Hyra golfklubbor?

Har du gamla golfgrejer du vill bli av med eller söker du nya posta en tråd här...
more_HO1_än_tiger
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 sep 2021, 19:59

Hej alla kära golfare jag funderar på att starta ett företag som hyr ut golfklubbor och golfsett. Innan jag startar skulle jag dock vilja få lite info om efterfrågan. Så, därför får ni gärna svara på min enkät. https://forms.office.com/Pages/Response ... MzSlNXTS4u
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Svarat

Skulle jag på ren golfresa skulle jag definitivt ta med mina egna.

Om jag däremot skulle på ”allmän” semester men hade möjlighet så hade jag kunnat hyra för att spela någon enstaka runda.

Problemet är väl att vi alla är olika. En driver med för mjukt skaft är hopplös i mina ögon, för tunna grepp - hopplöst, för lätt putter - hopplöst..




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Jag har besvarat enkäten.

Ska jag på golfresa tar jag definitivt med mig klubbor, sen är det skor och annat som ska till, det finns inget annat alternativ.

För att man ska försöka på sig en spontanare med hyrda grejer, njae det vete fasen.
Fel skaft som är för korta på ett huvud man inte känner sig familjär med... Att bara vara ute och harva med den förutsättningen OCH man betalar greenfee, det känns faktiskt fullkomligt inaktuellt, för mig.
Att ta en promenad på en golfbana med en wedge och en boll skulle förmodligen ge mig större tillfredsställelse.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Har svarat, o tyvärr skulle jag aldrig hyra klubbor. Utan är ens egna som gäller som man vet gör


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
GolfCathrine
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2018, 17:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

På Malaga flygplats finns en utmärkt firma med bra utbud av kvalitetsklubbor, för uthyrning!
https://www.blueskygolf-rental.com/?gcl ... bgEALw_wcB

Åker du till proffsanläggningen Costa Navarino i Grekland, ingår det nya TM klubbor som veckohyra! Jättebra. Några kompisar som valde seniorskaft, fick t o m ta bort plasten för att inviga nya klubborna. Skönt slippa släpa på bag och miljömässigt helt onödigt skicka prylar hit o dit.
Önskar flera anläggningar går över till detta! Men visst, det ska vara bra prylar!!
Lycka till med ditt koncept för uthyrning!!!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

ShipSticks är väl en stor firma inom det här?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar