Behöver hjälp med inställning TM M2 driver

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Nyem
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 jan 2021, 15:47

Hej!

Har precis införskaffat mig en begagnad Taylormade M2 driver, Och jag tänkte om jag kunde få lite hjälp av lite kunnigare personer med att ställa in den rätt för mig eller vad som är mest användarvänligt för en amatör. Är det mest rimliga att köra på standard loft (10.5) eller bör jag kanske spela med mer öppet eller stängt loft?
Kan väl också säga att jag har en tendens mer för slice än för hook tex. tacksam för alla svar!

Mvh Emil
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Nyem skrev: 15 jan 2021, 16:43 Hej!

Har precis införskaffat mig en begagnad Taylormade M2 driver, Och jag tänkte om jag kunde få lite hjälp av lite kunnigare personer med att ställa in den rätt för mig eller vad som är mest användarvänligt för en amatör. Är det mest rimliga att köra på standard loft (10.5) eller bör jag kanske spela med mer öppet eller stängt loft?
Kan väl också säga att jag har en tendens mer för slice än för hook tex. tacksam för alla svar!

Mvh Emil
Dessvärre omöjligt att säga utan att se lite svingdata. Jobbar du med en tränare? Isåfall kan nog hen hjälpa dig med inställningarna.
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Nyem
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 jan 2021, 15:47

nej det gör jag inte, men snackade med en bekant som är duktig som sa att nog bra att börja med standard loft. men ska leka lite med inställningarna och se vad som fungerar bäst!
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Jag vet! ska vara motsatt sida från std. Det står uprt på adaptern. Då startar bollen lite mer vänster och tar bort lite skruv åt högerBild
Låt loftet vara tills vidare innan du har data från tex trackman eller utlåtande från tränare/fitter. Kör hårtBild

Sent from my Mi 10 using Svensktgolfforum mobile app


Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Titta på den här så ser du hur du ska göra.

Egon
Skriv svar