Vad har du för mål 2021?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Som ämnesraden säger, vad har du för mål för din golf under 2021?
Ska du våga dig på att spela din första tävling, ska du sänka dig till ett visst handicap, ska du kvala in till någon tour, ska du bli klubbmästare, ska du ta grönt kort, ska du gå under 90 slag? Eller har du något annat mål?

Själv skulle jag vilja sänka mig med ~10 slag i handicap; från idag 24,9 till ~15. Tänker även försöka bli konsekvent med drivern.

Gott Nytt År!!!

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Senast redigerad av AndyK den 31 dec 2020, 17:47, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Återkommer med svar! Tänkte jag skulle starta den här tråden jag med :)


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
lofgren72
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 mar 2016, 08:22

I år är målet att jag ska njuta mer av min golf. Jag kan spela varannan vecka, vilket innebär att det byggs upp ett rejält golfsug och förväntningar min spelfria vecka (som väldigt sällan infrias). I år ska jag därför:

1. Spela efter en spelstrategi som passar min nivå (f.n. hcp 21). Strategin är framtagen med inspiration från ’Golf sidekick’, nu ska jag bara följa den också. I detta ingår även att fokusera på slagen och strategin och inte fokusera på scoren. Alltför många gånger är rundan förstörd redan på första tredjedelen istället för att jag fokuserar på de återstående hålen och hur roligt det är med golf.

2. Fortsätta att jobba med den swingförändring som jag började med sent i höstas, där ett viktigt element är att stå med fötterna ihop och slå lugna golfslag (både på träning och ibland på banan när jag ”tappar” svingen ”).


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

AndyK skrev:Som ämnesraden säger, vad har du för mål för din golf under 2021?
Ska du våga dig på att spela din första tävling, ska du sänka dig till ett visst handicap, ska du kvala in till någon tour, ska du bli klubbmästare, ska du ta grönt kort, ska du gå under 90 slag? Eller har du något annat mål?

Själv skulle jag vilja sänka mig med ~10 slag i handicap; från idag 24,9 till ~15. Tänker även försöka bli konsekvent med drivern.

Gott Nytt År!!!

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Mitt mål är att skjuta under par på Sand samt en runda jag skulle vara nöjd med ifrån back tee. Men har svårt att sätta en siffra där. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
wisell
Inlägg: 88
Blev medlem: 23 nov 2015, 21:17

Mitt mål för 2021 är att sänka snittscoren med 1slag (75.2 slag på 91 rundor 2020)

Slår lite längre.
Komma närmare flaggan
Vara under 30 puttar /runda

Och framför allt spela mer backtee på hemma klubben .
___________________________________

Driver: TBN
Spoon: Cobra speedzone
FW7: Cobra RADspeed
Järn: Cobra Forged Tec 5-pw
Wedgar: Clevland RTX 4 48* 52* 56*
Putter: bettinardi
Boll: Pro v1

instagram: awisell
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Har inte satt några prestationsmål än så det får jag återkomma med, men det jag vet att jag önskar göra är att spela barnvagnsgolf med min lilla dotter och att hennes mamma får spela något enstaka varv under året också :)
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

MaxP skrev: 02 jan 2021, 12:04
AndyK skrev:Som ämnesraden säger, vad har du för mål för din golf under 2021?
Ska du våga dig på att spela din första tävling, ska du sänka dig till ett visst handicap, ska du kvala in till någon tour, ska du bli klubbmästare, ska du ta grönt kort, ska du gå under 90 slag? Eller har du något annat mål?

Själv skulle jag vilja sänka mig med ~10 slag i handicap; från idag 24,9 till ~15. Tänker även försöka bli konsekvent med drivern.

Gott Nytt År!!!

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Mitt mål är att skjuta under par på Sand samt en runda jag skulle vara nöjd med ifrån back tee. Men har svårt att sätta en siffra där. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

67an på sand är inte så överjävlig som man kan tro. Några över par är inte en omöjlighet. Det blir inte så lång då det är ganska bra rull på fairways.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Efter att ha snabbanalyserat statistiken i Gamebook och fått siffror på hur mycket jag förlorar per hål vid missade FW och missad GIR blir målet, precis som tidigare år:
1. Träffa mer fairways
2. Träffa fler greener

För att uppnå de målen tänkte jag börjar med en lobotomering. Kan väl inte finnas något som kan få en att slappna av mer på tee? :lol:
Skämt åtsido måste jag jobba på mitt självförtroende på tee. Har testat lite av den teknik som Golf Guru-appen går igenom och det funkade riktigt bra de sista rundorna förra året.

Grunden i bra golf för oss som inte har någon vidare talang är träning och där blir det ändring i år. Tidigare år har jag ställt in klubborna i november och tagit fram dem i mars.
I år har det redan blivit 7-8 sessioner i simulator och planen är att försöka spela och träna 1-2 gånger i veckan tills säsongen börjar.

Sen vill jag som alla andra slå längre och kör därför med Superspeed 2-3 gånger i veckan och har redan sett resultat i form av ca 3-4 mph.
Lite styrketräning på det och det borde bli bra.

Som om det inte vore nog måste min stora akilleshäl, närspelet, bli bättre. Det går inte att 2-3 chippa för att komma upp på green :oops:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 04 jan 2021, 09:20
Som om det inte vore nog måste min stora akilleshäl, närspelet, bli bättre. Det går inte att 2-3 chippa för att komma upp på green :oops:
Nej, lågt antal greenträffar och dåligt närspel är ingen bra kombo. ;)
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

AndyK skrev: 31 dec 2020, 17:47 *snip*

Själv skulle jag vilja sänka mig med ~10 slag i handicap; från idag 24,9 till ~15. Tänker även försöka bli konsekvent med drivern.

*snip*
Så därför har jag beställt en Titleist TS2 från Dormy, de hade ju rea... ;)
Min gamla driver har modellbeteckningen i runskrift...
Skriv svar