Enbart social golf

Här snackar vi allmänt om golf...
Golfers
Inlägg: 6
Blev medlem: 25 jun 2022, 07:35

Jag spelar oftast med folk som alltid ska föra score och fokuserar på resultat och poäng. Själv känner jag att jag fixar inte det mentalt utan vill bara gå ut slå mina slag kanske lägga en till boll om det behövs och ha allmänt trevligt (hålla tempo självklart). Tycker inte det känns riktigt lätt att säga att mina slag behöver Ni inte räkna.
Har någon erfarenhet om/hur det funkar att bara gå med i en boll spela sina slag och om man inte hålat ut kanske t o m ta upp bollen när dom andra är klara. Jag går ofta en runda själv och verkligen njuter och bara slår, men man behöver ju lite social samvaro också. Hoppas Ni förstår hur jag menar ;-)
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Förstår dig.
Det neg. med handicap är det du drabbas av. Många tänker bara score och många tänker tom. att de är bättre än någon annan om de får fler poäng.

Personligen drabbas jag av samma sak som du. Jag har haft det svårt med golfen ett tag och det börjar nästan alltid dåligt. Jag kan/orkar inte värma upp på range före ronden så det första 9 är alltid en chansning. Jag kan ge upp tidigt och bara lalla runt och koncentrera mig på vissa slag.

Det värsta är att jag nästan alltid går på hcp sista 9 och landar runt 30p. Det ska det tydligen kommenteras om. Jag brukar klara vinsten scratch men det begriper inte alla.

Jag tycker att du ska leta efter någon likasinnad och köra på. Spela gärna match så försvinner scoren ur sinnet.

Egon
Skriv svar