Arccos Caddie

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Sandstream skrev:
korben skrev: 03 mar 2021, 19:58 Jag har använt Arccos 360 under tre och en halv säsong och jag är väldigt nöjd med dem. Har stundtals haft problem med att plocka upp slag, men sedan jag skaffade en Apple Watch som jag använder för att registrera slaget så missar den kanske ett slag per runda. Funderar dock på att införskaffa deras Link som gör att telefonen inte behövs alls under en runda.
Läste att Arccos sensorer skickar en signal till mobilens mikrofon vilket låter väldigt märkligt men kan förklara varför vissa slag inte kommer med.

Måste väl finnas något dataprotokoll men kan använda istället, tex RFID, BT etc?
Nja, är det inte plupparna som är microfoner och skickar signal till telefonen?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

McRuff skrev: 05 mar 2021, 09:41
Sandstream skrev:
korben skrev: 03 mar 2021, 19:58 Jag har använt Arccos 360 under tre och en halv säsong och jag är väldigt nöjd med dem. Har stundtals haft problem med att plocka upp slag, men sedan jag skaffade en Apple Watch som jag använder för att registrera slaget så missar den kanske ett slag per runda. Funderar dock på att införskaffa deras Link som gör att telefonen inte behövs alls under en runda.
Läste att Arccos sensorer skickar en signal till mobilens mikrofon vilket låter väldigt märkligt men kan förklara varför vissa slag inte kommer med.

Måste väl finnas något dataprotokoll men kan använda istället, tex RFID, BT etc?
Nja, är det inte plupparna som är microfoner och skickar signal till telefonen?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Såvitt jag förstår skickas en signal till telefonens (eller Apple Watch/Link) mikrofon vid träff som registrerar slaget. Med telefonen i vänster ficka med mikrofonen uppåt (för högerslående spelare) så missades kanske 3-4 slag per runda, med Apple Watch på sommaren så kanske 1 per runda, men när hösten kom och det blev långärmat som täckte klockan så blev det ofta vajsing om jag inte drog upp tröjärmen.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

korben skrev:
Såvitt jag förstår skickas en signal till telefonens (eller Apple Watch/Link) mikrofon vid träff som registrerar slaget. Med telefonen i vänster ficka med mikrofonen uppåt (för högerslående spelare) så missades kanske 3-4 slag per runda, med Apple Watch på sommaren så kanske 1 per runda, men när hösten kom och det blev långärmat som täckte klockan så blev det ofta vajsing om jag inte drog upp tröjärmen.
Märkligt. Jag har inte haft mkt problem med det alls. Har ni gamla mobiler eller Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

McRuff skrev: 06 mar 2021, 01:01
korben skrev:
Såvitt jag förstår skickas en signal till telefonens (eller Apple Watch/Link) mikrofon vid träff som registrerar slaget. Med telefonen i vänster ficka med mikrofonen uppåt (för högerslående spelare) så missades kanske 3-4 slag per runda, med Apple Watch på sommaren så kanske 1 per runda, men när hösten kom och det blev långärmat som täckte klockan så blev det ofta vajsing om jag inte drog upp tröjärmen.
Märkligt. Jag har inte haft mkt problem med det alls. Har ni gamla mobiler eller Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
iPhone 8 och Apple Watch 3, så inte sprillans nya grejer. Har dock ett spigen fodral på telefonen då jag har en förmåga att tappa den, vilket kan påverka mikrofonens upptagningsförmåga.

Rätt säker att jag skaffar en Link till våren så att telefonen frigörs.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

korben skrev:
McRuff skrev: 06 mar 2021, 01:01
korben skrev:
Såvitt jag förstår skickas en signal till telefonens (eller Apple Watch/Link) mikrofon vid träff som registrerar slaget. Med telefonen i vänster ficka med mikrofonen uppåt (för högerslående spelare) så missades kanske 3-4 slag per runda, med Apple Watch på sommaren så kanske 1 per runda, men när hösten kom och det blev långärmat som täckte klockan så blev det ofta vajsing om jag inte drog upp tröjärmen.
Märkligt. Jag har inte haft mkt problem med det alls. Har ni gamla mobiler eller Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
iPhone 8 och Apple Watch 3, så inte sprillans nya grejer. Har dock ett spigen fodral på telefonen då jag har en förmåga att tappa den, vilket kan påverka mikrofonens upptagningsförmåga.

Rätt säker att jag skaffar en Link till våren så att telefonen frigörs.

Jag har iPhone Xs nu. Men hade en 6s innan det och det var inte heller några problem.

Kanske tappat 3 ”riktiga” slag på två säsonger. Det är när man slår 4 slag från samma plats den ballar ur (pitch ner i bunker, bunkerslag, nytt bunkerslag, chip från bunkerkant Bild). Men det känns ändå rimligt.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

McRuff skrev: 06 mar 2021, 20:27 Det är när man slår 4 slag från samma plats den ballar ur (pitch ner i bunker, bunkerslag, nytt bunkerslag, chip från bunkerkant Bild). Men det känns ändå rimligt.

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
:mrgreen:

Det har aldrig hänt mig :roll:

Bild

Även om jag måste korrigera lite då och då så har jag aldrig stört mig på det utan känner att det jag får ut av datan efter, och även lite under rundan, väger mer.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

korben skrev:
McRuff skrev: 06 mar 2021, 20:27 Det är när man slår 4 slag från samma plats den ballar ur (pitch ner i bunker, bunkerslag, nytt bunkerslag, chip från bunkerkant Bild). Men det känns ändå rimligt.

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
:mrgreen:

Det har aldrig hänt mig :roll:

Bild

Även om jag måste korrigera lite då och då så har jag aldrig stört mig på det utan känner att det jag får ut av datan efter, och även lite under rundan, väger mer.
Ibland ångrar man att golf ens uppfanns som fenomen:

Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

McRuff skrev: 07 mar 2021, 12:19
Ibland ångrar man att golf ens uppfanns som fenomen:

Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
:lol:

[Youtube]gZXXn9E6Syk[/Youtube]
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

korben skrev: 05 mar 2021, 23:52Såvitt jag förstår skickas en signal till telefonens (eller Apple Watch/Link) mikrofon vid träff som registrerar slaget. Med telefonen i vänster ficka med mikrofonen uppåt (för högerslående spelare) så missades kanske 3-4 slag per runda, med Apple Watch på sommaren så kanske 1 per runda, men när hösten kom och det blev långärmat som täckte klockan så blev det ofta vajsing om jag inte drog upp tröjärmen.
Känns som en riktigt dålig lösning då ljud inte transporteras lika bra och korrekt som datasignaler.
Antar att det har med energiåtgången att göra men tycker att det borde kunna lösas.
Skriv svar