Spräckt driver

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Någon som varit med om detta?

Tåträff, men blev draw på 210m så kan ju inte ha varit helt katastrofal. Märkligt ljud så kollade för att se om jag kunde se var den träffade. Upptäckte det här...
IMG_7758.JPG
IMG_7758.JPG (250.26 KiB) Visad 3563 gånger
IMG_7757.JPG
IMG_7757.JPG (247.25 KiB) Visad 3563 gånger

Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Någon med erfarenhet av Cobras garantihantering?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
JohanssonAlex
Inlägg: 28
Blev medlem: 08 aug 2017, 20:58
Ort: Karlskrona

McRuff skrev:Någon med erfarenhet av Cobras garantihantering?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Det borde inte vara några problemBild Har en kompis som fick nytt skaft på garanti för något år sedan via dem det gick smidigt


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: TM M2 2017
FW: Callaway X2Hot, 3a
Järn: Mizuno Mp18 MMC Fli-Hi 3-4 samt JPX 919 forged 5-P
Wedgear: SM7 50, 54, 58
Putter: TM spider mallet
Boll: ProV1/V1x
Hcp: 6,2
Hemmabana: Trummenäs GK
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

JohanssonAlex skrev:
McRuff skrev:Någon med erfarenhet av Cobras garantihantering?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Det borde inte vara några problemBild Har en kompis som fick nytt skaft på garanti för något år sedan via dem det gick smidigt


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

Gött.. Typ två veckor gammal så lite surt om det inte löser sig.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Skulle bli jäkligt förvånad om du inte får en ny rätt omgående. Finns ju alltid måndagsexemplar av de flesta sakerna!

Tycker för de pengarna ska sådant där inte kunna ske om det inte är något annat som gjort att det spruckit


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Mikaelanstad skrev:Skulle bli jäkligt förvånad om du inte får en ny rätt omgående. Finns ju alltid måndagsexemplar av de flesta sakerna!

Tycker för de pengarna ska sådant där inte kunna ske om det inte är något annat som gjort att det spruckit


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Eller hur?

Visst, jag har hunnit duffa så pass att det syns att den inte är helt ny längre. Men inte mer än så. Och spelade ju första 9 med den utan problem (hände på hål 10).

Nåja, får se vad de säger i shopen imorgon. Men är ju upp till Cobra i slutänden.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Nio noll
Inlägg: 48
Blev medlem: 07 apr 2019, 19:41

Var med om liknande med en Cobra som jag spelat med ca 5 rundor. Fick först inte inte ny då butiken och Cobra menade att jag måste slagit i driverhuvudet i något, vilket jag inte gjort. Omöjligt bevisläge, grafit är ju väldigt känsligt mot slag. Cobra rättade sedan till det "bakvägen" tack vare en kompis till en kompis.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app

Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Nio noll skrev:Var med om liknande med en Cobra som jag spelat med ca 5 rundor. Fick först inte inte ny då butiken och Cobra menade att jag måste slagit i driverhuvudet i något, vilket jag inte gjort. Omöjligt bevisläge, grafit är ju väldigt känsligt mot slag. Cobra rättade sedan till det "bakvägen" tack vare en kompis till en kompis.

Sent from my SM-G950F using Svensktgolfforum mobile app
Jag är orolig för det. Men känner de i shopen och har dessutom typ 7 vittnen då vi precis blev genomsläppta av bollen framför. Ska dit om en stund, hoppas det löser sig.

Worst case blir det hemförsäkringen.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Så, varit förbi shopen och fick klubbhuvudet utbytt direkt.

Shit happens, men bra service är allt!


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Mikaelanstad skrev: 01 maj 2021, 20:41 Skulle bli jäkligt förvånad om du inte får en ny rätt omgående. Finns ju alltid måndagsexemplar av de flesta sakerna!

Tycker för de pengarna ska sådant där inte kunna ske om det inte är något annat som gjort att det spruckit


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Så talar en oinsatt person.
En driver ska klara vanligt användande och thats it. Skador som kan relateras till detta dvs. spräckt träffyta eller topp utan någon annan åverkan, u bet, klockren garanti.
Annat... inte alls lika självklart. En topp eller träffyta som har skavmärken nära skadan lär inte gå igenom.

Jag hade själv en 1.5 år gammal TM m3 som hade en spricka i. Huvudet är ett exo-skelett så även botten har områden av grafit/kolfiber och där skavs det frekvent på en använd klubba.
Just denna skada var diskutabel. Utmattning eller blunt force trauma...!? Jag fick inget.

Egon
Skriv svar