Idag försvann Viasat Golf

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Från och med idag har jag inte längre tillgång till Viasat Golf då jag tidigare har haft det via Telia.

Frågan är nu hur man ska kunna se kanalen igen? Jag behöver endast kunna streama kanalen för det har jag mestadels gjort hittills även om jag också har kunnat se via teveboxen. Jag kollade på viaplay.se och för att kunna se golfen måste man teckna deras Viaplay Total paket för 549 kr i månaden. Det är inte aktuellt för jag är inte ett dugg intresserad av någon annan sport. På Telia hade jag enbart Viasat Golf som tillval och betalade ca en fjärdedel av Viaplay Total paketets kostnad.

Någon annan som är i samma sits och har några idéer?
/ HE
Användarens profilbild
proctor
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 sep 2016, 20:03

Exakt samma sits här, känns trist nu när avslutningen på DPWT närmar sig. Men om jag fattat rätt så klarar man sig med Viaplay medium för 329:-/mån, då ingår inte majors och Ryder cup men det är ju ett tag kvar till dess. Såg också att Telia frivisar Eurosport 2 fram till årsskiftet, där kan man kan se en del från PGA tour.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 01 okt 2022, 16:40 Från och med idag har jag inte längre tillgång till Viasat Golf då jag tidigare har haft det via Telia.

Frågan är nu hur man ska kunna se kanalen igen? Jag behöver endast kunna streama kanalen för det har jag mestadels gjort hittills även om jag också har kunnat se via teveboxen. Jag kollade på viaplay.se och för att kunna se golfen måste man teckna deras Viaplay Total paket för 549 kr i månaden. Det är inte aktuellt för jag är inte ett dugg intresserad av någon annan sport. På Telia hade jag enbart Viasat Golf som tillval och betalade ca en fjärdedel av Viaplay Total paketets kostnad.

Någon annan som är i samma sits och har några idéer?
549? har de höjt från det redan för dyra 449 nu? Totalt vansinne att det inte finns en golfkanal man kan se alla tävlingar på. Jag tittar bara på majors och Ryder Cup men kommer inte betala 549 kronor 5 månader nästa år för det.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
proctor
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 sep 2016, 20:03

Viaplay höjer priserna nu på onsdag 5/10. Viaplay Total 449:- => 549:- och Viaplay Medium 329:- => 379:-. Tecknar man innan så får man det billigare priset fram till årsskiftet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

proctor skrev: 03 okt 2022, 10:11 Viaplay höjer priserna nu på onsdag 5/10. Viaplay Total 449:- => 549:- och Viaplay Medium 329:- => 379:-. Tecknar man innan så får man det billigare priset fram till årsskiftet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
I fredags åt jag lunch med en kollega som sagt upp varenda abonnemang han hade för att han har en eluppvärmd villa. Jag tror inte det här kommer få fler till Viaplay, det är för mycket pengar för folk i dagsläget. 450 kronor var redan för dyrt. De enda jag vet som har det delar konto med någon annan. Men blir väl intressant att höra Viaplays ursäkt till prishöjningen.
Hcp: ~12
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Niklas skrev: 03 okt 2022, 11:56
proctor skrev: 03 okt 2022, 10:11 Viaplay höjer priserna nu på onsdag 5/10. Viaplay Total 449:- => 549:- och Viaplay Medium 329:- => 379:-. Tecknar man innan så får man det billigare priset fram till årsskiftet.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
I fredags åt jag lunch med en kollega som sagt upp varenda abonnemang han hade för att han har en eluppvärmd villa. Jag tror inte det här kommer få fler till Viaplay, det är för mycket pengar för folk i dagsläget. 450 kronor var redan för dyrt. De enda jag vet som har det delar konto med någon annan. Men blir väl intressant att höra Viaplays ursäkt till prishöjningen.
Det här är en ond cirkel för TV-bolagen som sitter på dyra sändningsrättigheter som man hoppas kunderna ska betala för. Antal kunder är förstås affärshemligheter men de i branschen jag känner säger att antalet kunder som har sportpaketen stadigt minskar och har gjort så i flera år och då måste TV-bolagen höja priserna för att få affären att gå runt när färre kunder ska dela på kostnaden - vilket i sin tur gör att ännu fler kunder tycker det blir för dyrt och tröttnar.

Antar att det är just den här prishöjningen som fått Telia att dra i bromsen.

Just golf verkar också vara en produkt som ligger ovanpå de flesta paket så att man antingen måste ha det dyraste paketet eller betala extra för att få just golfen.

Det blir ju inte heller bättre när kvalitén på de fulstreams (Ofta Sky Sports Golf) som finns på internet håller i princip samma kvalité.

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Viasat lär väl tappa en hel del intäkter nu då Telia inte längre kan visa deras kanaler, för långt ifrån alla kommer skaffa nya abonnemang för att se Viasats kanaler. Såg en siffra på två miljoner (har ingen aning om detta stämmer) abonnenter som blev utan Viasat kanalerna.
/ HE
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

hericson skrev: 03 okt 2022, 19:39 Viasat lär väl tappa en hel del intäkter nu då Telia inte längre kan visa deras kanaler, för långt ifrån alla kommer skaffa nya abonnemang för att se Viasats kanaler. Såg en siffra på två miljoner (har ingen aning om detta stämmer) abonnenter som blev utan Viasat kanalerna.
Fast det är nog om man räknar alla som tappat TV3, TV6 och TV10.

Sport och filmkanalerna är det betydligt färre som har.

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Önskar golfen bara kunde göra som F1 som har en egen kanal med ett vettigt pris och hög kvalitet. Men intresset för F1 är kanske större än golf idag så fungerar kanske inte. Jag vill bara inte betala för en massa fotboll för att se golf, hur svårt ska det vara.
Hcp: ~12
KonsultTT
Inlägg: 44
Blev medlem: 11 okt 2020, 09:30

Niklas skrev: 04 okt 2022, 06:49 Önskar golfen bara kunde göra som F1 som har en egen kanal med ett vettigt pris och hög kvalitet. Men intresset för F1 är kanske större än golf idag så fungerar kanske inte. Jag vill bara inte betala för en massa fotboll för att se golf, hur svårt ska det vara.
Tänk om det varit tvärtom - dvs för att få se på fotboll (och/eller hockey) så måste du först köpa ett sportpaket med enbart golf. Det hade blivit upplopp...

/ TT
HCP: 32,7 Klubb: Umeå Sörfors GK
Började spela: 2019
Skriv svar