Grepp

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Egon skrev: 25 mar 2021, 00:30
JohanAdministratör skrev: 24 mar 2021, 06:06
Sohlberg skrev:Uppdatering:
Bättre sent än aldrig!

Blev New Decade MCC Plus4 Align Ribbed på mina Ap2.
Känns riktigt skönt. Dock bara provslagit några bollar inne på Dormys!
Håll koll på den. Jag hade såna och upplevde att de efter ett tag roterade så ribban inte längre satt där den skulle...


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vem monterar dina grepp?

Butt kommer i olika storlekar men nya lättviktskaft brukar ligga över 0.600” som är standard innerdiameter på grepp.
Vissa OEM lägger bara tejp uppe o nere och blåser på greppen. Kan bli lite olika resultat då.

Det bästa enl. gammal devis är att köra 0.580” grepp. De har mer gummi (mindre inner men samma ytter-diameter). Det behövs färre lager tejp för att bygga upp och vill man ha normal tjocklek så stretchar man dem nån cm.
Jag brukar köra undersize/ladies och några lager tejp så blir de normalstorlek. Lossnar aldrig.

Egon
Det låter klokt.
Vet inte riktigt vem som gjorde mina stickor, de gjordes iaf av Titleist nu under Corona så kan ha varit monterade i Malmö eller London. Det var ju lite upp och ned med fabrikerna förra året.
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

UtopianShank skrev: 02 okt 2020, 14:42 Nu har jag en förkärlek för wrap-grepp och varken svettas eller spelar i regn...men golfpride microsuede tycker jag är grymt sköna och värda att testa!
Jag spelar mer eller mindre alltid utan handske, jag blir ganska svettig om det är varmt och jag har inga problem att spela i regn och jag har haft tour wraps länge. Regnar det mycket använder jag regnhandske vid behov. Köpte klubbor med vad jag tror var New Decade MCC, men de gick hårt åt händerna, och för min smak lite för hårda.
Senaste året har jag bytt till microsuede, och de är supersköna.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar