Golf Performance Center i Sverige?

Här snackar vi allmänt om golf...
Jompen
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 jul 2022, 20:08

Stötte precis på den här artikeln i Golf Digest och blev otroligt inspirerad av resan skribenten gjorde. Jag antar att svaret är nej men känner någon till om det finns något ens i närheten i Sverige? Enkelt förklarat är det ett ”16 weeks of hell” fast för amatörgolfaren där man utifrån ett holistiskt perspektiv går igenom allt ifrån faktisk golf- och svingträning till fitness, diet och mental coachning.


https://www.golfdigest.com/story/12-wee ... ental-game
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag vet att det finns skisser på en sådan anläggning i Stockholmstrakten från några intressenter.

Jag har dock inte hört om någon existerande anläggning


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jompen skrev: 26 jul 2022, 20:13 Stötte precis på den här artikeln i Golf Digest och blev otroligt inspirerad av resan skribenten gjorde. Jag antar att svaret är nej men känner någon till om det finns något ens i närheten i Sverige? Enkelt förklarat är det ett ”16 weeks of hell” fast för amatörgolfaren där man utifrån ett holistiskt perspektiv går igenom allt ifrån faktisk golf- och svingträning till fitness, diet och mental coachning.


https://www.golfdigest.com/story/12-wee ... ental-game
Vi är flera tränare som har team vi arbetar med där du rent teoretiskt kan göra exakt samma sak. Men allt samlat under samma tak vet jag inget om. Paketering likt 16 Weeks of hell har jag iuförsig inte hört något om.
Jompen
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 jul 2022, 20:08

JohanAdministratör skrev:Jag vet att det finns skisser på en sådan anläggning i Stockholmstrakten från några intressenter.

Jag har dock inte hört om någon existerande anläggning


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Spännande! Vet du om det finns något skrivet kring detta?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jompen
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 jul 2022, 20:08

MaxP skrev:
Jompen skrev: 26 jul 2022, 20:13 Stötte precis på den här artikeln i Golf Digest och blev otroligt inspirerad av resan skribenten gjorde. Jag antar att svaret är nej men känner någon till om det finns något ens i närheten i Sverige? Enkelt förklarat är det ett ”16 weeks of hell” fast för amatörgolfaren där man utifrån ett holistiskt perspektiv går igenom allt ifrån faktisk golf- och svingträning till fitness, diet och mental coachning.


https://www.golfdigest.com/story/12-wee ... ental-game
Vi är flera tränare som har team vi arbetar med där du rent teoretiskt kan göra exakt samma sak. Men allt samlat under samma tak vet jag inget om. Paketering likt 16 Weeks of hell har jag iuförsig inte hört något om.

Paketerar ni allt samlat eller måste man i så fall plocka ihop och utforma sin egen plan? Det man vill åt är en ”one stop shop” rent pakteringsmässigt även om träningen fysiskt inte nödvändigtvis behöver vara på samma plats för alla områden


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jompen skrev: 28 jul 2022, 16:12
JohanAdministratör skrev:Jag vet att det finns skisser på en sådan anläggning i Stockholmstrakten från några intressenter.

Jag har dock inte hört om någon existerande anläggning


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Spännande! Vet du om det finns något skrivet kring detta?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Inte skrivet likt ovan.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jompen skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag vet att det finns skisser på en sådan anläggning i Stockholmstrakten från några intressenter.

Jag har dock inte hört om någon existerande anläggning


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Spännande! Vet du om det finns något skrivet kring detta?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nix, jag tror inte det finns något spikat än annat än på PowerPoint-stadiet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar