Vänster - järnset - Sökes

Har du gamla golfgrejer du vill bli av med eller söker du nya posta en tråd här...
Zilch
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 maj 2023, 18:23
Ort: Jönköping

Hej.
Jag är ny i golf och söker nåt att spela med - lite nyare än det jag köpte för 650 kr... Men detta är mer en koll av vad som kan finnas och om det är ide att byta.
Jag har inte förutsättningar för att lägga mer än 2000 kr i nuläget. - Förtidspensionerad på halvtid som 40 åring ger inte feta cash...

Därför undrar jag om någon sitter på något som är värt att byta till för den slanten?
Jag är rak som person - så gärna tydliga och raka svar - Ett rakt "Nej - det är inte värt att byta från det du har till ett annat värdelöst set" är också värdefull info =)

Men tänker jag frågar experterna, verkar finnas mycket kunskap i forumet.

Bor i Jönköping - så smidigast om affär går att göra i närheten. Men har lite resor inplanerat mot västkusten. Är det intressanta klubbor går det kanske skicka? (Har själv inte skickat den typen av produkter, så vet inte hur smidigt det är, eller vad det skulle kosta (?))

Mvh
//"Jag är inte bra på på att:
- slå långt, eller att chippa, eller att putta.
- MEN - jag är inte snygg heller ;) "
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Relativt billigt att skicka golfklubbor. Ett järnset landar på under 150kr hos postnord. Billigare hos tex Schenker.

Har du kollat blocket?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Zilch
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 maj 2023, 18:23
Ort: Jönköping

Hej.
Tack för svar.
Ja, håller lite koll på blocket. Men det som är svårt är ju att jag är novis, så det är så svårt att veta vad som är värt att satsa på eller inte, det var därför jag tänkte jag går lite mer direkt till er här å kollar om det finns nåt här där man kanske (läs "kanske") kan få det lite mer under kontroll... Blocket känns lite mer chans - förstår att det är samma individer överlag, men hoppas filtrera bort lite av det som är oseriöst på detta sätt.

Kollar upp den annonsen du länkade :)

Tack för förslag
//"Jag är inte bra på på att:
- slå långt, eller att chippa, eller att putta.
- MEN - jag är inte snygg heller ;) "
Skriv svar