Vad har du för mål 2021?

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Harry skrev: 03 jan 2021, 13:17

67an på sand är inte så överjävlig som man kan tro. Några över par är inte en omöjlighet. Det blir inte så lång då det är ganska bra rull på fairways.
Tack för det - så en runda på par är ett högt satt mål? 8-)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 04 jan 2021, 09:21Nej, lågt antal greenträffar och dåligt närspel är ingen bra kombo. ;)
Det är katastrof på ren svenska! :lol:
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

MaxP skrev: 04 jan 2021, 09:21
Sandstream skrev: 04 jan 2021, 09:20
Som om det inte vore nog måste min stora akilleshäl, närspelet, bli bättre. Det går inte att 2-3 chippa för att komma upp på green :oops:
Nej, lågt antal greenträffar och dåligt närspel är ingen bra kombo. ;)
Låter inte helt optimalt... :shock:
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag ska nog ha som mål att gå igenom hela golf guru-appen.
Och att fokusera på att bli bättre mentalt.

Jag har ingen aning om hur mycket golf det kommer att bli i år med tanke på att jag blir farsa för första gången nu i januari.
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

JohanAdministratör skrev: 04 jan 2021, 16:27 *snip*
...jag blir farsa för första gången nu i januari.
GRATTIS!
Lycka till!
lofgren72
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 mar 2016, 08:22

JohanAdministratör skrev:Jag ska nog ha som mål att gå igenom hela golf guru-appen.
Och att fokusera på att bli bättre mentalt.

Jag har ingen aning om hur mycket golf det kommer att bli i år med tanke på att jag blir farsa för första gången nu i januari.
Grattis! Se all golf som en ren bonus Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

MaxP skrev: 04 jan 2021, 10:24
Harry skrev: 03 jan 2021, 13:17

67an på sand är inte så överjävlig som man kan tro. Några över par är inte en omöjlighet. Det blir inte så lång då det är ganska bra rull på fairways.
Tack för det - så en runda på par är ett högt satt mål? 8-)
Det är inte svårt att göra par från 67an. Det svåra är att göra många birdies, för bogeys kommer du garanterat göra. Så några över par är väl ett bra mål
golfmogge
Inlägg: 11
Blev medlem: 22 jul 2015, 20:46

Ska /måste förbättra min chippning. Har så dåligt förtroende där så jag puttar oftast in bollen även från ruff.. Då blir det en säker bogey.. Chippa så är det minst dubbel eller trippel. Även driver måste jobbas med har en slice med den som inte finns med ex Spoon.. Skiljer inte extremt mkt i längd så det blir oftast spoon från tee.. Och då rakt... Varför jag svingar så olika vet jag inte. Puttningen är jag nöjd med, har sällan över 30 puttar....
08an
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 maj 2015, 18:17

2020 var mitt minst braiga år sedan jag började spela 1987. Endast en komplett runda och och då med ett tredjedels sett. Blev av med hela utrustningen innan säsongen.

1.Så mitt mål är att se till få styr på grejorna och att få spela mera..

2. Alla taktiska och strategiska mål med träning och spel väntar jag med att skiva ner då jag inte vet om jag kommer att få till det med de första målen som är en förutsättning.

Men en önskan kan jag kasta in.
Säsongen 2019 blev på slutet bra då jag efter knäoperationer några år tidigare lyckades spela på mitt hcp. Det efter mycket flera års rehabträning och vanlig träning för golfen och spelande. Så att vara i närheten av de scorerna de spelet om jag får chans till spel i år hade varit toppen.

God fortsättning alla lycka till med era mål och satsningar. Och förhoppningsvis väl mött på en bana klubb nära dig.
:)
GolfCathrine
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2018, 17:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

GOLFMÅL 2021 jo det kan man ju formulera på olika sätt. Som helhet vill jag tänka så här: "Begränsa inte dina utmaningar utan utmana dina begränsningar". Jag vet ju inte min begränsning, förrän jag har testat mig mot det.
Det tekniska är att jag vill lära mig draw och fade ute på banan och veta mina wedgelängder speciellt carry på olika underlag och förutsättningar. Sen vill jag spela med eget ansvar dvs inte skylla på dagsform, väder, banan och vara övertygad i varje slag jag gör men även vara fokuserad och lita på min känsla och ha kul förstås.
Det är mina mentala mål. Ta smarta beslut och tordas utföra dem.
Lite mera av processens mål som då kommer leda till bättre resultat. Förhoppningsvis.
Skriv svar