Garmin Approach R10

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sökte efter en tråd om denna men hittade inte det. Måste väl vara bland det mest intressanta i kategorin billiga launch-monitors som kommit ut?

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/695391#specs

Alltid lite knepigt med användningsområde om folk inte kan tillgodogöra sig datan, men eftersom man kan spela virtuella banor med den också tänker jag att det gör den mest intressant.

Någon som har beställt en eller redan testat på något sätt? Jag förstår ju om den inte är lika bra om Trackman, men funderar på om detta skulle göra att man vill stå på rangen igen.
Hcp: ~12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Niklas skrev: .
Jag håller med dig, vi väntar på vår leverans till shopen. Ska bli väldigt intressant att testa!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Jag fick ett mail från Garmin igår och lade märke till att golf-simfunktionen krävde ett abonnemang i Garmin golf appen. Jag noterade att appen ändrade UI för ett par veckor sedan och nu såg jag alternativet Golf Sim i den. Om man klickar på den så kommer jag bara till att välja mer information om R10 och hemsidan för den. Alltså, inga prisuppgifter för vad månadsavgiften skulle vara för funktionen någonstans. För mig blir detta lite av en dealbreaker. Det gör det iaf otänkbart för mig att beställa en idag utan att veta detta.

En annan sak som jag läste som jag missat tidigare är att den spelar in en svingvideo också. Kanske att detta skulle hjälpa med distanslektioner om man skickade video och siffror till tränare? Även om man ju helst vill ha två vinklar på videon då.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag fick pressmeddelande igår från Garmin och jag ska få testa en R10 under några veckor så jag kan komma med en recension här sen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 11 aug 2021, 09:56 Jag fick pressmeddelande igår från Garmin och jag ska få testa en R10 under några veckor så jag kan komma med en recension här sen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Spännande. Jag ser fram emot det!
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev: 09 aug 2021, 18:17Jag håller med dig, vi väntar på vår leverans till shopen. Ska bli väldigt intressant att testa!
Kommer vänta med köp tills jag sett en jämförelse med Trackman eller GC Quad så hinner du göra ett snabbtest när du fått R10 vore det väldigt uppskattat :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev: 11 aug 2021, 14:16
MaxP skrev: 09 aug 2021, 18:17Jag håller med dig, vi väntar på vår leverans till shopen. Ska bli väldigt intressant att testa!
Kommer vänta med köp tills jag sett en jämförelse med Trackman eller GC Quad så hinner du göra ett snabbtest när du fått R10 vore det väldigt uppskattat :)
Den dök upp igår så testerna börjar nästa vecka. 👍
Sohlberg
Inlägg: 232
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Utomhustest mellan R10 och TM:
https://www.youtube.com/watch?v=794m5eavN9Q

Avvaktar ett bättre test då detta bara var en massa slag under blåsiga förhållanden med noll grafik för tittaren att kunna jämföra.
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag fick Dormy in den och en timme senare var den slutsåld. Jag är inte förvånad. För priset verkar den oslagbar.
Hcp: ~12
Skriv svar