Project X HZRDUS Smoke Blue RDX

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
albing96
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 apr 2023, 19:22

Var på en custom fitting igår och testade lite olika skaft. Fastnade för Project X HZRDUS Smoke Blue RDX. Nu när jag söker på det skaftet så kommer 2 olika bilder upp... Har ingen aning vad skillnaden mellan de två är och minns inte vilken det var jag testade. Hoppas någon kunnig person kan hjälpa mig.. Här är de olika bilderna. https://imgur.com/a/txoVUSR
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Vart gjorde du CF?

Jag har Project X HZRDUS Smoke Blue RDX svart skaft med blå Hzrdus text i min driver(Cobra AeroJet)

Vet ej skillnaden på skaften, men det skiljer ju endel i pris.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Om jag får killgissa så är det helblå en äldre version ;) av samma skaft.
TT säger att de fr.o.m den nya lanseringen inte kommer göra dessa i ”small batch” utan att alla skaft är lika.

Det kan naturligtvis fortfarande finnas ”made for” eller mer ”standard” som det finns av vissa skaft men då har ju skaften sett närmast identiska ut.
Lite överkurs… Vet att IM 10 fanns i två versioner som var svåra att skilja åt men som också hade helt olika karaktär. Menar med det att det inte alltid är så j-a lätt att bena ut.

För dig är det dock enkelt. Köp det skaft du testat ut, på stället där du testat det. ;)

Egon
albing96
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 apr 2023, 19:22

Har nog hittat svaret! Det helblåa skaftet är ett PVD skaft. Verkar vara exakt samma specs men bara att finishen är lite coolare men också dyrare.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

albing96 :?: skrev: 23 maj 2023, 12:45 Har nog hittat svaret! Det helblåa skaftet är ett PVD skaft. Verkar vara exakt samma specs men bara att finishen är lite coolare men också dyrare.
Mm…
Jag hittade många svar som sa en massa strunt … men det verkar som om vissa specar standard 6.0 som 65g och pvd som 60g.

I den här videon bekräftas det att det helblå är ett aftermarket shaft. Dock så säger han att de har samma specs.. :?:

https://m.youtube.com/watch?v=3sbUNL-QGag

Egon
Skriv svar