Den stora Tiger Woods-tråden

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Jinx
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 nov 2020, 19:53

Något master i år blir det inte!

https://www.aftonbladet.se/a/6zXE20


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jinx skrev:Något master i år blir det inte!

https://www.aftonbladet.se/a/6zXE20


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nej, vi får hoppas på att karriären inte är över och att olyckan skedde när han var spiknykter....


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Jinx
Inlägg: 42
Blev medlem: 09 nov 2020, 19:53

MaxP skrev:
Jinx skrev:Något master i år blir det inte!

https://www.aftonbladet.se/a/6zXE20


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nej, vi får hoppas på att karriären inte är över och att olyckan skedde när han var spiknykter....


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Verkligen! Enligt Polisen så var det ingen alkohol inblandad! Hoppas att det verkligen var så!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jinx skrev: 23 feb 2021, 21:45
MaxP skrev:
Jinx skrev:Något master i år blir det inte!

https://www.aftonbladet.se/a/6zXE20


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nej, vi får hoppas på att karriären inte är över och att olyckan skedde när han var spiknykter....


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Verkligen! Enligt Polisen så var det ingen alkohol inblandad! Hoppas att det verkligen var så!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Det är det nog inte klockan 7 på morgonen. Risken är all smärtstillande han tar. Det är helt vansinnigt vad de skriver ut starka smärtstillande i USA. Det är ett samhällsproblem. Baserat på historik har man såklart sina misstankar men det kan ju såklart finnas någon annan förklaring.

Jag tror inte han kommer spela någon mer professionell golf efter det här, men jag hopas verkligen att han blir så pass återställd att han kan umgås och spela med sina barn i framtiden.

Väldigt tråkigt är det hursomhelst.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Rapporterna är alltså en krossad fotled och två benfrakturer. Personligen låter det karriräförstörande - speciellt för någon med den problematik han haft tidigare och åldern TW har nått. Skvallret säger också att han skulle ha varit synligt upprörd över någonting när han lämnade hotellet igår morse.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det här är så tråkigt.
07 på morgonen, lite upprörd, lite bråttom och lite mediciner i kroppen och sen en väldigt svårkörd slingrig väg på det. Upplagt för olycka.

En bekant som gått i skola i de där krokarna berättade av vägarna där är mycket slingriga.

Han körde ju en lånebil också så han kanske inte kände den så bra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

IMG_9862.JPG
IMG_9862.JPG (36.43 KiB) Visad 4043 gånger
Det är ju en rejäl krasch alltså.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

De sa i morse att det skulle dröja ett par dagar, kanske en vecka, innan blodproven är analyserade.

Om det nu är så att han går på smärtstillande pga operation och/eller tidigare skador fattar jag inte varför han ens kör bil?
Killen har miljarder och skulle kunna sitta med fötterna på fotstödet i baksätet på en Maybach!

Tolkar jag Johans bild rätt har han dessutom utsatt andra för livsfara när han korsade mötande trafik på vägen ned i diket.
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 344
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Han behöver anlita en privatchaufför. En gång är ingen gång, två gånger är en vana som det brukar heta...
/ HE
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 24 feb 2021, 08:39 Det här är så tråkigt.
07 på morgonen, lite upprörd, lite bråttom och lite mediciner i kroppen och sen en väldigt svårkörd slingrig väg på det. Upplagt för olycka.

En bekant som gått i skola i de där krokarna berättade av vägarna där är mycket slingriga.

Han körde ju en lånebil också så han kanske inte kände den så bra.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Nej, vad amerikaner anser är svårkörda vägar är helt befängt. Kollade den på Google maps efter att ha läst det och den svänger lika mycket som en svensk motorväg. När jag var på Hawaii för ett par år sedan var det massa varningar om farliga vägar och de varnar för vägar som svänger mindre än en vanlig svensk landsväg och är i betydligt bättre skick.

Åker man av den vägen har man inte bakom ratten att göra. Om det beror på fortkörning, droger, stress eller sömnbrist låter jag vara osagt. Det är inte vägens fel. Vägarna på i alperna de kör WRC Monte Carlo är svårkörda och slingriga. Inte en fyrfilig väg i LA.
Hcp: ~12
Skriv svar