Den stora Tiger Woods-tråden

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I natt blev det officiellt att Tiger Woods tvingas genomföra en andra operation i ryggen och är borta till början av 2016.

Då ingen tråd fanns för att diskutera denna golfens stjärna kändes det som (tyvärr) en bra start på just en sådan.

Tiger för mig är en idol sen barnsben och är för mig den bästa golfspelare som någonsin spelat spelet. Tiger för mig har lyft golfen till en nivå aldrig skådad tidigare och Tiger är och förblir min favorit tills dess att han på riktigt ger upp. Personligen är jag mest besviken på att jag aldrig fått chansen att se honom spela på riktigt.

Tyvärr tror jag nämligen att denna nyhet är
slutet för Tiger Woods. För varje vecka som går faller han efter ytterligare och även om jag tror att hans högsta nivå finns där så har han numera tiden emot sig.

Men vad tycker du om Tiger?
Vad tror du om chanserna att komma tillbaka?


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Satt och undrade vart han var, har inte sett han på ett tag. Jag tror att han möjligtvis kan spela några turneringar men på långsikt tror jag inte han håller.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Tigern kommer tillbaka.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Bra tråd! Tiger har verkligen gjort att golf idag är en sport. Hans enorma träningsvilja och mentalitet var i en klass för sig när han var som bäst.

Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka MEN tyvärr tror jag det här är slutet för den era han skapat.

Är helt säker på att Rory & Jordan inte hade varit lika bra idag om de inte hade fått sett upp till Tiger.



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag är också ett stort fan av Tigern men tror att han får svårt att ta sig tillbaka. Sa redan i början av säsongen att jag tror att det här blir hans sista men han gör nog ett per försök till nästa år.

Han kan helt enkelt inte mäta sig med de bästa längre annat än vid enstaka tillfällen.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Det är väldigt många som inte längre kan mäta sig med dom bästa förutom i enskilda tillfällen som fortfarande spelar kvar på touren.
Han har nog för mycket golf i sig att han kommer nog spela golf, men kanske inte mer än 10-20 tävlingar på ett år, och samtidigt fokusera mera på andra projekt. Vi har ju sett honom bygga en bana, kan det bli fler? Kanske lägga mer tid på att utveckla hans klädmärke som vi i europa inte ser så mycket av.

Fast jag hoppas att han ska komma tillbaka, ta fram sin järn tvåa och smaska ut sina fina stingers igen.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skönt att se att det finns fler Tiger-fans där ute. ;)

Den främsta påverkan han haft på sporten sina titlar, tv-spel och sponsorer till trots är ändå den fysiska träningen i min värld. När Tiger kom ut på touren vred alla sina huvuden för att se vad denna unga kille gjorde. Det startade en våg som förändrade hela golfvärlden för alltid.

Med det sagt tror jag det är samma sak som ligger bakom hans fall. Den stora frågan om hans skador är ändå att det finns massor av sätt att kolla vad som ligger bakom skadorna i ryggen men det verkas inte göras?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

MaxP skrev:Skönt att se att det finns fler Tiger-fans där ute. ;)

Den främsta påverkan han haft på sporten sina titlar, tv-spel och sponsorer till trots är ändå den fysiska träningen i min värld. När Tiger kom ut på touren vred alla sina huvuden för att se vad denna unga kille gjorde. Det startade en våg som förändrade hela golfvärlden för alltid.

Med det sagt tror jag det är samma sak som ligger bakom hans fall. Den stora frågan om hans skador är ändå att det finns massor av sätt att kolla vad som ligger bakom skadorna i ryggen men det verkas inte göras?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Är det nödvändigt att veta var skadan kommer ifrån? Allmänt nyfiken bara. Tiger verkar vilja lösa problemet mer än titta tillbaka får jag en känsla av. Mitt resonemang till att hans rygg är knas är pga all rotation/styrka som upprepats miljoner ggr och precis som du är inne på Max så betalas det tyvärr tillbaka på ett negativt sätt nu. Är uppriktigt sagt ledsen att vi förmodligen inte kommer få uppleva att han slår alla tiders rekord. Finns ju hur många exempel som helst där för mycket träning kostar i slutändan.

Skickat från min SM-T535 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Rasmus Mildek skrev:
MaxP skrev:Skönt att se att det finns fler Tiger-fans där ute. ;)

Den främsta påverkan han haft på sporten sina titlar, tv-spel och sponsorer till trots är ändå den fysiska träningen i min värld. När Tiger kom ut på touren vred alla sina huvuden för att se vad denna unga kille gjorde. Det startade en våg som förändrade hela golfvärlden för alltid.

Med det sagt tror jag det är samma sak som ligger bakom hans fall. Den stora frågan om hans skador är ändå att det finns massor av sätt att kolla vad som ligger bakom skadorna i ryggen men det verkas inte göras?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Är det nödvändigt att veta var skadan kommer ifrån? Allmänt nyfiken bara. Tiger verkar vilja lösa problemet mer än titta tillbaka får jag en känsla av. Mitt resonemang till att hans rygg är knas är pga all rotation/styrka som upprepats miljoner ggr och precis som du är inne på Max så betalas det tyvärr tillbaka på ett negativt sätt nu. Är uppriktigt sagt ledsen att vi förmodligen inte kommer få uppleva att han slår alla tiders rekord. Finns ju hur många exempel som helst där för mycket träning kostar i slutändan.

Skickat från min SM-T535 via Tapatalk
Självklart vill du veta vartifrån skadan kommer. Vet du inte vad som ligger bakom skadan så kan du lika gärna gå på samma mina om och om igen. Speciellt när han säger att han vill hitta tillbaka till svingen han hade för 15 år sedan. Därtill anses ju inte skadorna i grund och botten vara golfrelaterade utan som resultat av hans träningsintressen utanför golfen.

Annars kan jag bara hålla med om att jag verkligen blir ledsen när rekorden går i kras.
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

Jag slänger in en idé i forumet att han kommer tillbaka, bättre än nånsin, men för en kort period.
Varför jag säger så vet jag inte riktigt men på något vis så känns det så :) väldigt vetenskapligt och korrekt analys eller hur! :lol:

Senaste tiden jag sett han på TV så har jag hela tiden tyckt att han går "konstigt", lite stelt och orörligt från nedre bröstryggen och neråt samt att han böjt sig (t.ex. för att hämta upp en boll) på ett nästan onaturligt sätt. När han avslutat svingen har det också sett lite onaturligt ut. Så jag är inte förvånad. Min idé utifrån den skada han uppenbarligen haft som gjort att nervtrådar hamnat i kläm. Kan ju faktiskt resultera i flera olika symptom, t.ex. som då han sa att han inte kan aktivera sina rumpmuskler ordentligt men även andra saker, Yips, kan, åtminstone teoretiskt, vara ofrivilliga ryckningar/låsningar som skapats av att nervtrådar är i kläm. Stämmer det så kan ju han faktiskt vara återställd snart och med ett annat självförtroende om sin egen förmåga. Låt oss hoppas att det är så! Han har betytt så oerhört mycket för golfen, jag som var totalt ointresserad av golf innan jag började (cirka 4 år sen) hade trots ointresset nästan alltid koll på Tiger, och Sörenstam också för den delen, och hur det gick!
Han var viktig långt utanför sporten!
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Skriv svar