Full Swing på Netflix-tråden

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nästa vecka kommer Full Swing på Netflix. Om du inte sett trailern är det ett bra ställe att börja på.
8 avsnitt kommer och i varje avsnitt får du följa en eller två spelare i fokus, det jag har läst är att Matthew Fitzpatrick ska vara en golden nugget av avsnitt. Alla spelare som följs är Jordan Spieth, Justin Thomas, Collin Morikawa, Brooks Koepka, Scottie Scheffler, Ian Poulter, Rory McIlroy, Dustin Johnson, Tony Finau, Matt Fitzpatrick, Sahith Theegala, Joel Dahmen, Mito Pereira and Cameron Young.

Finau-avsnittet ska vara riktigt bra enligt Rick Shiels.



Här finns info om alla avsnitt och vem som är med i vilket.

https://www.netflix.com/tudum/articles/ ... ng-golfers

Tydligen heter avsnitten:

Episode 1, “Frenemies”
Episode 2, “Win or Go Home”
Episode 3, “Money or Legacy”
Episode 4, “Imposter Syndrome”
Episode 5, “American Dreams”
Episode 6, “Don’t Get Bitter, Get Better”
Episode 7, “Golf is Hard”
Episode 8, “Everything Has Led to This”

Den här artikeln var riktigt bra, https://www.golfdigest.com/story/how-th ... our-life

Vad ser du mest fram emot?
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

kommer att ses såklart ;-)
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

83FCA19C-C12A-483B-923C-29360FDA61BB.JPG
83FCA19C-C12A-483B-923C-29360FDA61BB.JPG (238.94 KiB) Visad 1321 gånger
På onsdag kör jag och Max en debrief av första avsnittet! Förväntningarna är skyhöga så risken för långt fall är stor.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Får se om man tittar på det här. Blivit helt ointresserad av att följa någon tävlingsgolf alls. Enda som är intressant är två majors om året för min del. Ärligt, det är ingen vidare publiksport och LIV gjorde allt så mycket sämre med uppdelningen av spelare. Sen orkar jag inte riktigt med den amerikanska dramatiseringen av precis allt. Har svårt att se att detta skulle väcka något intresse för golfen likt Drive to Survive gjorde. Kanske om man kan få ihop golftävlingar på 1,5 timmar koncentrerad TV-tid :lol: .
Hcp: ~12
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Niklas skrev: 15 feb 2023, 07:44 Får se om man tittar på det här. Blivit helt ointresserad av att följa någon tävlingsgolf alls. Enda som är intressant är två majors om året för min del. Ärligt, det är ingen vidare publiksport och LIV gjorde allt så mycket sämre med uppdelningen av spelare. Sen orkar jag inte riktigt med den amerikanska dramatiseringen av precis allt. Har svårt att se att detta skulle väcka något intresse för golfen likt Drive to Survive gjorde. Kanske om man kan få ihop golftävlingar på 1,5 timmar koncentrerad TV-tid :lol: .
Oj vad vi skiljer oss åt, för mig är golf verkligen en TV sport, och höjdpunkterna är två majors utöver RC.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Första avsnittet var ok men inte mer än så.
Du får följa Jordan och Justin Thomas tillvaro. Och livet som miljonärer är väldigt tufft ibland haha..

Jag ser fram emot nästa avsnitt och lite mer äkta behind the scenes.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

långryggen skrev: 15 feb 2023, 15:30
Niklas skrev: 15 feb 2023, 07:44 Får se om man tittar på det här. Blivit helt ointresserad av att följa någon tävlingsgolf alls. Enda som är intressant är två majors om året för min del. Ärligt, det är ingen vidare publiksport och LIV gjorde allt så mycket sämre med uppdelningen av spelare. Sen orkar jag inte riktigt med den amerikanska dramatiseringen av precis allt. Har svårt att se att detta skulle väcka något intresse för golfen likt Drive to Survive gjorde. Kanske om man kan få ihop golftävlingar på 1,5 timmar koncentrerad TV-tid :lol: .
Oj vad vi skiljer oss åt, för mig är golf verkligen en TV sport, och höjdpunkterna är två majors utöver RC.
Om man tog bort puttning från golf skulle jag tycka det var roligare att titta på. Men känns som golfsändningar är 75% greenläsning och jag orkar inte. Kör en proximity to hole poäng istället (typ som simulatorgolf) så kanske det hade fungerat att titta på.
Hcp: ~12
Pkgolf
Inlägg: 252
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Blev lite småbesviken. Ville ha mer träningstid och tankar om golfen. Tycker dock avsnittet med Brooks var bättre än första avsnittet, just eftersom man fick hänga med på den mentala biten och att avsnittet handlade om golfen. Verkar ju inte vara en dans på rosor att spela golf.

Har inte spelat golf och heller inte varit intresserad av golf speciellt länge, men jag kan ändå säga att det är skönt att slippa se Ian Poulter.

Kul klipp med scheffler och caddyn på tee. Allt är inte så allvarligt jämt. Han har växt lite på mig.
akka89
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2015, 18:32
Ort: Mälarö GK

Tyckte inte heller att den upplevde mina förväntningar. Men ändå bättre än mycket annat som går på TV.

Men jäklar vad jag insåg hur mycket jag ogillar Brooks efter avsnitt två
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Tycker nog att den lever upp till mina förväntingar, jag kommer att se hela serien, har sett 2 avsnitt. Jag har inga problem med BK, snarare tvärtom, han är rättfram, säger hur han känner och resonerar, inget BS liksom.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar