Klubbans fel podcast

Här snackar vi allmänt om golf...
Klubbansfel
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 nov 2022, 20:47

Hej,

Såg att det blommat upp flera diskussioner om vilka Svenska golfpoddar som är aktiva idag och släpper avsnitt! Vill slå ett slag för vår nya podcast som har premiär idag och kommer släppa nya avsnitt varje Torsdag! Nu när golfsäsongen är över i Sverige är det hög tid att drömma sig bort och summera säsongen samt träna inför kommande säsong! Fritte har över 20 år inom golfbranschen som primärt utrusningsnörd men även som licenserad tränare, han var under en längre tid utrustningsexpert och hade en frågelåda "Fråga Fritte" det Fritte inte vet om golfutrustning är inte värt att veta! Jag själv Molle är en glad amatör som lever och andas golf men på en betydligt mer dödlig nivå! Syftet är att utbilda på ett roligt sett, vi lyfter även mycket diskussioner som är en golfares vardag! Som alltid är det självklart klubbornas fel när det går dåligt! Vi har även en hel del överraskningar som dyker upp i varje avsnitt!

Lyssna gärna på första avsnittet och vi tar ödmjukt emot feedback för att förbättra showen framledes! :)


https://open.spotify.com/show/6fh3g5Rad ... 661f3744d3

FOOOOOORE // Fritte & Molle
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1366
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Helt rätt. Det är alltid klubbans fel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

En HIO är alltid en HIO.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Lyssnade med behållning.
Lite grabbigt och inte direkt pk men allt som allt helt ok.

Det finns regler för vad som är en HIO och om man, i en podd, misstar tycke för att vara sanning så visar det på dryghet eller ren okunskap.

Egon
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Egon skrev: 02 dec 2022, 12:39 Lyssnade med behållning.
Lite grabbigt och inte direkt pk men allt som allt helt ok.

Det finns regler för vad som är en HIO och om man, i en podd, misstar tycke för att vara sanning så visar det på dryghet eller ren okunskap.

Egon

Tycker du det räknas som HIO från röd tee?
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Klubbansfel
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 nov 2022, 20:47

Tack Egon, ja en HIO är när man slår bollen i hål på ett slag det är vi nog alla överens om, även fast jag inte haft ynnesten att få göra någon själv! Frågan vi lyfte var utifrån hur vi bedömde det teoretiskt som en HIO! när man startar rondan från gul tee men byter tee till röd på just ett hål som man sedan gör hio på, regel 6.1B säger att det är 2 slags plikt om man spelar utanför tee området, vilket en annan tee än den man startar rundan på räknas som. Så är det världens snyggaste par eller är det en HIO, vad säger du? :)
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sohlberg skrev: 02 dec 2022, 14:34
Egon skrev: 02 dec 2022, 12:39 Lyssnade med behållning.
Lite grabbigt och inte direkt pk men allt som allt helt ok.

Det finns regler för vad som är en HIO och om man, i en podd, misstar tycke för att vara sanning så visar det på dryghet eller ren okunskap.

Egon

Tycker du det räknas som HIO från röd tee?
Det räknas, punkt!
Vad du o jag tycker är oviktigt…

Jag är inte alltid så pk jag heller men det är rätt lamt att ha en åsikt om ”röd” tee när man själv inte borde spela nåt annat. Minst en av de som poddar ligger väl där!?

Det var ju det ”tee it forward” gick ut på. Den tee där du får slag som bäst matchar ditt hcp är din tee.

Egon
Klubbansfel
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 nov 2022, 20:47

svingit skrev: 01 dec 2022, 17:32 Helt rätt. Det är alltid klubbans fel BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är alltid klubbans fel, det är sen gammalt 😂
Klubbansfel
Inlägg: 9
Blev medlem: 30 nov 2022, 20:47

Egon skrev: 02 dec 2022, 12:39 Lyssnade med behållning.
Lite grabbigt och inte direkt pk men allt som allt helt ok.

Det finns regler för vad som är en HIO och om man, i en podd, misstar tycke för att vara sanning så visar det på dryghet eller ren okunskap.

Egon

Tack Egon, ja en HIO är när man slår bollen i hål på ett slag det är vi nog alla överens om, även fast jag inte haft ynnesten att få göra någon själv! Frågan vi lyfte var utifrån hur vi bedömde det teoretiskt som en HIO! när man startar rondan från gul tee men byter tee till röd på just ett hål som man sedan gör hio på, regel 6.1B säger att det är 2 slags plikt om man spelar utanför tee området, vilket en annan tee än den man startar rundan på räknas som. Så är det världens snyggaste par eller är det en HIO, vad säger du? :)
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Klubbansfel skrev: 02 dec 2022, 19:55 Tack Egon, ja en HIO är när man slår bollen i hål på ett slag det är vi nog alla överens om, även fast jag inte haft ynnesten att få göra någon själv! Frågan vi lyfte var utifrån hur vi bedömde det teoretiskt som en HIO! när man startar rondan från gul tee men byter tee till röd på just ett hål som man sedan gör hio på, regel 6.1B säger att det är 2 slags plikt om man spelar utanför tee området, vilket en annan tee än den man startar rundan på räknas som. Så är det världens snyggaste par eller är det en HIO, vad säger du? :)
Jag fattade att det var lite grabbigt och så i podden. Gott så.

Att det var under en icke regelrätt rond missade jag…. men t.ex en scramble el.l skojtävlingar täcks ju inte av reglerna och där räknas det som en hio. Så…. rätt säker på att det går igenom OCH inte minst, prestationsmässigt så är det en hio.

Ser fram emot nästa avsnitt. Fritte är ju omtalad som oerhört kunnig och personligen så har jag stött på många som antas vara det men som är allt annat än….
Lite press på Fritte alltså, tror han svarar upp.
Jag kommer lyssna.. 😉

Egon
Skriv svar