Den stora Tiger Woods-tråden

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag är snart 100 sidor in i boken och kan bespara er allihop, lägg inte tid eller pengar på den. Jag undrar mest när jag läser hur Williams kan få det till att det är så synd om honom - killen har dragit ihop över 13 miljoner dollar bara genom att jobba för Woods. Har passat på att läsa lite recensioner om den och tyckte att denna speglade mina tankar ganska bra:

http://www.dailyrecord.co.uk/sport/golf ... im-6756455
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Är det bara jag som är rätt trött på Tiger och hans "comeback"?

Jodå, han har gjort mycket gör golfen utan tvekan. Men det har många andra spelare och tränare med. Ska man leva i dåtid hela tiden? Tiger är slut, det är så. Är det inte bättre att njuta av att vi idag har 3 världsstjärnor, en kamp vi mer eller inte sett sedan Nicklaus, Palmer och Player tid.

Golf handlar väl om njutning och se på fantastiska talanger som Rory, Day och Spieth är, inte att försvara en avdankad golfare som dessutom har mer eller mindre själv är orsaken till förfallet igenom att vara otrogen och splittra sin familj mm.

Den dagen Tiger spelar bra igen är det kul att se honom och rikta uppmärksamheten mot honom igen. Men när han chippar, pitchar och spelar som en 36 handicappare och mer eller mindre gör bort sig på banorna. Är det inte dags att gå vidare då?
Jag förstår hur du menar men jag tror att många med mig som upplevde Tiger dominera sporten under flera år fortfarande har den lilla förhoppningen kvar. Nu är den bevisligen inte verklighetsförankrad längre men det sista som överger en är ju hoppet sägs det. Jag håller med dig om att vi borde njuta över vilken grym golf vi bjuds på nästan varje vecka. Men jag tror jag pratar för mer än mig själv när jag säger att det inte riktigt är samma sak.

Tiger brukade dominera denna sport och det med ordets rätta bemärkelse. Det har berättats hur spelare faktiskt känt rädsla när de skulle spela i samma boll som Tiger under söndagar. Killen är mytomspunnen och det berättigat. Visst håller jag med om att det blir slöseri med TV-tid att se honom spela på en dålig nivå, med gärna tre repriser på samma duff. Men Tiger var och är så dominant i människors intresse fortfarande så det kommer inte ske på länge.

Bara för några år sedan minns jag att någon amerikansk TV-kanal gjorde en undersökning dragplåster på PGA-touren. Då, och detta var när McIlroy var världsett tror jag eller åtminstone på god väg, insåg man att hade Tiger själv valt att skapa en egen tour med sitt eget varumärke hade det bara inom ett par veckor vuxit sig större än PGA-touren. Så stort var intresset då. Med tanke på tappra försök att komma tillbaka, caddies och tränare som skriver böcker om honom och allt vad det är, så tror jag inte intresset är mindre idag trots allt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tiger är tydligen klar som Vice Kapten för Ryder Cup 2016. Då är frågan om han redan nu vet att det inte blir mycket eget spel 2016?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Tyvärr börjar ja tro att Tiger kommer sluta. Han har för mkt runt omkring sig med olika projekt. Golfbanor, restaurang, ryggproblem och på det nu vice kapten. En resa från 350+ plus på rankingen till att bli 1.a låter tom med svårt att klara på tv spel med dem förutsättningarna

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

http://golfdig.st/1LM6CGv
Hans senaste presskonferens lämnar en hel del frågetecken, främst verkar det väl som att han börjar inse sitt slut?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

MaxP skrev:http://golfdig.st/1LM6CGv
Hans senaste presskonferens lämnar en hel del frågetecken, främst verkar det väl som att han börjar inse sitt slut?


Sent from my iPhone using Tapatalk
det första jag tänkte på var när jag läste att han spelar mkt tv spel var om han spelar "rory pga tour" haha vore inte det sjukt kul?



Skickat från min SM-T535 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Rasmus Mildek skrev:
MaxP skrev:http://golfdig.st/1LM6CGv
Hans senaste presskonferens lämnar en hel del frågetecken, främst verkar det väl som att han börjar inse sitt slut?


Sent from my iPhone using Tapatalk
det första jag tänkte på var när jag läste att han spelar mkt tv spel var om han spelar "rory pga tour" haha vore inte det sjukt kul?



Skickat från min SM-T535 via Tapatalk
Hahaha, kanske spelar som sig själv?
I The Big Miss pratas det om hans fascination av krig och han skulle tydligen ha spelat en hel del olika krigsspel eller First Person Shooters då åtminstone.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Hahaha, kanske spelar som sig själv?
I The Big Miss pratas det om hans fascination av krig och han skulle tydligen ha spelat en hel del olika krigsspel eller First Person Shooters då åtminstone.
Rory brukar spela som sig själv såg jag när han vara skadad :)
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

När han säger att han tar en dag i taget så är det inget positivt. En idrottsman utan målbild är helt klart inget som hjälper honom fram till ytterligare en majorseger.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

http://www.golfwrx.com/340744/10-reveal ... view-ever/

En hel del intressant läsning för den som vill förstå Tiger.
Skriv svar