Aftermarket shafts.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Drrich
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2018, 00:53

Hej.
Jag har aldrig skrivit här innan, men läser med jämna mellanrum.
Jo hur många av er har lagt pengar på aftermarket shafts på driver eller andra klubbor? Vad tyckte ni var det värt kostnaden eller vad tycker forumet? Själv har jag beställt ett ventus black för min TM-Sim. Vill få ner spinnen med drivern och få en stabil känsla, har nån testat det skaftet. Skriv gärna era erfarenheter osv.
Med vänlig hälsning, DR
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Drrich skrev: 02 feb 2021, 18:58 Hej.
Jag har aldrig skrivit här innan, men läser med jämna mellanrum.
Jo hur många av er har lagt pengar på aftermarket shafts på driver eller andra klubbor? Vad tyckte ni var det värt kostnaden eller vad tycker forumet? Själv har jag beställt ett ventus black för min TM-Sim. Vill få ner spinnen med drivern och få en stabil känsla, har nån testat det skaftet. Skriv gärna era erfarenheter osv.
Med vänlig hälsning, DR
Välkommen hit.
För ett par år sen pungade jag ut X antal extra tusenlappar för att spela Tour-AD-skaft precis som Tiger. Det slutade med att jag älskade drivern, knappt kunde träffa bollen med spoon och hybriden gav jag upp. :lol:
Drrich
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2018, 00:53

Haha. Men körde du det skaftet i driver, spoon och hybrid?
Man skulle ju gärna vilja testa fler skaftalternativ till drivern, är ju väldigt sällan det finns mer än ett fåtal alternativ att testa. Förstår att det kanske inte finns så stor marknad för det. Men för ”vissa” av oss, så är det ju sjukt intressant.
Finns det nån fitter i Sverige som har fler alternativ att testa än dom stora drakarna?
DR
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Rätt mig om jag har fel men de skaft som sitter i dagens drivers med tillägget "Made for xxxx" är egentligen bara enklare och billigare varianter av originalen?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Drrich skrev: 02 feb 2021, 18:58 Hej.
Jag har aldrig skrivit här innan, men läser med jämna mellanrum.
Jo hur många av er har lagt pengar på aftermarket shafts på driver eller andra klubbor? Vad tyckte ni var det värt kostnaden eller vad tycker forumet? Själv har jag beställt ett ventus black för min TM-Sim. Vill få ner spinnen med drivern och få en stabil känsla, har nån testat det skaftet. Skriv gärna era erfarenheter osv.
Med vänlig hälsning, DR
Är ingen expert men när det gäller spinn handlar nog mycket mer om leverans av klubbhuvudet till bollen.
Har du tex ett högt spinnloft och därmed mycket spinn lär inte ett skaft göra så mycket jämfört med att förbättra leveransen.

Eller vad säger du @Egon?
Drrich
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2018, 00:53

Ja precis. Dom skaften som följer med en ny driver idag. Är ju allt som oftast billigare än original skaften, är ju i princip olika skaft.
Det som många tror jag gör fel är att bara kolla på om det är s r eller x. Beror ju på vart i skaftet det flexar osv osv osv. Det viktiga som jag brukar kolla är vilket dynamiskt loft man få av olika skaft.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Drrich skrev:Haha. Men körde du det skaftet i driver, spoon och hybrid?
Man skulle ju gärna vilja testa fler skaftalternativ till drivern, är ju väldigt sällan det finns mer än ett fåtal alternativ att testa. Förstår att det kanske inte finns så stor marknad för det. Men för ”vissa” av oss, så är det ju sjukt intressant.
Finns det nån fitter i Sverige som har fler alternativ att testa än dom stora drakarna?
DR
Olika motsvarigheter av samma skaft rakt igenom, helt utan att prova dem Bild Kan ha varit mitt absolut sämsta köp i mannaminne. Bild

Om du vill nörda ner dig så rekommenderar jag de stora leverantörernas demodagar. Allt som oftast har de massor av alternativ med sig.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Drrich
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2018, 00:53

Hoppas ekonomin har hämtat sig efter de där Max? Ska kolla upp demodagarna. Ingen dum idé alls. :geek:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Drrich skrev: 03 feb 2021, 14:05 Hoppas ekonomin har hämtat sig efter de där Max? Ska kolla upp demodagarna. Ingen dum idé alls. :geek:
@MaxP är ju "Youtuber" så det haglar säkert in dyra skaft och nya drivers på löpande band! ;)
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Finns väl bara ett skaft som är riktigt hett just nu, snackar om autoflex, någon som har provat? 💰💰
Skriv svar