Nya Titleist ProV1 och ProV1x

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 02 jun 2021, 09:18
långryggen skrev: 02 jun 2021, 08:05 :o Trodde att du var ganska duktig ;)
Jag ÄR duktig men de korkade banarkitekterna lägger vatten och skog där min slag landar. Inte schysst alls! :(
Riktigt dålig stil!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 02 jun 2021, 10:16Det kanske det är? Av någon anledning tänker jag att den bollen är för de som svingar mycket snabbare än jag. De byter fram och tillbaka och jag känner mig vilse när det kommer till x eller inte i bollarna.
Ja, de bytte för ett par år sedan.

AVX: Minst spinn
Pro V1: Mer spinn
Pro V1X: Mest spinn

Titleist hävdar vad jag vet att svinghastigheten inte har någon betydelse för valet av de tre bollarna ovan.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sandstream skrev: 07 jun 2021, 09:02
Niklas skrev: 02 jun 2021, 10:16Det kanske det är? Av någon anledning tänker jag att den bollen är för de som svingar mycket snabbare än jag. De byter fram och tillbaka och jag känner mig vilse när det kommer till x eller inte i bollarna.
Ja, de bytte för ett par år sedan.

AVX: Minst spinn
Pro V1: Mer spinn
Pro V1X: Mest spinn

Titleist hävdar vad jag vet att svinghastigheten inte har någon betydelse för valet av de tre bollarna ovan.
Launch, spinn och landningsvinkel. Med Trackman kan man se detta och för proffs är det självklart att de väljer den boll som är bäst för deras slag.

Vi hackers kan också slå i Trackman och tro en massa om de siffror som kommer upp. Egentligen finns det bara ett kriterie om man köper premium. Går den att putta med.

Både jag och minst hälften av LPGA-tjejerna har inte den ss som texten säger att vi bör ha för att spela vissa bollar. Det funkar skitbra ändå.
Som sagt, står man ut med ljudet vid putt/chip så är ”x” inget som sabbar det övr. spelet.

Egon
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Egon skrev: 18 jun 2021, 20:25
Sandstream skrev: 07 jun 2021, 09:02
Niklas skrev: 02 jun 2021, 10:16Det kanske det är? Av någon anledning tänker jag att den bollen är för de som svingar mycket snabbare än jag. De byter fram och tillbaka och jag känner mig vilse när det kommer till x eller inte i bollarna.
Ja, de bytte för ett par år sedan.

AVX: Minst spinn
Pro V1: Mer spinn
Pro V1X: Mest spinn

Titleist hävdar vad jag vet att svinghastigheten inte har någon betydelse för valet av de tre bollarna ovan.
Launch, spinn och landningsvinkel. Med Trackman kan man se detta och för proffs är det självklart att de väljer den boll som är bäst för deras slag.

Vi hackers kan också slå i Trackman och tro en massa om de siffror som kommer upp. Egentligen finns det bara ett kriterie om man köper premium. Går den att putta med.

Både jag och minst hälften av LPGA-tjejerna har inte den ss som texten säger att vi bör ha för att spela vissa bollar. Det funkar skitbra ändå.
Som sagt, står man ut med ljudet vid putt/chip så är ”x” inget som sabbar det övr. spelet.

Egon
Provade några hål med ProV1x igår. Hur kan någon människa putta med dessa bollar? Klickig och obehaglig. Tjänade inget på den i övrigt så går bort.
Hcp: ~12
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Niklas skrev:
Egon skrev: 18 jun 2021, 20:25
Sandstream skrev: 07 jun 2021, 09:02 Ja, de bytte för ett par år sedan.

AVX: Minst spinn
Pro V1: Mer spinn
Pro V1X: Mest spinn

Titleist hävdar vad jag vet att svinghastigheten inte har någon betydelse för valet av de tre bollarna ovan.
Launch, spinn och landningsvinkel. Med Trackman kan man se detta och för proffs är det självklart att de väljer den boll som är bäst för deras slag.

Vi hackers kan också slå i Trackman och tro en massa om de siffror som kommer upp. Egentligen finns det bara ett kriterie om man köper premium. Går den att putta med.

Både jag och minst hälften av LPGA-tjejerna har inte den ss som texten säger att vi bör ha för att spela vissa bollar. Det funkar skitbra ändå.
Som sagt, står man ut med ljudet vid putt/chip så är ”x” inget som sabbar det övr. spelet.

Egon
Provade några hål med ProV1x igår. Hur kan någon människa putta med dessa bollar? Klickig och obehaglig. Tjänade inget på den i övrigt så går bort.
Håller tyvärr med. Bytte boll från Z-star till ProV1x i år och köpte upp mig på ett antal dussin. Trodde verkligen inte att känslan skulle spela så stor roll men igår spelade jag en runda med Z-star igen å jäklar vilken skön känsla! Fick mer själförtroende i närspelet så det blir byte igen. Märker absolut ingen skillnad i spinn.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar