Scotty Cameron-putters

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag ska välja en Scotty-putter inom kort och vill höra vad ni som spelar med Scotty har för input.
https://www.scottycameron.com/

Vad är den stora skillnaderna mellan t.ex Select och Futura? Concept tror jag knappast att jag får tag på.
Select verkar vara mer klassiska modeller medan Futura är mer high-tech och något fulare.

Vad har du gillat eller ogillat med Scotty-putters?
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Futura 6M är ju ingen vidare skönhet, men jag har aldrig puttat med en skönare putter. Lär hamna i min bag tids nog.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hade tidigare en Select Newport 2 eller 2.5. Fantastiskt skön att putta med men man blir bestraffad hårt om man inte träffar i sweeten.

Därför bytte jag till en mallet putter som är mer förlåtande, TM Spider.

Hade jag köpt en putter i dag hade jag kollat på Scottys Concept X. Den ska tydligen tillverkas i 4000 + 4000 exemplar så helt omöjlig borde den inte vara att få tag på.
https://www.scottycameron.com/concept-x/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Newport 2,5 och den är fantastisk! Har inget att tillägga


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Min erfarenhet är kluven av Scotty Cameron putters. De nya putters fungerar inte för mig. Har stått många gånger o provputtat, men nej. Förra året vid Masters på BGCC provade jag nästan alla varianter, stod nästan en timme. Däremot den äldre Futura-modellen har jag provat och den tyckte jag var fantastisk. Tyvärr när jag provade den var modellen redan utgången. Har letat lite på blocket.
Bobo
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 apr 2017, 11:21

Mycket riktigt är futura serien lite mer "morderna" i utseendet. Gällande köp av putter så gör en putterfitting framförallt om du tänker lägga +3000kr på en putter.

Men om du ska köpa en Scotty så försök hitta en tidigare modell. Personligen tycker jag att Select serien från 2010 eller 2011 är skönast, inserten på 2016 och 2018 serien har jag inte mycket för.
Skendarn
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 jun 2017, 13:51

Jag köpte en Futura 6M i maj och kan inte vara nöjdare. Älskar ljudet, älskar siktlinjerna men framförallt älskar jag tyngden och balanseringen. Visst, den är ingen skönhet och jag var sugen på en newport 2 men jag vet att jag hade sålt den efter ett tag då futuran kändes rätt direkt.
I bagen 2020
Driver: Cobra F9
FW3: Cobra F9
FW5: Callaway Rogue
H4: Cobra F7 22 grader
5-PW: TaylorMade P790
Wedgar: 50, 54, 58 Callaway MD4
Putter: Scotty Cameron Futura 6M
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Skendarn skrev:Jag köpte en Futura 6M i maj och kan inte vara nöjdare. Älskar ljudet, älskar siktlinjerna men framförallt älskar jag tyngden och balanseringen. Visst, den är ingen skönhet och jag var sugen på en newport 2 men jag vet att jag hade sålt den efter ett tag då futuran kändes rätt direkt.
Jag la precis en beställning på den.. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skendarn skrev: 21 aug 2018, 19:07 Jag köpte en Futura 6M i maj och kan inte vara nöjdare. Älskar ljudet, älskar siktlinjerna men framförallt älskar jag tyngden och balanseringen. Visst, den är ingen skönhet och jag var sugen på en newport 2 men jag vet att jag hade sålt den efter ett tag då futuran kändes rätt direkt.
Håller med om att den är fruktansvärt skön att putta med däremot kunde jag själv aldrig komma över utseendet. Newport 2,5 som jag valde istället är ju något helt annat på ett annat sätt men mitt självförtroende kommer mycket mer överens med den.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Järn7 skrev: 20 aug 2018, 18:03 Min erfarenhet är kluven av Scotty Cameron putters. De nya putters fungerar inte för mig. Har stått många gånger o provputtat, men nej. Förra året vid Masters på BGCC provade jag nästan alla varianter, stod nästan en timme. Däremot den äldre Futura-modellen har jag provat och den tyckte jag var fantastisk. Tyvärr när jag provade den var modellen redan utgången. Har letat lite på blocket.
Åkte upp på lunchen och testade tre olika Scottys, bland annat 6M som nämns ovan, och jag fick ingen känsla alls.
Den där mjuka fina träffen jag hade i min Newport infann sig inte alls. De kändes hårda och oinspirerande :(
Skriv svar