Nya Titleist T-serien

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Någon som är sugen på de nya järnen från Titleist?
Har själv blivit sugen på att testa nya T200 även fast jag köpte nya klubbor i början på året.
https://www.svenskgolf.se/artiklar/utru ... -titleist/

Bild
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ska på ett mediaevent på tisdag och testa skönheterna.
Utprovning börjar tisdagen den 9 augusti runt om i Sverige.
FreF
Inlägg: 49
Blev medlem: 04 maj 2020, 19:55

Har bokat in en fitting på dem nere på PGA National.


🤟


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

FreF skrev: 01 aug 2021, 16:53 Har bokat in en fitting på dem nere på PGA National.


🤟


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vilken datum kör dom där?
På Bokskogen kör dom den 11:e och naturligtvis jobbar man :(
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
FreF
Inlägg: 49
Blev medlem: 04 maj 2020, 19:55

Nu tänkte jag inte på ngn öppen fitting ute på klubbarna utan Titleist egna fitting center på PGA National

Allt annat vore dumt om du ändå har så nära dit!




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

MacAllan skrev: 01 aug 2021, 00:05 Någon som är sugen på de nya järnen från Titleist?
Har själv blivit sugen på att testa nya T200 även fast jag köpte nya klubbor i början på året.
https://www.svenskgolf.se/artiklar/utru ... -titleist/

Bild
Jag tyckte T100 (2020) var rätt fula och gick åt fel håll. Ap2 var en stor hit och det gläder mig att T100 (2021/22) gått tillbaka lite åt det hållet designmässigt.

Det vi ska vara medvetna om är att dessa modeller är ett segment som liknar det mizuno släppt fram i ljuset med sina jpx.
Det är alltså inte de där ”klubborna” vi wannabes suktat efter tidigare år när Titleist var det häftigaste man kunde stoppa i bagen. De här klubborna är helt och hållet anpassade för marknaden och då det är fullt spelbart även för proffs så lär nog någon iaf. ha dem i de långa järnen.

Jag har, naturligtvis, koll på varför loft förändras och mekanismen bakom .. men 43* på en pw är lite för magstarkt när klubban sägs vara ämnad för den bättre spelaren. Det är där T200 landar och även T100s.

Nja, jag är inte övertygad men combo är ett j-a plus och jag hoppas att ni som tänker köpa går all-in och kör T100-T100s och möjligen nån T200 i de längsta.
12000:- för 6 klubbor är på tok för dyrt.

Egon
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

FreF skrev: 02 aug 2021, 15:27 Nu tänkte jag inte på ngn öppen fitting ute på klubbarna utan Titleist egna fitting center på PGA National

Allt annat vore dumt om du ändå har så nära dit!




Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Bokskogen är också ett Titleist fitting center så det är inga problem, tänkte mest när dom får in klubborna för att testa.
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Egon skrev: 02 aug 2021, 21:38
MacAllan skrev: 01 aug 2021, 00:05 Någon som är sugen på de nya järnen från Titleist?
Har själv blivit sugen på att testa nya T200 även fast jag köpte nya klubbor i början på året.
https://www.svenskgolf.se/artiklar/utru ... -titleist/

Bild
Jag tyckte T100 (2020) var rätt fula och gick åt fel håll. Ap2 var en stor hit och det gläder mig att T100 (2021/22) gått tillbaka lite åt det hållet designmässigt.

Det vi ska vara medvetna om är att dessa modeller är ett segment som liknar det mizuno släppt fram i ljuset med sina jpx.
Det är alltså inte de där ”klubborna” vi wannabes suktat efter tidigare år när Titleist var det häftigaste man kunde stoppa i bagen. De här klubborna är helt och hållet anpassade för marknaden och då det är fullt spelbart även för proffs så lär nog någon iaf. ha dem i de långa järnen.

Jag har, naturligtvis, koll på varför loft förändras och mekanismen bakom .. men 43* på en pw är lite för magstarkt när klubban sägs vara ämnad för den bättre spelaren. Det är där T200 landar och även T100s.

Nja, jag är inte övertygad men combo är ett j-a plus och jag hoppas att ni som tänker köpa går all-in och kör T100-T100s och möjligen nån T200 i de längsta.
12000:- för 6 klubbor är på tok för dyrt.

Egon
T100 (2020) tycker jag inte var "fula" men T200 var ju inte direkt tilltalande, där ser den nya bättre ut.

Att dom bara skulle vara anpassade för marknaden vet jag inte om det stämmer, Jordan Spieth spelade nya T100 (4-pw) och nya T200 (j2) under The Open.
https://www.golfwrx.com/657205/jordan-s ... 2021-july/
Hur länge dom stannar återstår att se.

Själv har jag kört strongloftat ganska många år, första modellen var Ping S57 och sedan har det bara löpt på, sen att inte en "bättre" spelare skulle kunna/vilja spela strongloftat ser jag bara som en "fix ide" eftersom det är en vanesak.
Själv resonerar jag som så att jag inte bryr mig om vad det står på klubban så länge jag vet hur långt jag slår den och att den passar in bland övriga så jag inte har några onödigt stor gaps mellan klubbor.

Priset är ju vad det är, dyrt, men om det är en klubba jag känner mig nöjd med och som jag kan ha ett antal år så är det värt det.
Själv kommer jag titta på T100S och T200 sen får tester avgöra om och i så fall vilka det blir.
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Det jag menade (vilket ibland är svårt att få fram i en svart-vit värld) är att förr fanns det mb och CB som gick att kombinera. Efter det kom det 1-2 hackar-set.

Numera finns fortfarande mb och CB men sen har man anpassat ”hackar-linen” till att funka från värsta proffset till 54 handicapparen. Dvs. Lite som mizuno gjort med jpx.

Det som är svårt och lite missvisande för den okunnige golfaren är att T-serien har ett så vitt spann. Jag säger inget om att person x ska spela en viss modell utan bara att det kanske är lite onödigt med mb o CB och sen 3 (4) modeller till.
Just det att de gör 4 modeller i en serie säger mig att det är oerhört tillrättalagt och anpassat för att täcka in marknaden.
Priset spelar ju in även det. Ca. 2000:-/klubba är måhända ett marknadspris men inte f-n ska en 36-54hcp lägga så mycket på sin utrustning.

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MB/CB täcker tydligen endast ca 3-4% av försäljningen från Titleist. Sedan ska serien T100 - T400 täcka resten.

Nya T100 var jättefina. S-modellen är för den som är mer girig. T200 var ett steg ifrån en playing iron och mer mot en förlåtande klubba, kommer passa perfekt för 5-25 HCP tänker jag. Fick dock inte testa J1-J3 T200 med grafit som det Speith använde på The Open, de tror jag kan bli riktigt användbara.

T300 en toppenklubba för den som behöver den typen av hjälp.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar