Filma dig själv vid träning

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Musse
Inlägg: 4
Blev medlem: 08 feb 2023, 12:04

Hej!
Jag, tillsammans med två andra har ett projekt hos Luleå Tekniska Universitet där vi ska designa ett kamerastativ för mobiltelefoner och undrar om någon här skulle vilja svar på en undersökning kring detta.
Tack på förhand! :D

https://forms.gle/mQ4DkieCVXBYeLD47
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Har fyllt i enkäten.

Att betänka som "uppfinnare"
- behov
- pris

Personligen anser jag att det går att stödja mobilen hjälpligt för de få gånger jag själv använder kameran.
Skulle behovet uppstå finns det billiga på typ kjell o co eller motsvarande (sub 200 hittade jag för)
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Lohengreen
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 apr 2021, 12:15

När det gäller golf har man ju alltid ett stativ med sig i form av standbag eller vagn.

Jag har testat med en gorillapod fäst på bagen, det funkar sådär... den hamnar lite för lågt och lossnar.
Jag har även testat att köra ner en vässad selfiepinne i marken stödd mot bagen men det funkar inte heller, lite för omständigt.
Ska nu testa en hållare med klämma och "svanhals" som kanske kan fästas i bagen.

Ett stativ är för stort att orka ta med sig och finns hur billiga som helst

Uspen som jag skulle kunna tänka mig betala för är någon form av bluetoothfjärrutlösare, tex en knapp som man kan peta på med klubban nere vid bollen så man enkelt kan filma en sving utan behöva springa fram och tillbaka till mobilen och sedan redigera filmen.
Finns att köpa lösa men en anpassad knapp skulle kunna ge bättre funktionalitet.

lite input i all välmening, har ni inte tänkt på detta innan så varsågod...
Skriv svar