Boktips?

Här snackar vi allmänt om golf...
lofgren72
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 mar 2016, 08:22

Vi fick presentkort på Akademibokhandeln av jobbet, någon som har golfrelaterade boktips? Inget om hur en golfsving funkar eller annan liknande instruktionsbok; snarare vill jag ha tips på en bra biografi, om en viss bana, en bok om spelstrategi, det mentala spelet eller liknande. Några förslag?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
I bagen just nu:
Driver: Ping G400 Max
Fw5: Cobra Speedzone
Hybrid: Cobra Speedzone
Järn: Srixon Z565, 7-PW
Wedge: Cleveland CBX2, 50+56
Putter: Odyssey Jailbird mini
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

lofgren72 skrev:Vi fick presentkort på Akademibokhandeln av jobbet, någon som har golfrelaterade boktips? Inget om hur en golfsving funkar eller annan liknande instruktionsbok; snarare vill jag ha tips på en bra biografi, om en viss bana, en bok om spelstrategi, det mentala spelet eller liknande. Några förslag?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Allt som Vision54 har skrivit - Pia Nilsson och Lynn Marriott - Be a Player är en bok jag tycker alla golfare ska läsa tex.

En annan som jag tycker är helt fantastisk men osäker om den finns i Sverige är Chasing Legends, lite daterad nu kanske men galet bra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Tom Doak har skrivit en del böcker om arkitektur som ska vara otroligt bra, har själv tänkt köpa Little Red Book och Anatomy of a Golf Course.


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Swekio9
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 aug 2021, 19:38

Jag rekommenderar dessa 3 böcker om golf: https://1miljonboktips.se/boktips/golfbocker/ :mrgreen:

De hjälpte definitivt att ta mitt golfande till nästa nivå. Stort lycka till!
Skriv svar