Clubhouse golf

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
HenrikdBW
Inlägg: 12
Blev medlem: 21 feb 2018, 11:13
Kontakt:

Tjena!

Jag antar att det är flera som är osäkra på att beställa från UK efter britternas sorti men jag vill slå ett slag (hehe) för att fortsatt beställa från Clubhouse Golf.
Köpte både järnset och bag nyligen och dom betalar både svensk moms och tullavgift i förhand utan extra kostnad för kund - det priset som står på hemsidan är det man betalar.

Sjukt smidigt i tullhanteringingen (mitt paket gick via Nederländerna) och paket va framme hos mitt PostNord ombud på lite drygt 5 dygn.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1367
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

HenrikdBW skrev: 13 mar 2021, 21:03 Tjena!

Jag antar att det är flera som är osäkra på att beställa från UK efter britternas sorti men jag vill slå ett slag (hehe) för att fortsatt beställa från Clubhouse Golf.
Köpte både järnset och bag nyligen och dom betalar både svensk moms och tullavgift i förhand utan extra kostnad för kund - det priset som står på hemsidan är det man betalar.

Sjukt smidigt i tullhanteringingen (mitt paket gick via Nederländerna) och paket va framme hos mitt PostNord ombud på lite drygt 5 dygn.
Går dom inte bak på det? På något sätt måste dom ju få in dessa pengar. Svensk moms betalade dom väl innan också. Det måste alla företag som säljer mycket till Sverige göra. Tull är ju bara för länder utanför EU. Hr inte handlat därifrån tidigare, utan direkt från Ebay UK, Golfclubs4cash och golfbidder.

Fast skickar dom via Nederländerna så blir det ju inte tull till Sverige, utan till Nederländerna. Antar dom har andra tullregler.
WITB 2024

Driver: Callaway BB Alpha 816 DBD 9*
FW3: Taylormade R7 TS 13*
FW5: Callaway FT Optiforce 19*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

svingit skrev: 17 mar 2021, 16:14
HenrikdBW skrev: 13 mar 2021, 21:03 Tjena!

Jag antar att det är flera som är osäkra på att beställa från UK efter britternas sorti men jag vill slå ett slag (hehe) för att fortsatt beställa från Clubhouse Golf.
Köpte både järnset och bag nyligen och dom betalar både svensk moms och tullavgift i förhand utan extra kostnad för kund - det priset som står på hemsidan är det man betalar.

Sjukt smidigt i tullhanteringingen (mitt paket gick via Nederländerna) och paket va framme hos mitt PostNord ombud på lite drygt 5 dygn.
Går dom inte bak på det? På något sätt måste dom ju få in dessa pengar. Svensk moms betalade dom väl innan också. Det måste alla företag som säljer mycket till Sverige göra. Tull är ju bara för länder utanför EU. Hr inte handlat därifrån tidigare, utan direkt från Ebay UK, Golfclubs4cash och golfbidder.

Fast skickar dom via Nederländerna så blir det ju inte tull till Sverige, utan till Nederländerna. Antar dom har andra tullregler.
Uk gick ur eu vid årsskiftet.
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

donballe skrev: 18 mar 2021, 03:20
svingit skrev: 17 mar 2021, 16:14
HenrikdBW skrev: 13 mar 2021, 21:03 Tjena!

Jag antar att det är flera som är osäkra på att beställa från UK efter britternas sorti men jag vill slå ett slag (hehe) för att fortsatt beställa från Clubhouse Golf.
Köpte både järnset och bag nyligen och dom betalar både svensk moms och tullavgift i förhand utan extra kostnad för kund - det priset som står på hemsidan är det man betalar.

Sjukt smidigt i tullhanteringingen (mitt paket gick via Nederländerna) och paket va framme hos mitt PostNord ombud på lite drygt 5 dygn.
Går dom inte bak på det? På något sätt måste dom ju få in dessa pengar. Svensk moms betalade dom väl innan också. Det måste alla företag som säljer mycket till Sverige göra. Tull är ju bara för länder utanför EU. Hr inte handlat därifrån tidigare, utan direkt från Ebay UK, Golfclubs4cash och golfbidder.

Fast skickar dom via Nederländerna så blir det ju inte tull till Sverige, utan till Nederländerna. Antar dom har andra tullregler.
Uk gick ur eu vid årsskiftet.
Dom gick ur tidigare, det var handelsavtalet om gick ut vid årsskiftet.

Beställde lite saker från scottsdalegolf förra veckan, inte illa att kunna erbjuda lägre precis och gratis frakt till Sverige.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Harry skrev: 19 mar 2021, 05:50
Dom gick ur tidigare, det var handelsavtalet om gick ut vid årsskiftet.

Beställde lite saker från scottsdalegolf förra veckan, inte illa att kunna erbjuda lägre precis och gratis frakt till Sverige.
Marginalerna för de flesta leverantörer är betydligt större i UK och US i jämförelse med Sverige så de kan dumpa priserna jämfört med den svenska marknaden. Säljer man sen också på volym kan du dumpa lite till per klubba/set.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svingit skrev: 17 mar 2021, 16:14Går dom inte bak på det? På något sätt måste dom ju få in dessa pengar. Svensk moms betalade dom väl innan också. Det måste alla företag som säljer mycket till Sverige göra. Tull är ju bara för länder utanför EU. Hr inte handlat därifrån tidigare, utan direkt från Ebay UK, Golfclubs4cash och golfbidder.
Det var väl så att vi som kunder betalade den engelska momsen när vi beställde saker till Sverige?

Någon tull fanns inte heller men den finns nu eftersom de lämnat EU och handelsavtalet.
Jensaeriksson
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 jan 2017, 19:23

Kan bara hålla med, har inhandlat 4 nya wedgar. Tjänade 700:- mot Dormy samt att leveranstiden på Dormy var nästan 2 månader. Mot en vecka från England.

Sent from my Mi Note 10 using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Har beställt från Clubhouse och paketet skickades i fredags, sen i söndags står det som "Internt Posten, CSP" i Postnord appen.
Har det sett lika dant ut för er som beställt från Clubhouse detta året och någon som vet vad det innebär?
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

MacAllan skrev:Har beställt från Clubhouse och paketet skickades i fredags, sen i söndags står det som "Internt Posten, CSP" i Postnord appen.
Har det sett lika dant ut för er som beställt från Clubhouse detta året och någon som vet vad det innebär?
Gissar lite, kan det vara att det är i hamnen? Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar