Ecco-skor i GoreTex - Omdömme?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vill hitta ett par skor som garanterat är vattentäta.

Någon mer erfarenhet av Eccos GoreTex-modeller?
Vad kräver de för underhåll?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 27 sep 2020, 15:11 Vill hitta ett par skor som garanterat är vattentäta.

Någon mer erfarenhet av Eccos GoreTex-modeller?
Vad kräver de för underhåll?
Jag hade ett par Biom Hybrid ifjol (tror jag dem heter) och de var (och är) 100% vattentäta. Tyvärr är jag dålig på att ta hand om skorna så det kan jag inte riktigt svara på. :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 27 sep 2020, 16:45Jag hade ett par Biom Hybrid ifjol (tror jag dem heter) och de var (och är) 100% vattentäta. Tyvärr är jag dålig på att ta hand om skorna så det kan jag inte riktigt svara på. :lol:
Tack Max!
Åker och kollar vad de har för modeller på Dormy!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Väcker den här tråden till liv då jag köpte ett par Ecco GoreTex-skor förra hösten när banorna började bli blöta.

Visst funkade de bra men helt torr var man inte. Spelade med dem senast i onsdags och kom hem med blöta tår på vänsterfoten.
Ska det vara så förbannat svårt att göra skor som är HELT vattentäta?
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Jag har ett par Nike tour premiere och dom är helt vattentäta.
Innan så hade jag ett par Nike TW14 och dom var oxå helt vattentäta.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Väcker den här tråden till liv då jag köpte ett par Ecco GoreTex-skor förra hösten när banorna började bli blöta.

Visst funkade de bra men helt torr var man inte. Spelade med dem senast i onsdags och kom hem med blöta tår på vänsterfoten.
Ska det vara så förbannat svårt att göra skor som är HELT vattentäta?
Vanligaste orsaken är tydligen när du blir blöt/svettig inifrån. Då ”möts” vattnet från utsidan och insidan vilket gör att det börjar läcka även i något som GoreTex. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Sandstream skrev: 07 maj 2021, 08:53 Väcker den här tråden till liv då jag köpte ett par Ecco GoreTex-skor förra hösten när banorna började bli blöta.

Visst funkade de bra men helt torr var man inte. Spelade med dem senast i onsdags och kom hem med blöta tår på vänsterfoten.
Ska det vara så förbannat svårt att göra skor som är HELT vattentäta?
Har inga problem med mina Ecco, blir jag blöt är det pga antingen som MaxP säger eller att strumpan blir fuktig ovanför skon och som sedan sprider sig ner.
Jag har S-Three modellen.
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 07 maj 2021, 18:54Vanligaste orsaken är tydligen när du blir blöt/svettig inifrån. Då ”möts” vattnet från utsidan och insidan vilket gör att det börjar läcka även i något som GoreTex. Bild
Vad du försöker säga lite fint är att jag har för mycket fotsvett?! :o :lol:
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Gå inte i vattenpölarna!

Nej, men har aldrig upplevt att vattentäta skor inte är det utom när de är gamla. Men det kan regna in uppifrån om man inte har regnbyxorna på sig. Däremot har jag rejält problem med fotsvett men det är nog endast mitt eget fel. Men funktionsstrumpor är ett måste iaf! Kanske du kan prova det och se om det hjälper?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 10 maj 2021, 12:58 Gå inte i vattenpölarna!

Nej, men har aldrig upplevt att vattentäta skor inte är det utom när de är gamla. Men det kan regna in uppifrån om man inte har regnbyxorna på sig. Däremot har jag rejält problem med fotsvett men det är nog endast mitt eget fel. Men funktionsstrumpor är ett måste iaf! Kanske du kan prova det och se om det hjälper?
Vad är funktionsstrumpor? Syntet?
Skriv svar