El-vagn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag körde mycket golfbil i år efter att ha identifierat att mitt knä inte dör av golfspel utan det lilla faktum att jag går runt en mil/rond.

Golfvagn kom upp som ett möjligt alt. men då behöver jag likväl gå. Jag skulle gett en del för en elvagn med trippel-batteristyrka och sen hade jag monterat en åkplatta på den.
Nån som har en lösning på det, som inte skriver invalid i pannan, så är jag all ears.

Det har sålts en hel del powacaddie på golfklubben. Främst äldre som lagt resepengar på andra delar av golfen detta corona-år. Väldigt sunt tycker jag och yngre lär följa efter så ni som tänker ”gubbigt”, tänk om.

Egon
Användarens profilbild
padre_bt_jarnestal
Inlägg: 23
Blev medlem: 05 apr 2017, 12:43

Har en Motocaddy S7 remote, har haft en del problem men som nu efter två byten av styrkort fungerar bra. Har ett kvaddat knä och intyg för golfbil men föredrar att gå, fjärrkontroll är en skön bonus då man på min hemmabana kan köra iväg vagnen mot nästa tee/runt green medans man själv går upp till greenområdet


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
jensap
Inlägg: 17
Blev medlem: 23 jul 2015, 21:44

padre_bt_jarnestal skrev:Har en Motocaddy S7 remote, har haft en del problem men som nu efter två byten av styrkort fungerar bra. Har ett kvaddat knä och intyg för golfbil men föredrar att gå, fjärrkontroll är en skön bonus då man på min hemmabana kan köra iväg vagnen mot nästa tee/runt green medans man själv går upp till greenområdet


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Samma här att det är lite knäproblem vilket gör att jag vill underlätta så mycket jag kan.
Har kikat på en Motocaddy S7 men de är lite dyrare än de utan fjärr... men om det funkar bra kan det absolut vara värt de extra kronorna det kostar. Det är just det som är min största fundering. Är det värt?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Titleist TSi D2, 9 g
FW: Titleist 917 F, 15 g
Hybrid: Titleist TS2, 19 g
Järn: Titleist AP2 718, 4 - PW
Wedge: Titleist Vokey SM8, 50-56-60
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

jensap skrev: 07 jan 2021, 23:31Samma här att det är lite knäproblem vilket gör att jag vill underlätta så mycket jag kan.
Har kikat på en Motocaddy S7 men de är lite dyrare än de utan fjärr... men om det funkar bra kan det absolut vara värt de extra kronorna det kostar. Det är just det som är min största fundering. Är det värt?
Hur mycket skiljer det i pris?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 26 dec 2020, 23:24Golfvagn kom upp som ett möjligt alt. men då behöver jag likväl gå. Jag skulle gett en del för en elvagn med trippel-batteristyrka och sen hade jag monterat en åkplatta på den. Nån som har en lösning på det, som inte skriver invalid i pannan, så är jag all ears.
Något åt det här hållet kanske?

Användarens profilbild
padre_bt_jarnestal
Inlägg: 23
Blev medlem: 05 apr 2017, 12:43

jensap skrev:
padre_bt_jarnestal skrev:Har en Motocaddy S7 remote, har haft en del problem men som nu efter två byten av styrkort fungerar bra. Har ett kvaddat knä och intyg för golfbil men föredrar att gå, fjärrkontroll är en skön bonus då man på min hemmabana kan köra iväg vagnen mot nästa tee/runt green medans man själv går upp till greenområdet


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Samma här att det är lite knäproblem vilket gör att jag vill underlätta så mycket jag kan.
Har kikat på en Motocaddy S7 men de är lite dyrare än de utan fjärr... men om det funkar bra kan det absolut vara värt de extra kronorna det kostar. Det är just det som är min största fundering. Är det värt?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Bara att investera i en elvagn kommer göra dig gott! Dom flesta har någon typ av distansfunktion där man trycker på knappen 1 ggr för 10m osv mot nästa tee. Samtidigt är fjärr nästan samma som att ha en caddie (nästan)


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 26 dec 2020, 23:24 Golfvagn kom upp som ett möjligt alt. men då behöver jag likväl gå. Jag skulle gett en del för en elvagn med trippel-batteristyrka och sen hade jag monterat en åkplatta på den.
Nån som har en lösning på det, som inte skriver invalid i pannan, så är jag all ears.
Jag som lyckligtvis inte har några fysiska problem har inga problem med själva gåendet, så vagn är helt ok för mig, men jag har några bekanta som knappt kan lira utan bil för att knät inte håller och de kan själva säga att de gärna skulle gå, om det gick.

Dock ska jag tillägga att jag ibland åker bil, av rena bekvämlighetsskäl. Någon jag spelar med har bil, då åker jag med. Om man ska spela tre och två åker, då är det värdelöst att gå med vagn själv, ur ett rent sällskapligt perspektiv.
På vår årliga golfresa är det inte ovanligt att vi åker rätt mycket bil, då ska det med så mkt "grejer" ;).
Men jag tycker att spelet flyter lite bättre om man går.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 11 jan 2021, 09:28På vår årliga golfresa är det inte ovanligt att vi åker rätt mycket bil, då ska det med så mkt "grejer" ;).
Men jag tycker att spelet flyter lite bättre om man går.
Varför tar de inte fram mindre, lättare golfbilar för 1 person?
Hade ju varit jättesmidigt.

UPD: Det finns tydligen! :)
https://www.ebay.com.au/itm/SINGLE-SEAT ... 1178960614
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 11 jan 2021, 14:52
långryggen skrev: 11 jan 2021, 09:28På vår årliga golfresa är det inte ovanligt att vi åker rätt mycket bil, då ska det med så mkt "grejer" ;).
Men jag tycker att spelet flyter lite bättre om man går.
Varför tar de inte fram mindre, lättare golfbilar för 1 person?
Hade ju varit jättesmidigt.

UPD: Det finns tydligen! :)
https://www.ebay.com.au/itm/SINGLE-SEAT ... 1178960614
Vi var någonstans där det fanns såna trehjulingar
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
jensap
Inlägg: 17
Blev medlem: 23 jul 2015, 21:44

Sandstream skrev:
jensap skrev: 07 jan 2021, 23:31Samma här att det är lite knäproblem vilket gör att jag vill underlätta så mycket jag kan.
Har kikat på en Motocaddy S7 men de är lite dyrare än de utan fjärr... men om det funkar bra kan det absolut vara värt de extra kronorna det kostar. Det är just det som är min största fundering. Är det värt?
Hur mycket skiljer det i pris?
Slutade med att jag ”all in” på en vagn med fjärrkontroll. Motocaddy M7, den gick på 14.995:- medan en Motocaddy utan fjärr ligger på ca 9.000:- till 12.000:- beroende på modell.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Titleist TSi D2, 9 g
FW: Titleist 917 F, 15 g
Hybrid: Titleist TS2, 19 g
Järn: Titleist AP2 718, 4 - PW
Wedge: Titleist Vokey SM8, 50-56-60
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Skriv svar