sverige

Här snackar vi allmänt om golf...
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

långryggen skrev: 29 jan 2021, 10:47
SGoldwin skrev: 27 jan 2021, 13:54
  • Beträffande spelordning står det ju alltid vem som är next på tur och det är som riktig golf - längst ifrån slår först. Skulle man slå på fel boll går det alltid att backa med Mulligan.
I know, och första gången det hände trodde vi att vi kanske slarvat, men då det hände andra gången var vi säkra på att vi spelat rätt. Vi spelade på pebble och jag nailade FW på 6an, fick slå andra från ruffen till vänster...
Har ni Mulligan aktiverade går det att backa slaget på 2 sätt:
1) Klicka på Mulligan direkt efter slaget är slaget. Visas i ca 4s.
2) Om man inte hinner finns det via: Settings -> Players -> Spelaren som slog -> Previous shot och sedan Mulligan.
Men det gäller att man ser det direkt efter slaget är slaget. Hinner flera slå imellan går det inte.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

SGoldwin skrev: 29 jan 2021, 11:23
långryggen skrev: 29 jan 2021, 10:47
SGoldwin skrev: 27 jan 2021, 13:54
  • Beträffande spelordning står det ju alltid vem som är next på tur och det är som riktig golf - längst ifrån slår först. Skulle man slå på fel boll går det alltid att backa med Mulligan.
I know, och första gången det hände trodde vi att vi kanske slarvat, men då det hände andra gången var vi säkra på att vi spelat rätt. Vi spelade på pebble och jag nailade FW på 6an, fick slå andra från ruffen till vänster...
Har ni Mulligan aktiverade går det att backa slaget på 2 sätt:
1) Klicka på Mulligan direkt efter slaget är slaget. Visas i ca 4s.
2) Om man inte hinner finns det via: Settings -> Players -> Spelaren som slog -> Previous shot och sedan Mulligan.
Men det gäller att man ser det direkt efter slaget är slaget. Hinner flera slå imellan går det inte.
Det fanns en sån funktion, men det ger ju bara att man får slå om det slaget, inte att man kan göra så att någon annan ska slå det, antar jag?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 02 feb 2021, 14:20Det fanns en sån funktion, men det ger ju bara att man får slå om det slaget, inte att man kan göra så att någon annan ska slå det, antar jag?
Så är det!

En sak som slog mig, vad hade ni ställt in för spelform? Tänkte så att det inte var foursome.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En sak jag funderat på är hur Trackman kan vara så otroligt långsam när den ska ladda en bana.
Beror det på vilken dator man kopplat den till?

I dagsläget känns det som att TM borde kunna ha en minnesmodul med alla banor och ladda första hålet på nolltid...
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Sandstream skrev: 03 feb 2021, 09:46 En sak jag funderat på är hur Trackman kan vara så otroligt långsam när den ska ladda en bana.
Beror det på vilken dator man kopplat den till?

I dagsläget känns det som att TM borde kunna ha en minnesmodul med alla banor och ladda första hålet på nolltid...
Borde ha med datorn att göra iallafall, TM:en i sig borde inte ha något att göra med själva simulatorupplevelsen. Dens uppgift är ju egentligen bara att leverera information om bollflykten till datorn som trycker in det i mjukvaran och renderar själva 3D-miljön. Laddningstiden bör kunna kortas ner med snabbare diskar, tex om man skulle gå från traditionell HDD > SSD > m.2 NVME.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 03 feb 2021, 09:44En sak som slog mig, vad hade ni ställt in för spelform? Tänkte så att det inte var foursome.
Oklart, men vi fick hjälp av någon anställd. Men jag utgår från att det INTE var det, men jag sätter ingen kroppsdel på det... Det borde ha blivit fel fler gånger isåfall är väl den spontana känslan?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 03 feb 2021, 09:46 En sak jag funderat på är hur Trackman kan vara så otroligt långsam när den ska ladda en bana.
Beror det på vilken dator man kopplat den till?

I dagsläget känns det som att TM borde kunna ha en minnesmodul med alla banor och ladda första hålet på nolltid...
Det är fasen sant, det tog en "väldig" tid innan man kunde slå första slaget.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Är det någon som kan rekommendera en bra bana för simulatorspel?
Pebble är ju en spektakulär bana, men ur ett spelhänseende i simulator var den lite sådär.
Det känns som att old course kan vara lite sådär också, utan att ha belägg för det.

Någon som spelat mycket och har lite inputs?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vet inte om det varit uppe tidigare i tråden men Ruff öppnar i Upplands-Väsby (Scandic Infracity) i mars. 10 st Trackman om jag hörde rätt.
De öppnar även på NK i centrala Stockholm men där vet jag inte hur många Trackman det blir.

Indoor Golf har öppnat i Mall of Scandinavia med 8 st Trackman.

Golf LAB i Sollentuna har ett nytt rum nu och totalt 6 st Trackman.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 11 feb 2021, 09:43 Är det någon som kan rekommendera en bra bana för simulatorspel?
Pebble är ju en spektakulär bana, men ur ett spelhänseende i simulator var den lite sådär.
Det känns som att old course kan vara lite sådär också, utan att ha belägg för det.

Någon som spelat mycket och har lite inputs?
Jag gillar Crystal Pines som är en fiktiv bana.
Hillcrest CC är relativt enkel och underhållande.

Tycker att Trackman borde låta de som spelar ge banorna betyg när rundan är över.
Då skulle man enkelt kunna se vilka banor som folk gillar mest.
Skriv svar