Nybörjarset

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
JohanRunesson
Inlägg: 6
Blev medlem: 19 apr 2021, 11:15

Såg det du la till! Ja nej, en vän är skapligt kunnig så frågade om dem via bild, och de verkar vara skapligt förlåtande så det känns ju bra :) Var lite orolig för bladklubbor också haha :D
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

JohanRunesson skrev:Såg det du la till! Ja nej, en vän är skapligt kunnig så frågade om dem via bild, och de verkar vara skapligt förlåtande så det känns ju bra :) Var lite orolig för bladklubbor också haha :D

Setet jag började med kan skänkas mot avhämtning om du är intresserad. Finns norr om stan.

Har faktiskt både höger och vänsterset. Men vänstersetet kanske jag vill ha en symbolisk slant för i så fall. Båda seten kommer med bag.

Har en vettig driver också då jag precis köpt ny.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Spalding PRO response har möjligen utkommit i olika årsmodeller men det jag får upp när jag googlar är skräp.
Det ser ut som en rip-off på Cobra II oversize som är en av de värsta konstruktionsmissarna jag vet.
Lika svårt som bladklubbor enl. Maltby mpf.

Det svåra med jakt på beg. är att folk inte vet ett snack om vad som är bra/dåligt och därmed värt en mindre summa eller ska slängas på närmsta soptipp.
Blocket är inte bättre än deras användare och det syns på alla fantasipriser och smått otroliga felstavningar.
Golf bidder är också dyrt som fan även om de är fair i sin bedömning av skick.

Så .. det finns ingen annan väg än att lära sig vad som är bra/dåligt själv eller ta sig till en golfshop eller golfvaruhus och lita på de som jobba där.

I mitt tycke finns det många fördelar med att köpa nya nybörjarset. Hitta ett på Dormy och leta efter det på beg.marknaden om du vill komma billigare undan. Annars är det bara 2-3 tusen och du är kittad. Utöver det tycker jag märken som Adams och Wilson gör de bästa ”budget-klubborna”.
Annars ... Callaway’s alla X-modeller från 2000 och framåt funkar än idag. Tyvärr tror Börje 78 att de är värda mer än den tusenlapp de borde kosta. Han gav ju nästan 10K en gång i tiden. :roll:

Btw.
Köpte nya titleist 2002 för 8000:- och bestämde mig för att byta året efter. Blev erbjuden 1700:- indirekt av golf bidder. Motsv. klubbor annonserades ut för 6000:-.
Jag luftade dem nån gång/år och skänkte bort dem 3 år senare.

Egon
Skriv svar