Pitch - ett nytt webbaserat studioprogram

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Från golf.se

”Pitch är ett nytt webbaserat studioprogram som i år ersätter de fysiska verksamhetsseminarierna. Med start den 16 februari kommer nio avsnitt på nio olika teman sändas – ett varje vecka. Avsnitten är cirka 45 minuter och sänds varje tisdag klockan 10”

Det här kan bli rätt intressant att se och lyssna till.

Det är en del bra teman:

Avsnitt 1:
Nu kör vi 2021!

Avsnitt 2:
Varför har golfen så svårt att behålla nya medlemmar?

Avsnitt 3:
Golfare vill ha bra banor men inte betala vad det kostar.

Avsnitt 4:
Möt golfaren på ett modernt sätt.

Avsnitt 5:
Självklarheten som många golfklubbar missar.

Avsnitt 6:
Så gynnas klubben av att alla blir bättre golfspelare.

Avsnitt 7:
Därför måste din golfklubb bli synligare i kommunen.

Avsnitt 8:
Kommer vi någonsin få en ny Stenson?

Avsnitt 9:
Så gör du fler nöjda på golfbanan.

Alla som är förståsigpåare och tycker och tänker mycket om sin hemmaklubb borde definitivt se de här programmen.

Avsnitt 3 och 9 tycker jag ska bli mest intressant!




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Från golf.se

”Pitch är ett nytt webbaserat studioprogram som i år ersätter de fysiska verksamhetsseminarierna. Med start den 16 februari kommer nio avsnitt på nio olika teman sändas – ett varje vecka. Avsnitten är cirka 45 minuter och sänds varje tisdag klockan 10”

Det här kan bli rätt intressant att se och lyssna till.

Det är en del bra teman:

Avsnitt 1:
Nu kör vi 2021!

Avsnitt 2:
Varför har golfen så svårt att behålla nya medlemmar?

Avsnitt 3:
Golfare vill ha bra banor men inte betala vad det kostar.

Avsnitt 4:
Möt golfaren på ett modernt sätt.

Avsnitt 5:
Självklarheten som många golfklubbar missar.

Avsnitt 6:
Så gynnas klubben av att alla blir bättre golfspelare.

Avsnitt 7:
Därför måste din golfklubb bli synligare i kommunen.

Avsnitt 8:
Kommer vi någonsin få en ny Stenson?

Avsnitt 9:
Så gör du fler nöjda på golfbanan.

Alla som är förståsigpåare och tycker och tänker mycket om sin hemmaklubb borde definitivt se de här programmen.

Avsnitt 3 och 9 tycker jag ska bli mest intressant!




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag håller med Johan, stor potential. Och Mattias Brännholm som ligger bakom den är ju jäkligt duktig också. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Såg första avsnittet nu och det var ok.
Min egna spaning efter avsnittet handlar om den lokala klubbens och klubbchefens oförmåga att veta om nästa år blir lika bra som det året som gick.

Jag jobbar ju inom sälj av mjukvara till vardags och att kunna prognostisera säljet från både existerande kunder och nya kunder är superviktigt. Det är därför ni ser så många nya företag gå över till prenumeration istället för engångsköp. Till och med Espresso House har ju nu fri kaffe för 159kr/månad!

Om klubbarna kunde switcha betalupplägg och bli mer som mobiloperatören där man tecknar 199/299/599kr/månad i 24/36 månader med en efterföljande 3 månader uppsägningstid skulle klubben säkra intäkter och kunna förutse säljet på längre sikt.

Autogiro är också ett av de säkraste sätten att få en lojal kund som betalar år ut och år in trots att nyttjandet går upp och ned.






Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 18 feb 2021, 06:52Om klubbarna kunde switcha betalupplägg och bli mer som mobiloperatören där man tecknar 199/299/599kr/månad i 24/36 månader med en efterföljande 3 månader uppsägningstid skulle klubben säkra intäkter och kunna förutse säljet på längre sikt.

Autogiro är också ett av de säkraste sätten att få en lojal kund som betalar år ut och år in trots att nyttjandet går upp och ned.
Det där har ju Golfstar försökt med i ett par år och anledningen till att jag stått utanför är golfklubbar generellt, och GS i synnerhet, inte riktigt verkar veta vad som ska hända kommande år.

I GS fall var det inte säkert att sista 9 på Kings skulle vara kvar i år och hade de tagits bort hade det inte varit så kul för de som tecknat 3 års medlemskap.
Där tror jag klubbarna måste bli bättre på att informera om framtiden och framförallt möta upp medlemmarnas frågor/oro. GS skulle tex kunna ha sagt att om sista 9 på Kings försvinner så minskas din månadskostnad med x antal kronor.

Min andra klubb, Bro Hof, känns mer gedigen och man vet att golfen är i fokus och att målet är att ha Sveriges bästa anläggning. Där skulle jag utan att tveka välja att signa upp mig för flera år om det innebar en lägre kostnad.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 17 feb 2021, 18:25 Avsnitt 2:
Varför har golfen så svårt att behålla nya medlemmar?
Om det är från SGF så antar jag att det stämmer, men det hade jag inte trott faktiskt.
Men om det nu stämmer, kan det vara för att tillgängligheten 2020 har varit ganska mkt sämre än åren innan? Att mera spontangolfa har inte varit lika lätt.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

långryggen skrev: 18 feb 2021, 09:04
JohanAdministratör skrev: 17 feb 2021, 18:25 Avsnitt 2:
Varför har golfen så svårt att behålla nya medlemmar?
Om det är från SGF så antar jag att det stämmer, men det hade jag inte trott faktiskt.
Men om det nu stämmer, kan det vara för att tillgängligheten 2020 har varit ganska mkt sämre än åren innan? Att mera spontangolfa har inte varit lika lätt.
Att golfare inte stannar kvar som medlemmar har varit ett stort problem länge inom golfen och något som klubbar slåss med en hel del.
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

MaxP skrev: 18 feb 2021, 12:37
långryggen skrev: 18 feb 2021, 09:04
JohanAdministratör skrev: 17 feb 2021, 18:25 Avsnitt 2:
Varför har golfen så svårt att behålla nya medlemmar?
Om det är från SGF så antar jag att det stämmer, men det hade jag inte trott faktiskt.
Men om det nu stämmer, kan det vara för att tillgängligheten 2020 har varit ganska mkt sämre än åren innan? Att mera spontangolfa har inte varit lika lätt.
Att golfare inte stannar kvar som medlemmar har varit ett stort problem länge inom golfen och något som klubbar slåss med en hel del.
Vi kör en bump på den här tillika comeback för min del på forumet :)
Jag valde inför denna säsongen att byta klubb, hade tillhört min gamla klubb i 24 år så jag har lagt en hel del pengar där.
Men tröttnade till slut på att det hela tiden fokuserades på att få in nya medlemmar med olika deals och få in så mycket greenfee som man bara kunde. Man glömde bort sina medlemmar. Sen en klubbchef som mest stod på trappan och rökte eller va ute och gick med sin hund och sina hickoryklubbor.
Simply the best va mottot. Men banan har inte varit bra på flera år. Bevattningssystemet fungerade inte så bra, inget fick kosta pengar.
För två år sedan gjorde de en medveten konkurs för att kunna starta om. Då skulle pengarna in snabbt. De tar in Fanny Sunesson som konsult (inte gratis gissar jag) låter ruffen växa upp (för att slippa klippa så ofta) samtidigt som de tjatar om att speltempot är för lågt.
Summa summarum, glöm inte bort medlemmarna! Ta dem inte för givet.
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar