Smartklocka + golf?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Bassme
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 aug 2018, 12:34

Hej!
Nu är det 2021 och smartklockor finns i hundratals olika modeller och operativsystem.
Det borde således gå alldeles utmärkt att kombinera smartklocka och golfklocka.

Är det någon som kan ge lite input som testat eller kanske kör detta regelbundet?

Helst Android är det jag skulle vara intresserad av att köpa.

Så vilken klocka har ni? Vilken app kör ni?
Hcp 35
Cobra fly-z
Cobra F6
Cobra King 56-60
Vänster spelare :shock:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bassme skrev:Hej!
Nu är det 2021 och smartklockor finns i hundratals olika modeller och operativsystem.
Det borde således gå alldeles utmärkt att kombinera smartklocka och golfklocka.

Är det någon som kan ge lite input som testat eller kanske kör detta regelbundet?

Helst Android är det jag skulle vara intresserad av att köpa.

Så vilken klocka har ni? Vilken app kör ni?
Efter att ha provat två olika smartklockor med app blev det klart att allt jag sökte fanns i de moderna golfklockorna. En Garmin Fenix 5 höll i fyra år innan jag bytte till en S62 i år. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Bassme
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 aug 2018, 12:34

MaxP skrev: 13 jul 2021, 17:46
Bassme skrev:Hej!
Nu är det 2021 och smartklockor finns i hundratals olika modeller och operativsystem.
Det borde således gå alldeles utmärkt att kombinera smartklocka och golfklocka.

Är det någon som kan ge lite input som testat eller kanske kör detta regelbundet?

Helst Android är det jag skulle vara intresserad av att köpa.

Så vilken klocka har ni? Vilken app kör ni?
Efter att ha provat två olika smartklockor med app blev det klart att allt jag sökte fanns i de moderna golfklockorna. En Garmin Fenix 5 höll i fyra år innan jag bytte till en S62 i år. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Okej! Ja att få en grej som funkar till allt brukar aldrig bli helt bra. Hur funkar den med notiser från telefonen? Samtal och sms, men messenger? Går det lyssna på musik genom den till blåtandslurar?
Hcp 35
Cobra fly-z
Cobra F6
Cobra King 56-60
Vänster spelare :shock:
Användarens profilbild
daniel.hermansson
Inlägg: 44
Blev medlem: 10 apr 2019, 16:55
Kontakt:

Bassme skrev: 13 jul 2021, 15:32 Hej!
Nu är det 2021 och smartklockor finns i hundratals olika modeller och operativsystem.
Det borde således gå alldeles utmärkt att kombinera smartklocka och golfklocka.

Är det någon som kan ge lite input som testat eller kanske kör detta regelbundet?

Helst Android är det jag skulle vara intresserad av att köpa.

Så vilken klocka har ni? Vilken app kör ni?
Jag kombinerade smartklocka (träningsklocka) och golfklocka under föregående säsong. Har en Fitbit Ionic som jag använder när jag springer för att hålla koll på tiden och distansen. Till den finns det en tredjepartsapp Golf GPS Jag tyckte appen var bra och gav precis det jag ville ha, det vill säga längder till green. Använde inte övriga funktioner som klubbval och annat. Efter ett tag började jag labborera med att mer gå på känslan för länderna och kort därefter blev det en betalapp av det. Tvekar på om jag ska betala för den eller inte.

Det enda negativa med att använda den var att jag inte samtidigt kunde köra appen i klockan och sätta igång en träningsaktivitet i klockan så jag fick inte rundorna loggade med hur långt jag gick och hur lång tid det tog (och puls under rundan osv...)
Strävar mot att aldrig behöva slå ett tråkigt golfslag
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bassme skrev: 13 jul 2021, 22:42
Okej! Ja att få en grej som funkar till allt brukar aldrig bli helt bra. Hur funkar den med notiser från telefonen? Samtal och sms, men messenger? Går det lyssna på musik genom den till blåtandslurar?
Helt rätt och jag som bara behöver golf + träning så har det varit fantastiskt. Notiser från telefon går att styra precis som på andra klockor. Det går inte att lyssna på musik via S62an men jag vet att det går med adnra av Garmins produkter.
mattias3983
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 jan 2021, 07:49

Hej!

Kör Garmin Fenix 3 som ger mått till green.
Köpte i år en kikare som komplement för att kunna ta andra mått på banan för 600kr på Amazon. Fungerar kanon.

/ Mattias


Sent from my iPad using Svensktgolfforum
Jsprn
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 jun 2020, 06:57

Jag ville kombinera likt dig, så slog till på en Samsung Galaxy Active 2 och kör appen Golf GPS. Fungerar otroligt bra.

Sent from my SM-N975F using Svensktgolfforum mobile app

Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jsprn skrev: 02 aug 2021, 17:59 Jag ville kombinera likt dig, så slog till på en Samsung Galaxy Active 2 och kör appen Golf GPS. Fungerar otroligt bra.

Sent from my SM-N975F using Svensktgolfforum mobile app
En liten bisak utan att dra igång något tjafs.

Spelade tävling häromdan och lasern användes lite mer än vanligt. Vi var 2 ”bättre” spelare och en bogeyspelare i bollen.
- 132… med min så 130 på din.
(Min visar alltid 2m mer än en ”kvalitetslaser”)
- Japp… säger kompisen.
Bogeyspelaren har då redan tittat på sin klocka och valt klubba. … Jag ser i ögonvrån hur han kollar en gång till… velar lite och sen byter klubba. ;)

Egon
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 02 aug 2021, 21:48Bogeyspelaren har då redan tittat på sin klocka och valt klubba. … Jag ser i ögonvrån hur han kollar en gång till… velar lite och sen byter klubba. ;)
Har testat GPS-klocka och spelat med många som använder dem och de är egentligen bara användbara för att få ungefärliga hum om avstånd. Prestandan på GPS-tekniken är fortfarande för dålig.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Kapar tråden lite och undrar om någon har Apple Watch och om det finns en Golf Gamebook-app till den och isf hur ni tycker att det fungerar?
Är mest ute efter att enkelt kunna lägga in resultatet efter varje hål.
Skriv svar