Utvecklingens faser, tid & intensitet...

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Men järnen kändes helt ok. En drös inspel som hamnade i ruff och bunkrar. Men bra bollträff, skön sving och väldigt bra längder. Att inte få stopp på green när det är lite fuktigt (sen runda så var dagg) är ok. Att studsa greenkant ner i bunker är ett helt ok resultat i min bok osv. Lite stolpe ut, men stabilare än på länge. Hade ett skitslag som gick OB, men i övrigt rimligt små missar.

Normalt är jag rätt stark runt green, så hade jag hållit den nivån igår hade scoren varit riktigt bra också. Men jag nöjer mig med att ha rättat till svingen, det var huvudfokus.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Några veckor senare…

Haft en period där livet inte räckt till så det har varit ovanligt lite golf. Men fick igång det för ett par veckor sedan med träning och senare fler rundor.

Nu är det ändå skevt. Slagit fantastiska drives, orimligt raka och 240+ carry. 8-9 har varit helt ok. Pw bättre än någonsin och wedgearna har levererat mer än en busenkel enputt.

Men… jag kan för mitt liv inte slå hybrid eller längre järn. Trycker jag en åt höger så hookar jag p-bollen osv..


Skulle vilja tro att lite träning med långa järn skulle lösa det, men innerst inne vet jag ju att det bara leder till att jag kommer slicea drivern och toppa wedgearna. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

McRuff skrev: 23 jun 2021, 18:18 Några veckor senare…

Haft en period där livet inte räckt till så det har varit ovanligt lite golf. Men fick igång det för ett par veckor sedan med träning och senare fler rundor.

Nu är det ändå skevt. Slagit fantastiska drives, orimligt raka och 240+ carry. 8-9 har varit helt ok. Pw bättre än någonsin och wedgearna har levererat mer än en busenkel enputt.

Men… jag kan för mitt liv inte slå hybrid eller längre järn. Trycker jag en åt höger så hookar jag p-bollen osv..


Skulle vilja tro att lite träning med långa järn skulle lösa det, men innerst inne vet jag ju att det bara leder till att jag kommer slicea drivern och toppa wedgearna. Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Håller med om träningsproblematiken.
En kompis vädrade en 10 år gammal driver och slog helt plötsligt 20-30m längre. Fy fan vad snett det blev ibland.
Han kunde/ville inte förstå varför … och där stannar det ibland.
Klubbor gjorda för spetskompetens är inte bra och det gäller naturligtvis även svingtekniker. Det hjälper inte att det blir fantastiskt bra ibland när risken för ett katastrofslag lurar i busken.

Som jag skrivit tidigare.
Bra golf handlar mest om hur bra du missar.
Jag vet att det låter tråkigt men det finns en viss charm i att ha lyxen att kunna gnälla på en greenträff som är 6-7m från pinnen.

Egon
Skriv svar