Göra rent golfutrustning

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Inspo89
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 jun 2021, 20:22

Vi alla har nog både upplevt dåligt och bra väder på golfbanan. Roligt med solsken men mindre kul när regnet kommer. Jag vågar påstå att jag inte är den ända som ofta ägnar en del tid att göra rent min utrustning under framförallt höstperioden. Något jag gärna hade varit utan.

Med det sagt, hur brukar ni hålla er golfutrustning ren efter leriga rundor?

Om det hade funnits en portabel produkt för ett par hundra kronor som underlättade rengöringen av er utrustning. Hade ni då övervägt att köpa en?

/Golfspelare i Jkpg


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Inspo89 skrev: 26 jun 2021, 21:10 Vi alla har nog både upplevt dåligt och bra väder på golfbanan. Roligt med solsken men mindre kul när regnet kommer. Jag vågar påstå att jag inte är den ända som ofta ägnar en del tid att göra rent min utrustning under framförallt höstperioden. Något jag gärna hade varit utan.

Med det sagt, hur brukar ni hålla er golfutrustning ren efter leriga rundor?

Om det hade funnits en portabel produkt för ett par hundra kronor som underlättade rengöringen av er utrustning. Hade ni då övervägt att köpa en?

/Golfspelare i Jkpg


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vatten och en borste duger utmärkt för klubbhuvudena, mer än så skitar jag inte ner under en "lerig" runda.
Sen och andra sidan torkar jag av klubborna efter varje slag så det blir inte så mycket skit på dom efter rundan.

Av din fråga att döma kan man ju tro att du ser ut så här efter en runda.
Bild
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Mikaelanstad
Inlägg: 416
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Disksvamp med lite diskmedel då och då Dock så torkas klubborna av efter varje slag med en fuktig handduk så brukar inte vara speciellt skitiga.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Inspo89 skrev: 26 jun 2021, 21:10 Vi alla har nog både upplevt dåligt och bra väder på golfbanan. Roligt med solsken men mindre kul när regnet kommer. Jag vågar påstå att jag inte är den ända som ofta ägnar en del tid att göra rent min utrustning under framförallt höstperioden. Något jag gärna hade varit utan.

Med det sagt, hur brukar ni hålla er golfutrustning ren efter leriga rundor?

Om det hade funnits en portabel produkt för ett par hundra kronor som underlättade rengöringen av er utrustning. Hade ni då övervägt att köpa en?

/Golfspelare i Jkpg


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Låter som du försöker göra en marknadsundersökning för en produkt? Vet inte riktigt vad man skulle behöva utöver en blöt handduk under rundan och tryckluft efter till skor och vagn. Kläderna och handduken åker i tvättmaskin. Har ett par svarta skor för de lerigaste rundorna. Torkar av dem. Är inget problem egentligen med något av detta.
Hcp: ~12
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Niklas skrev: 27 jun 2021, 13:20
Inspo89 skrev: 26 jun 2021, 21:10 Vi alla har nog både upplevt dåligt och bra väder på golfbanan. Roligt med solsken men mindre kul när regnet kommer. Jag vågar påstå att jag inte är den ända som ofta ägnar en del tid att göra rent min utrustning under framförallt höstperioden. Något jag gärna hade varit utan.

Med det sagt, hur brukar ni hålla er golfutrustning ren efter leriga rundor?

Om det hade funnits en portabel produkt för ett par hundra kronor som underlättade rengöringen av er utrustning. Hade ni då övervägt att köpa en?

/Golfspelare i Jkpg


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Låter som du försöker göra en marknadsundersökning för en produkt? Vet inte riktigt vad man skulle behöva utöver en blöt handduk under rundan och tryckluft efter till skor och vagn. Kläderna och handduken åker i tvättmaskin. Har ett par svarta skor för de lerigaste rundorna. Torkar av dem. Är inget problem egentligen med något av detta.
Exakt min tanke. ;)

En blöt handduk funkar bra men tyvärr har jag nyttjat en del golfbil genom åren och de är ibland utrustade med klubbtvätt. Jävligt smidigt må jag säga. Funderar starkt på att hitta en o montera på vagnen.

Egon
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Inspo89 skrev: 26 jun 2021, 21:10 Vi alla har nog både upplevt dåligt och bra väder på golfbanan. Roligt med solsken men mindre kul när regnet kommer. Jag vågar påstå att jag inte är den ända som ofta ägnar en del tid att göra rent min utrustning under framförallt höstperioden. Något jag gärna hade varit utan.

Med det sagt, hur brukar ni hålla er golfutrustning ren efter leriga rundor?

Om det hade funnits en portabel produkt för ett par hundra kronor som underlättade rengöringen av er utrustning. Hade ni då övervägt att köpa en?

/Golfspelare i Jkpg


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag är inte manisk, men jag påstår utan att blinka att efter en runda så är klubborna omedelbart redo för nästa utan vidare efterbehandling.
Om det fanns en portabel produkt som jag skulle tänkas använda, det vet jag inte, men en handduk brukar lösa uppgiften på ett bra sätt så för mig är inte det omedelbara behovet där. Jag har som komplement en liten borste med skjutfunktion som får plats i fickan, den tar bort det grövre vid behov, handduken sköter resten.

Som tillägg kan jag säga att jag får lite rysningar när man ser leriga klubbor som dras ur en bag.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
McRuff
Inlägg: 260
Blev medlem: 14 jan 2021, 13:42

Handduk, lite nagelborste och vattenflaska. Kan inte för mitt liv se att jag skulle behöva något annat.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

McRuff skrev: 28 jun 2021, 14:37 Handduk, lite nagelborste och vattenflaska. Kan inte för mitt liv se att jag skulle behöva något annat.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Fast om man tänker efter… så ser jag alltid medspelare ta upp en klubba, fibbla med borsten ett tag och sen är de redo att slå. I praktiken är det ett logistiskt problem, men ändå.
Brukar inte skräda orden när en viss kompis alltid ska rengöra INNAN slaget. :shock:

Egon
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Egon skrev: 30 jun 2021, 11:48 Fast om man tänker efter… så ser jag alltid medspelare ta upp en klubba, fibbla med borsten ett tag och sen är de redo att slå. I praktiken är det ett logistiskt problem, men ändå.
Brukar inte skräda orden när en viss kompis alltid ska rengöra INNAN slaget. :shock:

Egon
Så bakvänt att det saknar motstycke i alla perspektiv egentligen...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Lite saliv, en handduk och en pegg löser det mesta!


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar