El-vagn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

carlphilip.a skrev: 27 maj 2021, 07:05 såg att dormy har en vagn som heter Powakaddy hill billy någon som har en sådan? ligger "bra" i pris men jag undrar vad skillnaden är mot en vanlig powakaddy

https://www.dormy.com/se/hilly-billy?ar ... EUQAvD_BwE
Efter att ha lyssnat lite på Rick Shiels podcast som är sponsrad av Motocaddy så är bromsad vagn ett måste. Såg inget i texten om det så saknas säkert men då har den ett missvisande namn. Men värt att kolla om den har det iaf om det är en egenskap som är extra viktig.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

carlphilip.a skrev: 27 maj 2021, 07:05 såg att dormy har en vagn som heter Powakaddy hill billy någon som har en sådan? ligger "bra" i pris men jag undrar vad skillnaden är mot en vanlig powakaddy

https://www.dormy.com/se/hilly-billy?ar ... EUQAvD_BwE
Hill Billy är modellen och som troligen är på väg ut ur sortiment, skulle gissa på att det är en modell som inte innehåller en massa lull lull utan endast har det som behövs, 1 on/off knapp med hastighetsreglering.
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
carlphilip.a
Inlägg: 141
Blev medlem: 14 nov 2018, 21:35

Niklas skrev: 27 maj 2021, 14:56
carlphilip.a skrev: 27 maj 2021, 07:05 såg att dormy har en vagn som heter Powakaddy hill billy någon som har en sådan? ligger "bra" i pris men jag undrar vad skillnaden är mot en vanlig powakaddy

https://www.dormy.com/se/hilly-billy?ar ... EUQAvD_BwE
Efter att ha lyssnat lite på Rick Shiels podcast som är sponsrad av Motocaddy så är bromsad vagn ett måste. Såg inget i texten om det så saknas säkert men då har den ett missvisande namn. Men värt att kolla om den har det iaf om det är en egenskap som är extra viktig.
yes efter en del funderande så inser jag att den funktionen behövs så det blev ingen vagn denna gång heller :(
Driver/Driving Iron: Cobra Utility 2a 17.5*
Fairwaywood/hybrid: G410 hybrid 19*
Järn: Cobra MB 7-PW CB 4-6
Wedge: Titleist SM8 Jet Black 52, 56, 60
Putter: Bettinardi Armlock
Boll: Bridgestone Tour B XS
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Efter att ha kört 18 hål i början på veckan med el-vang med fjärrkontroll så är jag helt såld. Den står högst upp på önskelistan just nu. 8-)
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MaxP skrev: 05 jun 2021, 06:59 Efter att ha kört 18 hål i början på veckan med el-vang med fjärrkontroll så är jag helt såld. Den står högst upp på önskelistan just nu. 8-)
Köpte en fjärrstyrd vagn idag. Inte lyxigaste modellen men fullt duglig. Helt suveränt!

Egon
KentH
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 mar 2021, 17:22

Kastar mig in i tråden!
Har testat MGI zip navigator och det var väldigt behagligt att inte behöva knuffa vagn. Tyckte dock att den var baktung och oftast gick med stödhjulet i på kuperad bana( A6 röd).

Priset känns lite högt för nyttan.

Såg att Fritidsport har en vagn H&F x2R med litiumbatteri och fjärr förr 8695:- - drygt halva priset mot ”etablerade” märken.

Någon som har erfarenhet av den vagnen eller andra ur deras sortiment?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

KentH skrev: 06 aug 2021, 09:29 Kastar mig in i tråden!
Har testat MGI zip navigator och det var väldigt behagligt att inte behöva knuffa vagn. Tyckte dock att den var baktung och oftast gick med stödhjulet i på kuperad bana( A6 röd).

Priset känns lite högt för nyttan.

Såg att Fritidsport har en vagn H&F x2R med litiumbatteri och fjärr förr 8695:- - drygt halva priset mot ”etablerade” märken.

Någon som har erfarenhet av den vagnen eller andra ur deras sortiment?


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Har en men köpte min från Cdon.
Det är en inköpt produkt som ”företagen” kan beställa från en leverantör. Ingen åf i SE utan det är en B2B vara. Troligen tillverkad i kina (som det mesta) och det finns massor på eBay och i Europa.
Orsaken till att jag vågade chansa var att jag sett massor av denna vagn ute på golfbanor i lite olika design.

Jag köpte med litium och den håller +47 hål på en laddning. Min är obromsad och det är ett minus.
Den känns robust men har lite smal hjulbas så jag har lyckats välta nån gång. Samtidigt är den lite studsig då det inte är någon fjädring på den. Vet iofs inte om andra har det. Baktung - ja.
Fjärren är ok men tappar kontakt ibland. Jag har styrt den på 150m avstånd. Handjagad så funkar den utan krusiduller.

Jag är mer än nöjd. Jag var iofs bara ute efter funktion. Jag gillar också att den ser ut som en golfvagn och inte en robotgräsklippare.

Egon
KentH
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 mar 2021, 17:22


Tack för utförligt svar!
/K


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vill passa på att ta tillbaka min tidigare åsikt om att jag är väldigt nöjd med PowaKaddy CT6.
Efter att ha använt den ett knappt år låter den som ett tröskverk, batteriet fastnar då och då pga stenar, man måste justera framhjulet varje runda och USB-laddningen funkar inte :evil:

Har beställt en MotoCaddy med fjärr och väntar på leverans.
Skriv svar