Utility-järn från Ben Hogan

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
daniel.hermansson
Inlägg: 44
Blev medlem: 10 apr 2019, 16:55
Kontakt:

Funderar på att skaffa en utility iron, har ner till j5 idag och föredrar järn före tex hybrid men för lite mer längd från gräset skulle jag villa prova med en utility motsvarande ett längre järn. Har spelat med en hybrid på 22 grader som jag inte alls gillade.

Sneglar åt en 18 gradig från Ben Hogan

Någon som har något bra/dåligt att säga om Ben Hogan? När jag spelade i början av 2000-talet hade var och varannan gubbe en driver från Ben Hogan och märket fanns i lager shopen på lokala klubben. Nu verkar de bara sälja grejer via sin egna web. Priset lockar en del också på strax över 1000kr, tänkbara alternativ från Dormy ligger på minst dubbla priset.
Strävar mot att aldrig behöva slå ett tråkigt golfslag
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

daniel.hermansson skrev: 09 jul 2021, 14:22 Funderar på att skaffa en utility iron, har ner till j5 idag och föredrar järn före tex hybrid men för lite mer längd från gräset skulle jag villa prova med en utility motsvarande ett längre järn. Har spelat med en hybrid på 22 grader som jag inte alls gillade.

Sneglar åt en 18 gradig från Ben Hogan

Någon som har något bra/dåligt att säga om Ben Hogan? När jag spelade i början av 2000-talet hade var och varannan gubbe en driver från Ben Hogan och märket fanns i lager shopen på lokala klubben. Nu verkar de bara sälja grejer via sin egna web. Priset lockar en del också på strax över 1000kr, tänkbara alternativ från Dormy ligger på minst dubbla priset.
Jag har testat några av de senaste modellerna ifrån Ben Hogan då en medlem på klubben är frälst - precis som jag var när det begav sig för 20+ år sen. Idag kan jag besviket konstatera att du får vad du betalar för. Tråkig känsla och inget upphetsande för fem öre, var min upplevelse efter några bollar.
Användarens profilbild
daniel.hermansson
Inlägg: 44
Blev medlem: 10 apr 2019, 16:55
Kontakt:

MaxP skrev: 10 jul 2021, 05:44
daniel.hermansson skrev: 09 jul 2021, 14:22 Funderar på att skaffa en utility iron, har ner till j5 idag och föredrar järn före tex hybrid men för lite mer längd från gräset skulle jag villa prova med en utility motsvarande ett längre järn. Har spelat med en hybrid på 22 grader som jag inte alls gillade.

Sneglar åt en 18 gradig från Ben Hogan

Någon som har något bra/dåligt att säga om Ben Hogan? När jag spelade i början av 2000-talet hade var och varannan gubbe en driver från Ben Hogan och märket fanns i lager shopen på lokala klubben. Nu verkar de bara sälja grejer via sin egna web. Priset lockar en del också på strax över 1000kr, tänkbara alternativ från Dormy ligger på minst dubbla priset.
Jag har testat några av de senaste modellerna ifrån Ben Hogan då en medlem på klubben är frälst - precis som jag var när det begav sig för 20+ år sen. Idag kan jag besviket konstatera att du får vad du betalar för. Tråkig känsla och inget upphetsande för fem öre, var min upplevelse efter några bollar.
Trisst, klubborna faller mig i smaken designmessigt. Gissar att de använder skrivinngar som assembled och handcraftet in Texas för att det är vad de gör där. Dessignar och skapar specar som skickas till Taiwan/Kina för tillverkning och sedan bara monteras de "handcrafted" delarna innan de skickas till kund. Kostnadseffektivt och inte per automatik direkt dåliga produkter men brukar kunna ge "trista och livlösa" saker. (Mycket skidtillverkning går till så idag).

Kanske landar en 20gradig Titleist U510 i bagen istället men för det priset skulle jag villa provslå lite innan jag tryckre på köpknappen.
Strävar mot att aldrig behöva slå ett tråkigt golfslag
Skriv svar