Wilson pro staff oversized OD plus

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Pumpzter
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 aug 2021, 23:16

Hej,

Jag köpte ett begagnat wilson set för 3 år sedan när jag började spela golf. Har spelat väldigt lite, några få rundor per år bara men funderar nu på att jag ska investera i ett nytt set och lägga lite mer tid på golfen. Har googlat mig till att mitt nuvarande har ca 20 år på nacken. Ligger på hcp 30 nu så fortfarande riktigt ny på golf men tror ni jag kan ha nytta av ett nytt set? Hur stor skillnad är det på dagens set kontra det jag har? Är inte intresserad av att lägga en förmögenhet på ett nytt men skulle kunna tänka mig att lägga en 5000-8000 iallafall
Ping G410+ 10,5*
Ping G410 Fairway 3 15,5*
Cobra Fly XL Hybrid 21*
Titleist T300 AW - J5
Wilson Harmonized 52* & 56*
Cobra King Stingray Putter

20 Hcp
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Pumpzter skrev: 09 aug 2021, 23:22 Hej,

Jag köpte ett begagnat wilson set för 3 år sedan när jag började spela golf. Har spelat väldigt lite, några få rundor per år bara men funderar nu på att jag ska investera i ett nytt set och lägga lite mer tid på golfen. Har googlat mig till att mitt nuvarande har ca 20 år på nacken. Ligger på hcp 30 nu så fortfarande riktigt ny på golf men tror ni jag kan ha nytta av ett nytt set? Hur stor skillnad är det på dagens set kontra det jag har? Är inte intresserad av att lägga en förmögenhet på ett nytt men skulle kunna tänka mig att lägga en 5000-8000 iallafall
Det är nog i kategorin spelförbättrande eller superspelförbättrande som det hänt mest, så du tjänar nog på att köpa ett nytt. Men framförallt något som passar dig. Bara att prova ut något.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
MacAllan
Inlägg: 131
Blev medlem: 09 feb 2021, 16:08

Pumpzter skrev: 09 aug 2021, 23:22 Hej,

Jag köpte ett begagnat wilson set för 3 år sedan när jag började spela golf. Har spelat väldigt lite, några få rundor per år bara men funderar nu på att jag ska investera i ett nytt set och lägga lite mer tid på golfen. Har googlat mig till att mitt nuvarande har ca 20 år på nacken. Ligger på hcp 30 nu så fortfarande riktigt ny på golf men tror ni jag kan ha nytta av ett nytt set? Hur stor skillnad är det på dagens set kontra det jag har? Är inte intresserad av att lägga en förmögenhet på ett nytt men skulle kunna tänka mig att lägga en 5000-8000 iallafall
På 20 år har det hänt en del, därmed inte sagt att det kommer revolutionera ditt spel men lite mer hjälp kan det säkert bli.
Det viktiga är att få ett set som är anpassat för dig, en utprovning kan hjälpa en hel del oavsett vilket hcp man har.
I prisklassen du nämner finns t.ex. Titleist T300, den nya T300 som kommer denna månaden går väl upp lite i pris men den gamla ligger på 7999:-
Driver: Callaway Epic SZ @ 9° alt. Ping 410 Plus @ 9°
Spoon: Ping 410 @ 14,5°
Hybrider: Callaway Steelhead XR @ 19° & 22°
Järn: Ping i500, 5 - PW
Wedgar: Callaway MD5 Jaws @ 50° & 56° + MD3 @ 60°
Putter: Odyssey Ten 2-Ball TT
Pumpzter
Inlägg: 13
Blev medlem: 09 aug 2021, 23:16

Nä jag förstår att det inte kommer att drastiskt förbättra mitt spel men en bekant började spela och köpte ett nytt Callaway Mavrik set som jag testade slå på rangen och kände att det var en helt annan känsla.

Synd att det är ca 20 mil till närmsta Dormy, lokala klubben har tyvärr mest set som är utanför min budget. Men det får kanske bli en liten roadtrip till Dormy snart då :)
Ping G410+ 10,5*
Ping G410 Fairway 3 15,5*
Cobra Fly XL Hybrid 21*
Titleist T300 AW - J5
Wilson Harmonized 52* & 56*
Cobra King Stingray Putter

20 Hcp
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Var bor man då? Umeå eller Karlskrona?
Jag som inte alls är partisk på något sätt tycker ju att du ska fortsätta med Wilson men använda vår senaste teknologi som är gjort med AI för att optimera prestandan i klubbanBild
Vår D9 skulle va perfekt att testa ut! 5999 kr 6 järn. Mavrik är tyvärr slut Annars låg den riktigt bra i pris. (slut om du ska ha utprovat)
Andra alternativ

Cobra rad
8499 kr

Taylormade Sim 2
8499 kr

Titleist t300
7999 kr. (nya kommer nog ligga 8499)

Du kan alltså få 2 klubbor och ändå ligga inom budget om du gillar Wilson D9 Bild tjenatjena säljarenBild
Jag kan hooka upp en utprovning om du vill Bild

Sent from my Mi 10 using Svensktgolfforum mobile app

Skriv svar