Förfrågan järnset!

Har du gamla golfgrejer du vill bli av med eller söker du nya posta en tråd här...
mattiask
Inlägg: 21
Blev medlem: 12 maj 2019, 21:19

Hejsan!
Har en förfrågan till er som är lite bättre på det här än jag.

Har sedan 2018 spelat med Callaway XR PRO och tagit mig från 36 till 16 i hcp.
Nu har jag sålt dessa och letar nya begagnade klubbor.

Vad tycker ni är rimligt och framförallt bra för mig att satsa på? Max 4000:- är vad jag tänkt.

Har fått några förslag som känns intressanta.
Tex Mizuno JPX 900 Tour samt Titleist 714 CB. Frågan är om dessa är för svåra för en 16-handikappade?
Det är nog helst Mizuno eller Titleist som jag är sugen på. Hade iofs kunnat tänka mig tex Srixon Z765 (heter de väl?!) men de kommer jag aldrig hitta för den pengen.

Jag vill inte köpa på tok för svåra klubbor, men inte heller några för förlåtande. Har upplevt mina Xr PRO som ganska ”tunga” i bladen/skaft. Och därav så har jag provslagit med Z765 (på bana) samt nya CB-modellen varpå båda två tyckte jag kändes klart mer lättare (vikt) än mina. Riktigt sköna att slå med båda två.

Så vore glad om någon kunde ge mig input på vad jag ev ska satsa på och vad jag ev ska undvika.

Har som sagt 16 i hcp. Är lång (1.94) och har via en CF fått att jag ska ha 1 tum förlängt tex, 2 grader upright.
Om jag nu ska ha 2 grader upright tex, skulle då en klubba som har 1 grad flat bli för mig ”åt andra hållet och helt fel”?

Ursäkta ett aningen rörigt inlägg men hoppas ni kan hjälpa mig ändå. Är absolut inte låst till något märke osv, utan mer att jag försöker läsa på om de klubbor jag får skickat till mig (via fb osv) men inget förutom Mizunos JPX 900 Tour samt 714 CB har känts väldigt intressanta hittills.

/Mattias.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

För att inte för golfen svårare än den är skulle jag inte rekommendera MB/CB.

Jag har själv valt bort dem för att jag tappar längd och pricksäkerhet med dem jämfört med T100 som jag spelar nu.

AP2/AP3 är vettiga alternativ för dig och framförallt AP2 brukar det finnas gott om på beggade marknaden.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
mattiask
Inlägg: 21
Blev medlem: 12 maj 2019, 21:19

Tack för svaret!
Har fått mängder av klubbor skickade till mig via messenger osv.

Har egentligen tre par som jag väljer mellan.
Det första är ett Cobra Amp Cell Pro som är otroligt fint i skick.
Sen är det ett Titleist 714 CB samt ett set från manget här på forumet som skickat där han har ett komboset med Srixon (Z745 samt 945).
Men Srixon-setet ligger nog före Titleist iaf då jag också tror att både CB/MB blir för svårt även om jag tror CB skulle passa klart bättre av de två.

Är det någon som har någon bra jämförelse i Cobras kontra Srixon?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Cobra Amp har jag spelar tidigare och kan rekommendera


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar