Arccos Caddie Samsung S10 / android

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Riclac
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 okt 2020, 18:17

Hej.
Ny på forumet men insåg att detta är ju helt rätt ställe!

Jag använda pings kampanj och beställde Arccos Caddie sensorer. Enligt Arccos så ska en android klara 4h golf med ca 40% batteri förbrukning.
De har en FAQ där de skriver vilka inställningar som är optimala.
Jag lyckas med hjälp av en powerbank klara 18h med 7% kvar (hela power banken helt tömd) enda jag inte gjorde var att stänga av mobil data, annars följde jag FAQ.
Min telefon är inte 1 år gammal och batteriet är bra.

Dock hävdar supporten att felet är min telefon, jag tror att de har problem med Android appen / android 10, men de vägrar testa.

Finns det någon som har arccos caddie sensorer och en Android 10 alternativt en Samsung telefon där det fungerar? Vad är den "dolda" inställningen jag inte lyckas hitta?

Körde ett test på jobbet idag, "spela runda" fast med telefonen liggandes på bordet

With screen brightness 0, rotation off, lowest screen resolution, all other apps closed, wifi and cellular data on.
14.19 74%
14.43 64%
10% battery lossed during 24 minutes, not even needed to register strokes.
Small charge, then I restarted the round
With screen brightness 0, rotation off, lowest screen resolution, all other apps closed, wifi and cellular data off.
15.05 66%
15.21 59%
7% battery lossed during 16 minutes.

Enligt mina beräkningar skulle den alltså, helt idle göra av med 110-120% batteri under 4h.

Jag gillar verkligen idén med sensorerna, men jag tänker inte köpa en "link" för $100 bara för att deras app inte är bra nog.

Jag har testat både goldpad, golfshot, hole19 och golfgamebook, ingen av de apparna drar ut batteriet under en vanlig runda, och då har jag inte ens gjort specialinställningar som med Arccos.
Riclac
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 okt 2020, 18:17

Testkörde en gammal iPhone SE med samma upplägg, starta en runda och låta den ligga, under 15 minuter användes ca 2% mot 7% av en ny Samsung S10... kan någon bekräfta att deras Android app är defekt?
Skriv svar