Kortrecension av ShotScope

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06


Ni som har shotscope har ni kikare oxå eller använder ni bara klockan? Anser ni shotscope så pass bra att den är lika bra/bättre än kikare?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

Jag kör bara klockan! Har aldrig kört med kikare men det är ytterst sällan jag känner att jag behöver mer mått än fram-mitt-bakkant green. Så för mig räcker det absolut med klockan :)
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag såldes kikaren o en Shot Scope beställdes Bild se om man tycker det var värt bytet mot kikaren. Gillar statistiken man får och att man får lite mer mått att arbeta emot då limma flaggan inte är speciellt enkelt ändå Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

3 rundor än så länge o klockan har faktiskt inte missat ett ända slagBild ruskigt nöjd med denna klocka. Och kul o få lite längder med klubborna så man får svart på vitt hur långt man slår dem

Ända kan väl vara att den kan vara någon meter eller två fel vid Green men det går ju ändra i efterhand så det blir korrekt.




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Sandstream skrev:
Jojbert skrev: 29 apr 2021, 07:17 Har också använt mig av GameGolf men ledsnade på att parkopplingen kändes instabil och jag fick nytt nickname ”Bip”. Nu har jag har använt ShotScope sen i fjol somras, och jag håller ned om att i början missar den en massa slag, men nu efter 40 rundor funkar det bra. Visst den missar något slag per runda, och ja har inte heller förstått hur man hanterar drop o lost balls men jag brukar droppa och spela vidare sen lägger jag in penalty när jag går igenom rundan. Har heller inget behov av att redigerar när jag spelar, har fullt upp med att hålla koll på mitt spelande ;). Sen tycker jag att klockan är väldigt lätt att hantera och inga sega snygga grafiska gränssnitt utan bara ett koncentrat av den informationen man vill ha på ett lätt hanterligt sätt. Sen är klockan otroligt lätt, lite plastig känsla dock
Jag kör vidare i år så får vi se om det blir bättre.

Det som driver mig till vansinne är att man inte kan kontrollera vad som registrerats på ett hål innan man kör nästa.
Vore ju inte så svårt att ha en "mellanskärm" där man får bekräfta tex par, boogie etc och 1, 2, 3 puttar.

Hoppas vi garvar åt de här problemen om 10 år när klubborna och bollarna har inbyggda sensorer som känner av allt :)
Nu har de ju gått ett tag, hur upplever du shotscope nu? Tycker själv den är riktigt bra. Gillar att man ser klubban i klockan o vet då att den har klubban och som sagt den har faktiskt inte missat ett slag jag gjort. Men ja är noga o kollar så klubban syns i klockan innan jag slår slaget Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mikaelanstad skrev: 01 jun 2021, 19:27 Nu har de ju gått ett tag, hur upplever du shotscope nu? Tycker själv den är riktigt bra. Gillar att man ser klubban i klockan o vet då att den har klubban och som sagt den har faktiskt inte missat ett slag jag gjort. Men ja är noga o kollar så klubban syns i klockan innan jag slår slaget Bild
Senaste rundorna har jag inte använt Shotscope. Det är helt enkelt för omständligt för mig att sitta och editera rundan efteråt.
(Orkar inte hålla på och flytta en putt som registrerats som på green fast den var 1 meter utanför osv)

Kommer nog använda den som en vanlig GPS-klocka för att få avstånd och köra Gamebook för statistik.
Skriv svar