Folk med dåligt humör på banan!

Här snackar vi allmänt om golf...
Egon
Inlägg: 882
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MaxP skrev: 18 maj 2021, 07:00
Egon skrev: 17 maj 2021, 20:29
Sandstream skrev: 17 maj 2021, 07:44.

Folk får stå precis var de vill för min del så länge de inte är i vägen. Att stå rakt bakom på tee gör i princip alla jag spelar med och främst för att hjälpa till med att se vart bollen går.
Jag kan förstå tanken men det hjälps inte.

Jag erkänner att jag, med ett dominant högeröga och bra vidvinkelsyn, reagerar lite för mycket på det som händer i synfältet.
Det hjälper om folk vet att de ”ska” stå 45* till höger (om min mållinje) så att en ev. rörelse inte registreras och så att de har full uppsikt över bollbanan.

Btw.
Om någon har synpunkter på ”45*” så testa själva.
Vi ser inte så mycket i periferin uppåt/nedåt men desto mer åt sidorna.

Egon
Jag har inte synpunkter på att du kan se personen ifråga i en 45° vinkel. Men jag har aldrig riktigt förstått personer som inte kan slå med någon annan där. Samma med personer som tycker att musik på banan är det värsta som kan hända (i en liten dramatisering).
Musik borde funka men inte dans.
Fast om man tänker efter finns väl en logik i det hela.
Förutsägbarhet stör inte. Oljud, typ en smäll eller en tut från en bil funkar inte men musik borde absolut göra det. OM det inte är jazz... för det är fanimej inte förutsägbart alls. ;)

Egon
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

På tal om att störas är proffsen faktiskt riktigt usla på att fokusera på det de ska göra.
Tiger är typexemplet när han stoppar sin nedsving för att någon nyser eller en telefon ringer.
Borde gå att träna upp kan man tycka.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KonsultTT skrev: 17 maj 2021, 22:03 Däremot klarar jag inte av att någon står några meter bakom mig när jag ska slå ute på banan - klarar inte ens att min egen golfvagn står bakom mig - den måste stå framför mig.
Jag vet - det låter knasigt, men kan inte förklara varför - det är väl psykiskt kanske ? :shock:
Jag måste ha min vagn/bag till höger i spelriktningen så du är inte ensam.
Går det inte att ha den där får den stå en bra bit tidigare i spelriktningen.
Skriv svar