Lidl x Golf?!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

Någon som har testat prylarna som Lidl(!!) började sälja denna vecka?
Hade tänkt köpa kikaren för att det skulle vara kul att testa och jämföra, men alla golfprylar var i princip slut i Nyköping.
Senast redigerad av jonathanfroberg den 01 jul 2021, 20:20, redigerad totalt 3 gång.
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

IMG_2370.JPG
IMG_2370.JPG (182.87 KiB) Visad 3639 gånger
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

jonathanfroberg skrev: 01 jul 2021, 20:21 IMG_2370.JPG
Jag måste erkänna att jag blev sugen på att köpa kikaren jag med. :D
Användarens profilbild
jonathanfroberg
Inlägg: 89
Blev medlem: 03 jul 2020, 13:08
Ort: Nyköping

MaxP skrev:
jonathanfroberg skrev: 01 jul 2021, 20:21 IMG_2370.JPG
Jag måste erkänna att jag blev sugen på att köpa kikaren jag med. :D
Du borde försöka få tag i den och göra ett test mellan olika kikare på kanalen Bild
Hemmaklubb: Jönåkers GK
Hcp: 9,2
Började spela: Maj 2020
Driver: Cobra F9 Speedback
Järn: Taylormade P790 4-PW
Wedgar: Wilson Staff Model 50/54/58
Putter: Ping Sigma 2 Anser
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

jonathanfroberg skrev: 02 jul 2021, 07:21
MaxP skrev:
jonathanfroberg skrev: 01 jul 2021, 20:21 IMG_2370.JPG
Jag måste erkänna att jag blev sugen på att köpa kikaren jag med. :D
Du borde försöka få tag i den och göra ett test mellan olika kikare på kanalen Bild
Jag tror alla laserkikare kommer visa samma mått. Ingen vild gissning. Men annars när jag letade lasermätare nyligen för att mäta rum, så såg jag att de på Kjell också hade en laserkikare. Men eftersom den inte hade golf i namnet så kunde man få en ganska bra för en rimlig peng. https://www.kjell.com/se/produkter/el-v ... ing-p12141 om den på Lidl är slut. Med 6 ggr förstoring kanske det går att träffa flaggan också när de saknar prismor.

En kompis köpte handsken och bollar på Lidl nu. Han sa att handsken kändes bra och bollarna var tre-lager. Handsken är säkert ok och det blir spännande att se hur han spelar med bollarna.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:
jonathanfroberg skrev: 02 jul 2021, 07:21
MaxP skrev: Jag måste erkänna att jag blev sugen på att köpa kikaren jag med. :D
Du borde försöka få tag i den och göra ett test mellan olika kikare på kanalen Bild
Jag tror alla laserkikare kommer visa samma mått. Ingen vild gissning. Men annars när jag letade lasermätare nyligen för att mäta rum, så såg jag att de på Kjell också hade en laserkikare. Men eftersom den inte hade golf i namnet så kunde man få en ganska bra för en rimlig peng. https://www.kjell.com/se/produkter/el-v ... ing-p12141 om den på Lidl är slut. Med 6 ggr förstoring kanske det går att träffa flaggan också när de saknar prismor.

En kompis köpte handsken och bollar på Lidl nu. Han sa att handsken kändes bra och bollarna var tre-lager. Handsken är säkert ok och det blir spännande att se hur han spelar med bollarna.
Kan ju tala om min erfarenhet utav Nikon kikare kontra Bushnell.

Nikon kikaren gav mig mått när jag träffade flaggan. Däremot så kunde det vara något helt annat den hade reagerat på. Tekniken man fick ha med den var att skjuta på något bakom först och sen dra den förbi flaggan, inte förens då kunde man vara säker på att det var just flaggan du träffade. Den hade också 6x förstoring m.m. Tog alltså säkert 10-20 sekunder innan man fick ett mått som gick att lita på och ändå var man osäker.

Bushnell, pang ett klick och du har flaggan och mått inom några sekunder.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Egon
Inlägg: 882
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

stevvee skrev: 02 jul 2021, 16:29
Niklas skrev:
jonathanfroberg skrev: 02 jul 2021, 07:21
Du borde försöka få tag i den och göra ett test mellan olika kikare på kanalen Bild
Jag tror alla laserkikare kommer visa samma mått. Ingen vild gissning. Men annars när jag letade lasermätare nyligen för att mäta rum, så såg jag att de på Kjell också hade en laserkikare. Men eftersom den inte hade golf i namnet så kunde man få en ganska bra för en rimlig peng. https://www.kjell.com/se/produkter/el-v ... ing-p12141 om den på Lidl är slut. Med 6 ggr förstoring kanske det går att träffa flaggan också när de saknar prismor.

En kompis köpte handsken och bollar på Lidl nu. Han sa att handsken kändes bra och bollarna var tre-lager. Handsken är säkert ok och det blir spännande att se hur han spelar med bollarna.
Kan ju tala om min erfarenhet utav Nikon kikare kontra Bushnell.

Nikon kikaren gav mig mått när jag träffade flaggan. Däremot så kunde det vara något helt annat den hade reagerat på. Tekniken man fick ha med den var att skjuta på något bakom först och sen dra den förbi flaggan, inte förens då kunde man vara säker på att det var just flaggan du träffade. Den hade också 6x förstoring m.m. Tog alltså säkert 10-20 sekunder innan man fick ett mått som gick att lita på och ändå var man osäker.

Bushnell, pang ett klick och du har flaggan och mått inom några sekunder.
Håller med… är dock lite kluven till nyttan.
Bakgrund:
Jag har haft laserkikare sen de kom. Första var en basic med ”Scan” och även om det var billig skit så hittade man ett sätt att få ett snabbt och säkert resultat. Nån ”klockfrekvens” behöver vara snabb nog för att det ska funka. Kompisen har sin fortfarande och jag tror den är 10 år snart.
En annan kompis får knappt en ”dyr-jävla-laser” att ge rätt värde öht. Jag vet fanimej inte hur han bär sig åt… jag klickar bakgrund och flagga innan han fått ett enda avstånd.

En ”golfpappa” köpte nyligen en laser modell 5 (V?jolt?) för 4-5tusen till sin son. Jag fattar att golf kostar och att barn ska få vad de behöver…. men behövs det?

Jag själv har en noname med ”Scan” och löser inspelsavstånd galant utan minsta problem. Självklart skulle jag vilja ha det finaste av fint men jag ser inte hur jag ska kunna motivera 3-4 tusen extra för att det ska vibrera lite och att jag ska kunna flasha med en märkespryl.

Sammantaget så köper mina kompisar beg.bollar utan koll på att de är fit for fight (och det är de sällan) samt klubbor med ”made for”-skaft. Min tes…. Laserkikare med dyr prislapp tillför inget till spelet men bra material gör det.

Egon
Egon
Inlägg: 882
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Svängde inom Lidl idag. Fanns bara skorna kvar.
Ren skit dvs. inte mycket golf över dem.

Egon
Spikrakt
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 dec 2020, 00:57

Är det ingen som provat avståndsmätaren.
Den var slut i min butik så någon måste ju köpt den?
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 256
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Det fanns två kikare kvar på Lidl Lidingö när vi var där precis. 999 är ju ett bra pris men personligen är jag otroligt nöjd med min Bushnell och det ska mycket till för att byta ut den.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Skriv svar