Byta järnklubbor!

Har du gamla golfgrejer du vill bli av med eller söker du nya posta en tråd här...
Chrisols
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 sep 2022, 19:52

Tjenare, som vanligt finns det en hel drös med duktiga golfare här inne som ger en värdefulla tips!

Jag är på g att byta järnset inför säsongen och idag spelar jag med Taylormade P790 och känner att jag vill ha nånting annat och blev då erbjuden att köpa P7MC till ett väldigt förmånligt pris, det jag nu undrar är hur pass mycket svårare är dessa klubbor? Har försökt läsa lite och det är mycket blandade åsikter kring just ”bladklubbor”. Om dessa är bladklubbor(?!)

Kom gärna med era åsikter! Jag har 13 i handicap.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Chrisols skrev: 16 feb 2023, 20:48 Tjenare, som vanligt finns det en hel drös med duktiga golfare här inne som ger en värdefulla tips!

Jag är på g att byta järnset inför säsongen och idag spelar jag med Taylormade P790 och känner att jag vill ha nånting annat och blev då erbjuden att köpa P7MC till ett väldigt förmånligt pris, det jag nu undrar är hur pass mycket svårare är dessa klubbor? Bild Har försökt läsa lite och det är mycket blandade åsikter kring just ”bladklubbor”. Om dessa är bladklubbor(?!)

Kom gärna med era åsikter! Jag har 13 i handicap.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag spelade MP-68 blad med liknande hcp. Hade mitt hcp varit lägre med ett annat, mer lättspelat järnset, tveksamt, men kanske?
Men ljuvliga att titta på och träffa rätt med.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Dem är inte lika förlåtande som dina P790, men det finns fortfarande lite hjälp i klubban. Men du kommer bli lite mer straffad vid en sämre träff helt klart.

De kommer ju gå rätt mycket kortare oxå mot dina P790 men du får istället mer kontroll på slaget.

Har själv bara testat dem i 8-pw. Och spelar själv nu P770 hela vägen istället.

Men det är riktigt fina och trevliga klubbor


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Chrisols
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 sep 2022, 19:52

Mikaelanstad skrev:Dem är inte lika förlåtande som dina P790, men det finns fortfarande lite hjälp i klubban. Men du kommer bli lite mer straffad vid en sämre träff helt klart.

De kommer ju gå rätt mycket kortare oxå mot dina P790 men du får istället mer kontroll på slaget.

Har själv bara testat dem i 8-pw. Och spelar själv nu P770 hela vägen istället.

Men det är riktigt fina och trevliga klubbor


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Tack för svar! Vad var det som gjorde att du inte spelade vidare med 8-pw?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Chrisols skrev:
Mikaelanstad skrev:Dem är inte lika förlåtande som dina P790, men det finns fortfarande lite hjälp i klubban. Men du kommer bli lite mer straffad vid en sämre träff helt klart.

De kommer ju gå rätt mycket kortare oxå mot dina P790 men du får istället mer kontroll på slaget.

Har själv bara testat dem i 8-pw. Och spelar själv nu P770 hela vägen istället.

Men det är riktigt fina och trevliga klubbor


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Tack för svar! Vad var det som gjorde att du inte spelade vidare med 8-pw?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Det var vännens 8-pw jag provade. Men kunde inte se jätteskillnad i mitt spel mot P770 när testa dem mot varandra. Det var dock förra säsongen jag testade och skaffa mig ett ettP770 nu i vintras


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar