Golfapp för statistik

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ersnorb skrev:Jag har testat Gamebook ett par rundor nu, och tycker att den fungerar bra, MEN är det bara jag som upplever "glädjesiffror" i GPS:en?? Om jag t.ex står vid 150 plattan på hemmabanan, och tittar på appen så säger den 112 meter till mitten på green. Och detta är runt hela banan. Mycket konstigt...
Jag använde den o helgen på Finspång ovh det gick utmärkt. Inga glädjesiffror..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Ersnorb skrev:Jag har testat Gamebook ett par rundor nu, och tycker att den fungerar bra, MEN är det bara jag som upplever "glädjesiffror" i GPS:en?? Om jag t.ex står vid 150 plattan på hemmabanan, och tittar på appen så säger den 112 meter till mitten på green. Och detta är runt hela banan. Mycket konstigt...
Det låter märkligt, jag tycker den brukar ge vettiga siffror de får.gånger jag har igång gpsen

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

joakim.pekkari skrev:
Ersnorb skrev:Jag har testat Gamebook ett par rundor nu, och tycker att den fungerar bra, MEN är det bara jag som upplever "glädjesiffror" i GPS:en?? Om jag t.ex står vid 150 plattan på hemmabanan, och tittar på appen så säger den 112 meter till mitten på green. Och detta är runt hela banan. Mycket konstigt...
Det låter märkligt, jag tycker den brukar ge vettiga siffror de får.gånger jag har igång gpsen

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Jag kan bara hålla med, skiljer sig alltid några meter mot GPS-klockan men det är standard med felmarginal såklart.
Användarens profilbild
Ringman
Inlägg: 107
Blev medlem: 09 dec 2014, 14:20

Är du säker på att 150m markeringen är till mitten av greenen?
Några banor jag har besökt mäter fram till greenen.
Fast låter lustigt i ditt fall ändå, för då vore det ju ett mått till bakre kanten av greenen.
Nä skaffa dig en kikare, så får du säker fakta.

Skickat från min Samsung Note 8 via Tapatalk
Ersnorb
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 aug 2016, 12:33

Jag får göra en vetenskaplig studie nästa gång, jag får starta alla appar samtidigt och kolla hur mycket det diffar mellan de olika. Eller så struntar jag i det och bara spelar golf...... det kanske går bättre då.

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
Ersnorb
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 aug 2016, 12:33

MaxP skrev:
joakim.pekkari skrev:
Ersnorb skrev:Jag har testat Gamebook ett par rundor nu, och tycker att den fungerar bra, MEN är det bara jag som upplever "glädjesiffror" i GPS:en?? Om jag t.ex står vid 150 plattan på hemmabanan, och tittar på appen så säger den 112 meter till mitten på green. Och detta är runt hela banan. Mycket konstigt...
Det låter märkligt, jag tycker den brukar ge vettiga siffror de får.gånger jag har igång gpsen

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Jag kan bara hålla med, skiljer sig alltid några meter mot GPS-klockan men det är standard med felmarginal såklart.
Några meter hade jag köpt alla gånger, men att det var sån brutal skillnad så att jag med blotta ögat kunde se att det var betydligt längre kvar än det som appen så att det var, så börjar man ju tvivla. Men iofs så får man ju vad man betalar för ....=0:-

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
jimmyekdahl
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 aug 2014, 08:36

Sandstream skrev: 07 maj 2018, 09:13
Ersnorb skrev:Det diffar mellan apparna, caddee och gamebook visade 37p och Golfshot 38p när den är inställd på Europeisk handicap.

Skickat från min SM-T825 via Tapatalk
Kan vara bra att stämma av med banans slope också så att inte någon av apparna har fel antal slag.
Golfshot -appen slopar flertalet banor fel. Både jag och några bekanta till mig upplever samma problem. Man behöver gå in och försöka ange/hitta rätt hcp. (irriterande) för att få rätt antal slag. Jag har påtalat detta för dom och till och med bifogat slopetabell men ingen ändring har skett, tyvärr.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

jimmyekdahl skrev: 16 maj 2021, 17:21Golfshot -appen slopar flertalet banor fel. Både jag och några bekanta till mig upplever samma problem. Man behöver gå in och försöka ange/hitta rätt hcp. (irriterande) för att få rätt antal slag. Jag har påtalat detta för dom och till och med bifogat slopetabell men ingen ändring har skett, tyvärr.
Dåligt! De har en funktion i appen där man kan skicka in ändrade slopetabeller och när jag gjort det har de ändrat.

Använder inte Golfshot längre.
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

vi är ett kompisgäng som lirar varje helg och alla är guld medlemmar i gamebook. vi har även apple watch för att göra det ännu smidigare och jag tycker det fungerar riktigt bra när man för in sin egen score samt stat.

men när vi lägger in flera spelare och alla vill få med sin stat så verkar det inte som att det lirar. när jag lägger in min stat så kommer jag tillslut till att jag skall lägga in score för mina medspelare. om jag gör det så försvinner det dem har lagt in själva om jag istället trycker avbryt så försvinner det jag har lagt in....

är där någon som har någon lösning till detta ?
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

carlphilip.a skrev: 14 jun 2021, 08:05 vi är ett kompisgäng som lirar varje helg och alla är guld medlemmar i gamebook. vi har även apple watch för att göra det ännu smidigare och jag tycker det fungerar riktigt bra när man för in sin egen score samt stat.

men när vi lägger in flera spelare och alla vill få med sin stat så verkar det inte som att det lirar. när jag lägger in min stat så kommer jag tillslut till att jag skall lägga in score för mina medspelare. om jag gör det så försvinner det dem har lagt in själva om jag istället trycker avbryt så försvinner det jag har lagt in....

är där någon som har någon lösning till detta ?
Den enda lösningen jag känner till är att en av er för scoren för samtliga och när ett hål är registrerat kan de andra gå in och editera sin score och lägga in sin statistik.
Skriv svar