Golf på Discovery+

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Någon som har koll på hur man ser PGA touren från och med i år? Tidigare såg jag på streamad golf på Cmore, men vilket abonnemang behöver jag i år för att se PGA touren?

Sent from my Pixel 6 using Svensktgolfforum mobile app

/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

hericson skrev: 02 jan 2022, 20:00 Någon som har koll på hur man ser PGA touren från och med i år? Tidigare såg jag på streamad golf på Cmore, men vilket abonnemang behöver jag i år för att se PGA touren?

Sent from my Pixel 6 using Svensktgolfforum mobile app
Det är Discovery+ som har hand om golfen. Tror dom skulle göra ett golfpaket som skulle vara billigare än det vanliga.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Ser ut som man behöver köpa Discovery+ "Live" paket för 129:-/månad för att se PGA Tour.
Se https://auth.discoveryplus.com/se/product?flow=purchase

En hel del verkar ska sändas på kanalen Eurosport 2. Den kan man få hos t ex Comhem för 59:-/månaden.

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

KonsultTT skrev:Ser ut som man behöver köpa Discovery+ "Live" paket för 129:-/månad för att se PGA Tour.
Se https://auth.discoveryplus.com/se/product?flow=purchase

En hel del verkar ska sändas på kanalen Eurosport 2. Den kan man få hos t ex Comhem för 59:-/månaden.

/ TT
Ja nu ser det ut att ha kommit mer info på hemsidan. "Live" är ju nästan halva priset mot vad Cmore ville ha betalt, hoppas det räcker med detta abonnemang.

Sent from my Pixel 6 using Svensktgolfforum mobile app

/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

svingit skrev: 02 jan 2022, 20:48
hericson skrev: 02 jan 2022, 20:00 Någon som har koll på hur man ser PGA touren från och med i år? Tidigare såg jag på streamad golf på Cmore, men vilket abonnemang behöver jag i år för att se PGA touren?

Sent from my Pixel 6 using Svensktgolfforum mobile app
Det är Discovery+ som har hand om golfen. Tror dom skulle göra ett golfpaket som skulle vara billigare än det vanliga.
Det är väl hysteriska mängder reklam istället? Det blir väl iofs synkat med de amerikanska sändningarna så det man missar är bilderna när de visar något träd i tre minuter.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

De har värvat Peter Ahnberg som producent, och Wille Schauman och Mats Hallberg som kommentatorer.
Det är en bra trojka som start.

Blir intressant att se hur studion och konceptet ser ut.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 04 jan 2022, 13:30 De har värvat Peter Ahnberg som producent, och Wille Schauman och Mats Hallberg som kommentatorer.
Det är en bra trojka som start.

Blir intressant att se hur studion och konceptet ser ut.
Bra! Skaffar inte riktigt än för ingen orkar väl stanna uppe för Hawaii-tävlingarna även om jag älskar Sentry tournament of champions och då främst banan såklart med sina dramatiska raviner och hål 18. Men bra att veta inför de beger sig till Florida i vår och players och man orkar titta på kvällarna.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev: 04 jan 2022, 14:12
JohanAdministratör skrev: 04 jan 2022, 13:30 De har värvat Peter Ahnberg som producent, och Wille Schauman och Mats Hallberg som kommentatorer.
Det är en bra trojka som start.

Blir intressant att se hur studion och konceptet ser ut.
Bra! Skaffar inte riktigt än för ingen orkar väl stanna uppe för Hawaii-tävlingarna även om jag älskar Sentry tournament of champions och då främst banan såklart med sina dramatiska raviner och hål 18. Men bra att veta inför de beger sig till Florida i vår och players och man orkar titta på kvällarna.
Jag kunde inte hitta veckans sändning i någon tablå alls. Det får bli Youtube-highlights den här veckan.

När de skriver att det kommer sändas på Discovery+ menar de då att det enbart är via applikation? Eller finns det en tv-kanal som heter disco+?
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

JohanAdministratör skrev: 05 jan 2022, 11:02
Niklas skrev: 04 jan 2022, 14:12
JohanAdministratör skrev: 04 jan 2022, 13:30 De har värvat Peter Ahnberg som producent, och Wille Schauman och Mats Hallberg som kommentatorer.
Det är en bra trojka som start.

Blir intressant att se hur studion och konceptet ser ut.
Bra! Skaffar inte riktigt än för ingen orkar väl stanna uppe för Hawaii-tävlingarna även om jag älskar Sentry tournament of champions och då främst banan såklart med sina dramatiska raviner och hål 18. Men bra att veta inför de beger sig till Florida i vår och players och man orkar titta på kvällarna.
Jag kunde inte hitta veckans sändning i någon tablå alls. Det får bli Youtube-highlights den här veckan.

När de skriver att det kommer sändas på Discovery+ menar de då att det enbart är via applikation? Eller finns det en tv-kanal som heter disco+?
Som jag skrev tidigare: Eurosport 2 sänder: https://www.allatvkanaler.se/tabla/eurosport-2/fredag/

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

JohanAdministratör skrev: 05 jan 2022, 11:02 Jag kunde inte hitta veckans sändning i någon tablå alls. Det får bli Youtube-highlights den här veckan.
https://www.discoveryplus.com/se/sport/ ... ns-1375606
Varsågod!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar