Den stora Tiger Woods-tråden

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 24 feb 2021, 12:58Nej, vad amerikaner anser är svårkörda vägar är helt befängt. Kollade den på Google maps efter att ha läst det och den svänger lika mycket som en svensk motorväg. När jag var på Hawaii för ett par år sedan var det massa varningar om farliga vägar och de varnar för vägar som svänger mindre än en vanlig svensk landsväg och är i betydligt bättre skick.

Åker man av den vägen har man inte bakom ratten att göra. Om det beror på fortkörning, droger, stress eller sömnbrist låter jag vara osagt. Det är inte vägens fel. Vägarna på i alperna de kör WRC Monte Carlo är svårkörda och slingriga. Inte en fyrfilig väg i LA.
I USA måste de varna för allt annars blir de ju stämda av något klantarsle som inte förstod att man inte skulle stoppa ner fingarna i mixern medan den var igång.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Otroligt tråkigt att höra om TW. Hoppas att han var nykter och att det var en olycka. Men inga bromsspår gör väl att man höjer på ögonbrynen.

Om han kan komma tillbaka, det beror väl helt på brottens art och hur fort han kan läka, men en krossad fotled låter ju sådär. Sen kan man ju undra hur det gick med ryggen?

Jag håller tummarna för att han kan komma tillbaka och göra en sista utmaning, det vore förbannat synd att se honom sluta såhär, för att inte ta beslutet själv måste vara otroligt tungt. Men då pratar man väl om säsongen 2022 antar jag.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

https://www.tmz.com/2021/03/31/tiger-wo ... ults-golf/

Senaste nytt från TMZ är väääldigt spekulativt skrivet mellan raderna.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:https://www.tmz.com/2021/03/31/tiger-wo ... ults-golf/

Senaste nytt från TMZ är väääldigt spekulativt skrivet mellan raderna.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Konsten att säga ingenting men försöka få läsaren att spekulera. Bild

Det finns Saker kring den här kraschen som jag har frågor kring och spontant känns det konstigt att kommunikationen inte varit större ifrån Tigers camp.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

https://www.svenskgolf.se/artiklar/tour ... pa-70-vag/

120-140 knyck på 70-väg...? Vad håller man på med då?
Polisen tog inte heller några blodprover för att se om Woods var påverkad av alkohol eller droger. Motiveringen är att man inte ansåg sig ha sannolika skäl för att testa honom.
Va? Inte ha skäl? Nu kan jag inte amerikansk lagstiftning men varför hade de inga skäl?
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

hericson skrev: 08 apr 2021, 06:05 https://www.svenskgolf.se/artiklar/tour ... pa-70-vag/

120-140 knyck på 70-väg...? Vad håller man på med då?
Polisen tog inte heller några blodprover för att se om Woods var påverkad av alkohol eller droger. Motiveringen är att man inte ansåg sig ha sannolika skäl för att testa honom.
Va? Inte ha skäl? Nu kan jag inte amerikansk lagstiftning men varför hade de inga skäl?
Vi väldigt allvarliga olyckor tar man inte blodprov. Fullt fokus på att få patienten att överleva antar jag. TW ska vara väldigt glad att han lever om han kraschade i 140 km/h.

TW är en helt fenomenal golfspelare. Men jag har väldigt länge haft svårt för honom som person. Han har visat flera gånger hur dåligt omdöme han har utanför banan. Varför kör han ens bil själv? Han har verkligen råd med en privatchaufför/assistent på heltid.

Han behövde inte ens ha en egen chaufför enligt denna artikel: https://www.latimes.com/entertainment-a ... -tv-series
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

https://www.golfdigest.com/story/tiger- ... golfdigest

Här är den första intervjun med Tiger sedan olyckan.
Den handlar mest om hur han motiverar sig att bli frisk, hur han sparrat med sin son tidigare och man slås av hur allt i hans liv kretsar kring golfen.
Det låter dock inte som att han förväntar sig att komma tillbaka till proffsgolfen. Han säger att en turnering här och där kanske han klarar av men inte mer än så.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu har Taylor Made alltså skickat in till amerikanska patentverket en förfrågan på varumärket Sunday Red som innehåller en tiger i loggan.

Det måste väl vara ett starkt tecken att Tiger lämnar Nike för Taylor Made?

Men vad har Taylor Made för kläder egentligen? Jag förknippar själv TM-spelare med Adidas…?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu är det släppt!
Sun Day Red är här.

Varumärket görs tillsammans med Taylor Made Golf som måste ha betalat otroliga summor för att få Tigers signatur efter 27 år med Nike.
I den första kollektionen som släpps 1 maj kommer vi garanterat få se hoodies, pikéer, t-shirts, full zip, quarter zip jackor, skor, handskar, kepsar och headcovers för det visades upp på lanseringen igår i Los Angeles. De flesta plaggen kan du se på Instagram från personer som var på lanseringen, t.ex David Dusek, Golf equipment writer på Golfweek Magazines inlägg här, https://www.instagram.com/p/C3RqpKQucWe/?img_index=7 På golfdigest.com finns en del andra bilder, https://www.golfdigest.com/story/tiger- ... sunday-red

Loggan består av en tiger som tar ett språng och om du räknar ränderna på tigern kommer du upp i 15 ränder. Tiger har vunnit 15 majors och kommenterade att det finns utrymme för fler ränder på loggan under presskonferensen. Vadtycker du om loggan? Jag tycker den är godkänd, den är snygg och clean men absolut inget extra.

Kollektionens center piece är utan tvekan den röda pikén som är så synonym med Tiger. (Den vill jag ha) Därefter tycker jag inte att det är särskilt spännande design på kläderna. Det finns en till piké med mönster som påminner om kamouflage men som snarare ska föreställa hur ett byte från en tigerattack upplevs efter att det är sönderslitet. Men varför vill man gå klädd och se ut som att en tiger har klöst sönder dig?

Den svarta hoodien med den feta tigerloggan på kommer sälja som smör förstås, den är inget jag skulle ha på mig under ett varv kanske men utan tvekan på rangen eller en lördag utanför golfbanan. Jakorna såg inte särskilt speciella ut tyvärr så de passar jag på. Handskarna såg ut att ha tilltalande färger. Headcovern såg riktigt exklusiv ut med svart läder och röd brodering av loggan. Den skulle jag gärna lägga en beställning på. Skon som presenterades kändes något Nike-aktig/Jordan-aktig tycker jag med sitt svart-röda färgläggning. Jag skulle dock säga att den övergripande designen av skon inte var snygg. Den kändes som någon form av ECCO-modell och det brukar inte vara särskilt snyggt.

Överlag är jag inte ett fan av stora loggor och när amerikanerna lanserar ett helt nytt varumärke med Tigers signatur kommer det självklart basuneras ut rejält vad det handlar om och då kommer vi få se mycket loggor till en början.
En potentiell stor nedsida är priset. Jag tror att Taylor Made och Tiger kommer prissätta det här högt. Jag blir inte förvånad om en piké kommer kosta uppemot 1500-2000kr och en hoodie 2000-2500kr.

För mig får den här första titten på kollektionen max 3/5. Det finns otroligt mycket spännande klädföretag med mer intressanta designer där ut. Hade det inte stått en Tiger bakom lanseringen hade grejerna var helt ointressanta.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

JohanAdministratör skrev:Nu är det släppt!
Sun Day Red är här.

Varumärket görs tillsammans med Taylor Made Golf som måste ha betalat otroliga summor för att få Tigers signatur efter 27 år med Nike.
I den första kollektionen som släpps 1 maj kommer vi garanterat få se hoodies, pikéer, t-shirts, full zip, quarter zip jackor, skor, handskar, kepsar och headcovers för det visades upp på lanseringen igår i Los Angeles. De flesta plaggen kan du se på Instagram från personer som var på lanseringen, t.ex David Dusek, Golf equipment writer på Golfweek Magazines inlägg här, https://www.instagram.com/p/C3RqpKQucWe/?img_index=7 På golfdigest.com finns en del andra bilder, https://www.golfdigest.com/story/tiger- ... sunday-red

Loggan består av en tiger som tar ett språng och om du räknar ränderna på tigern kommer du upp i 15 ränder. Tiger har vunnit 15 majors och kommenterade att det finns utrymme för fler ränder på loggan under presskonferensen. Vadtycker du om loggan? Jag tycker den är godkänd, den är snygg och clean men absolut inget extra.

Kollektionens center piece är utan tvekan den röda pikén som är så synonym med Tiger. (Den vill jag ha) Därefter tycker jag inte att det är särskilt spännande design på kläderna. Det finns en till piké med mönster som påminner om kamouflage men som snarare ska föreställa hur ett byte från en tigerattack upplevs efter att det är sönderslitet. Men varför vill man gå klädd och se ut som att en tiger har klöst sönder dig?

Den svarta hoodien med den feta tigerloggan på kommer sälja som smör förstås, den är inget jag skulle ha på mig under ett varv kanske men utan tvekan på rangen eller en lördag utanför golfbanan. Jakorna såg inte särskilt speciella ut tyvärr så de passar jag på. Handskarna såg ut att ha tilltalande färger. Headcovern såg riktigt exklusiv ut med svart läder och röd brodering av loggan. Den skulle jag gärna lägga en beställning på. Skon som presenterades kändes något Nike-aktig/Jordan-aktig tycker jag med sitt svart-röda färgläggning. Jag skulle dock säga att den övergripande designen av skon inte var snygg. Den kändes som någon form av ECCO-modell och det brukar inte vara särskilt snyggt.

Överlag är jag inte ett fan av stora loggor och när amerikanerna lanserar ett helt nytt varumärke med Tigers signatur kommer det självklart basuneras ut rejält vad det handlar om och då kommer vi få se mycket loggor till en början.
En potentiell stor nedsida är priset. Jag tror att Taylor Made och Tiger kommer prissätta det här högt. Jag blir inte förvånad om en piké kommer kosta uppemot 1500-2000kr och en hoodie 2000-2500kr.

För mig får den här första titten på kollektionen max 3/5. Det finns otroligt mycket spännande klädföretag med mer intressanta designer där ut. Hade det inte stått en Tiger bakom lanseringen hade grejerna var helt ointressanta.
Helt naturlig fortsättning efter Tigers karriär. Mycket mer spel från hans sida kommer det inte vara förutom majors od så varför inte kränga kläder. Men eftersom han är så stor som han är så kommer det här sälja och de kan ta vettlöst mycket betalt också.
Dock inget för mig, kommer inte köpa några Tiger produkter.
/ HE
Skriv svar