2021 års driver underdog

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Nu skall vi spå in i driver spå kulan för 2021 och jag kan har redan hittat vilken driver som kommer vara årets underdog 2021.

Vi har nu fått in nya Srixon zx5 & 7. De ser helt fantastiska ut och ljudet är helt magiskt. en bra blandning mellan carbon dämpande och lite mer metalliska ljudet.

ZX5 ger helt klart mer utgångsvinkel och är mycket mer förlåtande än föregångaren.

ZX7 ger lite mindre spinn och är mer kompakt i dess form för de som gillar de lite mer klassiska runda formen på en driver.
Påminner väldigt mycket om Clevelands gamla modell launcher comp.

Många riktigt bra skaft att välja på.

Eftersom de har flyttbara vikter passar det både dem som skruvar till vänster och höger, men denna modell är en av få drivers där man kan ta bort mycket vänsterskruv så är du en hookare är detta modellen du bör testa och ställa vikten i tån och flat inställning på adaptern.

Hoppas ni alla kunnat utnyttja denna magiska höst med mycket golf.
Ta hand om varandra och ge så mycket värme ni kan i höstmörkret:)
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

DormyarningeKent skrev: 08 okt 2020, 13:55 Nu skall vi spå in i driver spå kulan för 2021 och jag kan har redan hittat vilken driver som kommer vara årets underdog 2021.

Vi har nu fått in nya Srixon zx5 & 7. De ser helt fantastiska ut och ljudet är helt magiskt. en bra blandning mellan carbon dämpande och lite mer metalliska ljudet.

ZX5 ger helt klart mer utgångsvinkel och är mycket mer förlåtande än föregångaren.

ZX7 ger lite mindre spinn och är mer kompakt i dess form för de som gillar de lite mer klassiska runda formen på en driver.
Påminner väldigt mycket om Clevelands gamla modell launcher comp.

Många riktigt bra skaft att välja på.

Eftersom de har flyttbara vikter passar det både dem som skruvar till vänster och höger, men denna modell är en av få drivers där man kan ta bort mycket vänsterskruv så är du en hookare är detta modellen du bör testa och ställa vikten i tån och flat inställning på adaptern.

Hoppas ni alla kunnat utnyttja denna magiska höst med mycket golf.
Ta hand om varandra och ge så mycket värme ni kan i höstmörkret:)
Srixon gör riktigt fina drivers utöver deras sjukt trevliga järn. Var extremt nära på att köpa en Z785 i våras med Tensei Blue med Boron-tippen, tyvärr var den en aning spinning för min smak och TM SIM tog hem det i slutändan. Tror ZX7 kan bli en ruskigt fin driver för många, speciellt om skaftutbudet i år är lika bra som förra.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

joakim.pekkari skrev: 08 okt 2020, 14:57
DormyarningeKent skrev: 08 okt 2020, 13:55 Nu skall vi spå in i driver spå kulan för 2021 och jag kan har redan hittat vilken driver som kommer vara årets underdog 2021.

Vi har nu fått in nya Srixon zx5 & 7. De ser helt fantastiska ut och ljudet är helt magiskt. en bra blandning mellan carbon dämpande och lite mer metalliska ljudet.

ZX5 ger helt klart mer utgångsvinkel och är mycket mer förlåtande än föregångaren.

ZX7 ger lite mindre spinn och är mer kompakt i dess form för de som gillar de lite mer klassiska runda formen på en driver.
Påminner väldigt mycket om Clevelands gamla modell launcher comp.

Många riktigt bra skaft att välja på.

Eftersom de har flyttbara vikter passar det både dem som skruvar till vänster och höger, men denna modell är en av få drivers där man kan ta bort mycket vänsterskruv så är du en hookare är detta modellen du bör testa och ställa vikten i tån och flat inställning på adaptern.

Hoppas ni alla kunnat utnyttja denna magiska höst med mycket golf.
Ta hand om varandra och ge så mycket värme ni kan i höstmörkret:)
Srixon gör riktigt fina drivers utöver deras sjukt trevliga järn. Var extremt nära på att köpa en Z785 i våras med Tensei Blue med Boron-tippen, tyvärr var den en aning spinning för min smak och TM SIM tog hem det i slutändan. Tror ZX7 kan bli en ruskigt fin driver för många, speciellt om skaftutbudet i år är lika bra som förra.
Jag håller med jocke, de gör riktigt bra grejer och jag upplevde precis som du att den spred på tok för mycket förra året.
Åk till malmögänget och testa den nya! det är som dag och natt. sjuk förbättring och ännu fler bra skaft, till och med tour ad:)
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Synd att du kom med detta just nu, jag köpte ju en driver för några veckor sedan... ;)

Fast å andra sidan är jag supernöjd!
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Hahaha ja du får skylla på Srixon att de borde gjort releasen lite tidigare så du kunde testat den med. Jävla dem helt enkelt! Jag lider med dig bror men hoppas din nya klyver fairway och att du driver ut grabbarna i bollen för det är ju ändå det som är viktigast Bild

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app

långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

DormyarningeKent skrev: 19 okt 2020, 07:27 Hahaha ja du får skylla på Srixon att de borde gjort releasen lite tidigare så du kunde testat den med. Jävla dem helt enkelt! Jag lider med dig bror men hoppas din nya klyver fairway och att du driver ut grabbarna i bollen för det är ju ändå det som är viktigast Bild

Sent from my CLT-L29 using Svensktgolfforum mobile app
Spelade i lördags, och drivern var det minsta problemet. Däremot var järnspelet som fullständigt bortblåst!

Det var lite kyligt, men ändå var det jätteinga problem att komma upp i antal meter, den värsta var bra lång och att vara längst i gruppen var inga bekymmer ;)
Det stora problemet var att man knappt fick rull, så det extra var det dåligt med.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Dormy försöker men tyvärr så är deras bästa driver på tok för dyr. Den heter XXIO!

För bättre spelare så funkar i princip allt men för den vanliga hackern blir det ett getingbo. JDM (Japan domestic market) erbjuder andra versioner av callaway, TM, titleist m.fl och den röda tråden syns i specen. XXIO har, enl.mig ,den grundspec. som syns i all JDM.


Egon
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Egon skrev:Dormy försöker men tyvärr så är deras bästa driver på tok för dyr. Den heter XXIO!

För bättre spelare så funkar i princip allt men för den vanliga hackern blir det ett getingbo. JDM (Japan domestic market) erbjuder andra versioner av callaway, TM, titleist m.fl och den röda tråden syns i specen. XXIO har, enl.mig ,den grundspec. som syns i all JDM.


Egon

Jag spelar med hcp runt +1 till 0, använder forfarande mitt Titleist 915 huvud men brukar ibland byta skaft beroende på årstid & fysik.

Jag tycker faktiskt inte just Titleist senaste modeller har varit värt att byta upp till, får varken längre eller rakare för dom tusenlapparna.
FreF
Inlägg: 49
Blev medlem: 04 maj 2020, 19:55

Egon skrev:Dormy försöker men tyvärr så är deras bästa driver på tok för dyr. Den heter XXIO!

För bättre spelare så funkar i princip allt men för den vanliga hackern blir det ett getingbo. JDM (Japan domestic market) erbjuder andra versioner av callaway, TM, titleist m.fl och den röda tråden syns i specen. XXIO har, enl.mig ,den grundspec. som syns i all JDM.


Egon

Vad pratar du om för röd tråd?

Och varför är XXIO bäst?
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

FreF skrev:
Egon skrev:Dormy försöker men tyvärr så är deras bästa driver på tok för dyr. Den heter XXIO!

För bättre spelare så funkar i princip allt men för den vanliga hackern blir det ett getingbo. JDM (Japan domestic market) erbjuder andra versioner av callaway, TM, titleist m.fl och den röda tråden syns i specen. XXIO har, enl.mig ,den grundspec. som syns i all JDM.


Egon

Vad pratar du om för röd tråd?

Och varför är XXIO bäst?
Han menar att JDM är duktiga på att ta fram den ”bästa” specen och sedan köra den på vanliga märken fast andra modeller än vad US/EU erbjuder.

Kortfattat, dom moddar upp din etc Titleist eller Callaway med andra spec’s.

Dom gör även så med putters, finns många häftiga varianter där ifrån.
Skriv svar