Vad anser ni om Stensons beslut?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

lars.persson skrev: 01 aug 2022, 18:24
svingit skrev: 01 aug 2022, 17:51 Jag vet själv att jag presterar skit på tävlingar, men på vanliga sällskapsrundor så spelar jag nästan alltid bättre.
JohanAdministratör skrev: 31 jul 2022, 01:48 Stenson leder efter två varv.
Kan det vara så att han spelar ut nu när han kan slappna av med 500 miljoner på fakturan till Saudi till skillnad från att spela för sin överlevnad med enorm press?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Du sa ju att du inte gillade uppvisningsgolf som i Ryder Cup. Är inte detta just det?
Nej, jag anser inte LIV Golf vara uppvisningsgolf. Det är Tour Golf där man även har lag. Det är som Rally VM, Både förar vm och fabriks vm ingår. Ryder Cup Är en Uppvisningsmatch mellan två lag och inget annat. Det är som hockey, fotboll osv.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

svingit skrev: 02 aug 2022, 07:30
lars.persson skrev: 01 aug 2022, 18:24
svingit skrev: 01 aug 2022, 17:51 Jag vet själv att jag presterar skit på tävlingar, men på vanliga sällskapsrundor så spelar jag nästan alltid bättre.

Du sa ju att du inte gillade uppvisningsgolf som i Ryder Cup. Är inte detta just det?
Nej, jag anser inte LIV Golf vara uppvisningsgolf. Det är Tour Golf där man även har lag. Det är som Rally VM, Både förar vm och fabriks vm ingår. Ryder Cup Är en Uppvisningsmatch mellan två lag och inget annat. Det är som hockey, fotboll osv.
Fast är ju ändå typ avdankade spelare. Alla hyllar Stenson men hur långt hade hans resultat räckt om de bästa varit med?
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

lars.persson skrev: 02 aug 2022, 07:57
svingit skrev: 02 aug 2022, 07:30
lars.persson skrev: 01 aug 2022, 18:24

Du sa ju att du inte gillade uppvisningsgolf som i Ryder Cup. Är inte detta just det?
Nej, jag anser inte LIV Golf vara uppvisningsgolf. Det är Tour Golf där man även har lag. Det är som Rally VM, Både förar vm och fabriks vm ingår. Ryder Cup Är en Uppvisningsmatch mellan två lag och inget annat. Det är som hockey, fotboll osv.
Fast är ju ändå typ avdankade spelare. Alla hyllar Stenson men hur långt hade hans resultat räckt om de bästa varit med?

Angående Ryder Cup så menar du att det varit intressantare om det spelats om Davis Cup mellan länder?
lars.persson
Inlägg: 75
Blev medlem: 03 sep 2016, 16:18
Kontakt:

Chanson skrev: 21 jul 2022, 20:30 Sportwashing är väl inget nytt? Visar bara vilken karaktär en människa har om man vill deltaga i det och ta pengarna. Det är skillnad på att vara tvingad till att använda Saudiolja och att aktivt gå med på att tvätta deras internationella rykte för en stor summa pengar.
Håller med.
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Pkgolf skrev:
Nio noll skrev:
MaxP skrev:Jag är uppfostrad med den grundläggande principen att alla människor är lika värda, oavsett va de gör eller tycker - så länge det inte är olagligt. Om någon gör något jag inte håller med om måste jag inte gilla det men jag har fullt respekt för människans val. Stenson har gjort ett val , precis som alla andra som går till LIV och nu får de leva med det. På samma sätt får vi andra leva med att så är fallet. Precis som allt annat i vårt samhälle tänker jag.

Vad jag däremot anser är att det är spännande hur det vinklas till att "Stenson valde bort Ryder Cup" när fakta är att Stenson fick sparken. Gänget bakom Ryder Cup har alltså bestämt att han inte får vara med, inget annat. Att Ryder Cup väljer bort spelare för att de i sin tur gör andra val än vad RC enligt egna regler är okej kommer med stor sannolikhet påverka dem i framtiden.
Har svårt att se Stenson som ett offer här. Utifrån det som framgått så stod det uttryckligen i Stensons avtal med Ryder Cup att han inte fick gå till LIV, så nog tusan gjorde Stenson ett aktivt val när han valde pengarna istället för äran. Sparken var bara en logisk konsekvens.

Göran Zachrisson skulle vända sig i sin grav.

Sent from my SM-G991B using Svensktgolfforum mobile app
Vart hittar man det avtalet?
Jag utgår ifrån att din fråga är retorisk, annars skulle jag inte bemöda mig om ett svar.

Ur Ryder Cups pressmeddelande: "...beslut tagna av Henrik på personliga grunder gör att han inte kan uppfylla kraven i det kontrakt han skrev på innan han accepterade rollen som kapten."

Sent from my SM-G991B using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hardenberger avslöjar på sin blogg att Stenson hoppar av Mixed-tävlingen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... ian-mixed/

Eftersom det är en DP-tävling är det väl rätt självklart att han inte kommer till spel.
Skriv svar