Golf på Discovery+

Här snackar vi allmänt om golf...
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

Är det någon som kollade på sändningen i går och kan lämna en recension av streaming-kvalitet?
Jag testade Discovery+ när tog över la Liga och det var katastrof. Kanske inte bästa valet att börja med El Classico - hälften av tittarna kunde inte få bild alls. Nästa försök, förra året, var att se Allsvenskan, men det laggade så mycket så jag gav upp direkt.

Laggar det något nu?
Kan man se sänsningen i efterhand?
Mycket reklam?

Nu tänker jag närmast på Discovery+ sändning. Inte på Eurosport, gissar att den har mer reklam.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

SGoldwin skrev: 07 jan 2022, 10:49 Är det någon som kollade på sändningen i går och kan lämna en recension av streaming-kvalitet?
Jag testade Discovery+ när tog över la Liga och det var katastrof. Kanske inte bästa valet att börja med El Classico - hälften av tittarna kunde inte få bild alls. Nästa försök, förra året, var att se Allsvenskan, men det laggade så mycket så jag gav upp direkt.

Laggar det något nu?
Kan man se sänsningen i efterhand?
Mycket reklam?

Nu tänker jag närmast på Discovery+ sändning. Inte på Eurosport, gissar att den har mer reklam.
Tyckte det stod på deras hemsida att det inte var några avbrott i golfsändningen. Annars finns Golf.TV.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

SGoldwin skrev: 07 jan 2022, 10:49 Är det någon som kollade på sändningen i går och kan lämna en recension av streaming-kvalitet?
Jag testade Discovery+ när tog över la Liga och det var katastrof. Kanske inte bästa valet att börja med El Classico - hälften av tittarna kunde inte få bild alls. Nästa försök, förra året, var att se Allsvenskan, men det laggade så mycket så jag gav upp direkt.

Laggar det något nu?
Kan man se sänsningen i efterhand?
Mycket reklam?

Nu tänker jag närmast på Discovery+ sändning. Inte på Eurosport, gissar att den har mer reklam.
Skaffade Discovery+ abb. En månads test sen får vi se.
Testade både på padda och app på TV samt Chromecast från padda till TV.
Fungerade utan problem. Inget lagg. Bra bild och flyt i bilden. Mats och Wille skötte kommenteringen lika bra som för C More. Jag noterade dock ingen studio med lite mellansnack som dom hade i C More. Antingen missade jag det eller så kommer det kanske senare.
I stort fungerade det lika bra som när C More hade sändningen. Apparna är jämförbara.
När jag kollade i efter så kom "sändningen" ihåg var jag var när jag hoppade från padda till TV.
Enda lilla knepiga var att först i början så hade huvudsändningen Mats & Wille kommenterande men också engelsk röst i bakgrunden. Det var på paddan. När jag bytte till TV var det bara svenska röster.
Tittade inte så mycket på featured groups, men det lilla jag såg var ok. Dock var det inte kommentator hela tiden. I stället hörde man snack mellan spalare och caddie. Kan vara planerat så. Jag såg för lite för att avgöra.

Lite surt att betala 179kr/mån för att bara se golfen. Inget annat på D+ intresserar mig. På C More hade man Champions League i fotboll att se också.
kananga
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 dec 2016, 17:07
Ort: Jönköping

Kollade på ganska många timmar av tävlingen och funkade kanon. Inga problem alls för mig.
Dock så finns det inte stöd för picture-in-picture på iPhone/iPad eller multi tasking/split screen (iPad) vilket är bedrövligt.
Skriv svar