Padel

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 16 apr 2021, 06:24 Padel är för folk som inte kan spela tennis.

Det tillförde ingen konstruktivt till tråden utan är endast min kommentar som bitter tennisspelare som har haft omöjligt att hitta tider på tennisplaner i flera år och är bitter över att det byggs en massa padelbanor nu istället. Det är säkert hur kul som helst och bara bra om golfklubbar kan få in extra inkomster på kringaktiviteter.
Haha!

En positiv sak med Padel jmf med tennis är ju att instegströskeln är betydligt lägre. För att få ut något vettigt med tennis så måste man vara hyggligt duktig, och den man möter måste vara hyggligt jämbördig för att det ska ge något. I Padel så tar det 10 minuter så är spelet igång, och det blir inte sällan många långa roliga dueller, vilket man inte får till i tennis på samma sätt.

Men om många drar till padel borde det väl vara bra för tennistillgängligheten? För man tar väl inte bort tennisbanor?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

daniel.hermansson skrev: 20 apr 2021, 14:35 Jag trodde padel var hyfsat skadefritt mot alternativen och att man plockat delar från Tennis, Badminton och Squash just för att göra det mer spelbart för fler utövare och minska risken för skador :?
Blanda annat TV4 hade ett inslag med sin doktor för ett tag sedan och jag fick uppfattningen att padel stod för väldigt mycket skador. Sen ska man komma ihåg att det är många som spelar så en procentuell jämförelse mellan olika sporter skulle vara intressant att se.

En kompis var hos naprapaten med ryggont och frågade om han kunde spela i helgen. Inga problem sa naprapaten, men vi syns på måndag! :lol:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 21 apr 2021, 08:31
Niklas skrev: 16 apr 2021, 06:24 Padel är för folk som inte kan spela tennis.

Det tillförde ingen konstruktivt till tråden utan är endast min kommentar som bitter tennisspelare som har haft omöjligt att hitta tider på tennisplaner i flera år och är bitter över att det byggs en massa padelbanor nu istället. Det är säkert hur kul som helst och bara bra om golfklubbar kan få in extra inkomster på kringaktiviteter.
Haha!

En positiv sak med Padel jmf med tennis är ju att instegströskeln är betydligt lägre. För att få ut något vettigt med tennis så måste man vara hyggligt duktig, och den man möter måste vara hyggligt jämbördig för att det ska ge något. I Padel så tar det 10 minuter så är spelet igång, och det blir inte sällan många långa roliga dueller, vilket man inte får till i tennis på samma sätt.

Men om många drar till padel borde det väl vara bra för tennistillgängligheten? För man tar väl inte bort tennisbanor?
Ja, mina knän har inte låtit mig spela i vinter, men det kanske blivit bättre nu. Men ja, helt sant. Svårt att hitta folk att spela tennis med som gör det kul. Jag tränade tennis i 7-8 år och fortfarande inte vidare bra så det är inte så lätt direkt.
Hcp: ~12
Skriv svar