Idag försvann Viasat Golf

Här snackar vi allmänt om golf...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

hericson skrev: 01 okt 2022, 16:40 Från och med idag har jag inte längre tillgång till Viasat Golf då jag tidigare har haft det via Telia.

Frågan är nu hur man ska kunna se kanalen igen? Jag behöver endast kunna streama kanalen för det har jag mestadels gjort hittills även om jag också har kunnat se via teveboxen. Jag kollade på viaplay.se och för att kunna se golfen måste man teckna deras Viaplay Total paket för 549 kr i månaden. Det är inte aktuellt för jag är inte ett dugg intresserad av någon annan sport. På Telia hade jag enbart Viasat Golf som tillval och betalade ca en fjärdedel av Viaplay Total paketets kostnad.

Någon annan som är i samma sits och har några idéer?
Nu ska jag inleda med att säga att jag inte satt mig in i situationen, men är det Viasats "fel" eller är det Telias?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

långryggen skrev:
hericson skrev: 01 okt 2022, 16:40 Från och med idag har jag inte längre tillgång till Viasat Golf då jag tidigare har haft det via Telia.

Frågan är nu hur man ska kunna se kanalen igen? Jag behöver endast kunna streama kanalen för det har jag mestadels gjort hittills även om jag också har kunnat se via teveboxen. Jag kollade på viaplay.se och för att kunna se golfen måste man teckna deras Viaplay Total paket för 549 kr i månaden. Det är inte aktuellt för jag är inte ett dugg intresserad av någon annan sport. På Telia hade jag enbart Viasat Golf som tillval och betalade ca en fjärdedel av Viaplay Total paketets kostnad.

Någon annan som är i samma sits och har några idéer?
Nu ska jag inleda med att säga att jag inte satt mig in i situationen, men är det Viasats "fel" eller är det Telias?
Oklart. Meddelandet från Telia säger att Viasat inte accepterar deras bud och vill inte längre förhandla. Men det är bara info från ena parten.
/ HE
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

hericson skrev: 04 okt 2022, 20:27
långryggen skrev:
hericson skrev: 01 okt 2022, 16:40 Från och med idag har jag inte längre tillgång till Viasat Golf då jag tidigare har haft det via Telia.

Frågan är nu hur man ska kunna se kanalen igen? Jag behöver endast kunna streama kanalen för det har jag mestadels gjort hittills även om jag också har kunnat se via teveboxen. Jag kollade på viaplay.se och för att kunna se golfen måste man teckna deras Viaplay Total paket för 549 kr i månaden. Det är inte aktuellt för jag är inte ett dugg intresserad av någon annan sport. På Telia hade jag enbart Viasat Golf som tillval och betalade ca en fjärdedel av Viaplay Total paketets kostnad.

Någon annan som är i samma sits och har några idéer?
Nu ska jag inleda med att säga att jag inte satt mig in i situationen, men är det Viasats "fel" eller är det Telias?
Oklart. Meddelandet från Telia säger att Viasat inte accepterar deras bud och vill inte längre förhandla. Men det är bara info från ena parten.
Det hela grundar sig i girighet.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Ser ut som att Viaplay och Telia är överens. Man får tydligen tillbaka Viaplays utbud imorgon.
/ HE
Skriv svar